Tuning bez spalania

15 Lip 2010, 12:47

zapłon to sobie możesz wyprzedzać w benzyniaku :mrgreen:
zmieniłeś styl jazdy co sam piszesz już 2 raz
dawniej jak chciałem szybko ruszyć to but i się kręciła 3,5tyś obr a teraz wystarczy mi 2,5tyś obi taki sam efekt

a co donie zmienionej dawki :wink: wytłumacz skąd bierze się przyrost mocy w takim wypadku :mrgreen:
grzebałem w kilkunastu silnikach od benzynek małolitrażowych po duże czysto mechaniczne dieslowe V8 więc wiesz... :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lip 2010, 22:08

Ja pier...ja mam diesla i elektroniczną pompę sterowanie,, nie pisz mi o benzyniakach w dieslu się zapłonu nie da wyprzedzić :lol: i mało wiesz o silnikach typu TDS. tdi w zwykłych to sobie pompa przestawiałeś wyprzedzenie a w moim też a jest jeszcze czujnik kąta wyprzedzenia zapłonu w pompie co tym steruje//jesteś długo na forum ale wiedzę w tym temacie masz nikłą to proszę nie podważaj tego jak się nie znasz..i wiesz styl jazdy inny ma moja zona bo ona nie przekracza 120km/h a ze mną to byś nie chciał jechać ..i proszę zaczerpnij wiedzy w firmach co się tym zajmują i napisz dopiero ..a teraz to proszę jeździj tym co masz. powodzenia :roll:

i dodam w niektórych benzyniakach to na kołach rozrządu są rozpiłowane otwory co by zmienić zapłon i żeby się lepiej wkręcały silniczki.. a dawki to nie zmienia pomyśl troszkę .. takie coś to robili w fiatach 126p i wiercili w dyszy większe otwory..i efekt był ze spalały 10 l na 100km :lol: :lol:
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

15 Lip 2010, 22:16

kolego mocv ci rośnie z powietrza?? czy z ilości spalanego paliwa??
a od do to sie mieści dość wiele między innymi 1,9TDI PD o mocy 217 kucy :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lip 2010, 22:29

Nie Ty nie rozumiesz ale przecież mocy mi nie przybywa z 100KM do 300KM to kurna ledwie albo aż 30 KM a o czym Ty chcesz zacząć to kwestia turbiny wtrysków i wszystkiego od początku..to już temat dla innego sterownika wszystko się zmienia..a każdy diesel ma ta moc rezerwową o kilka procent..kolego zbędne są moje pisania ..poczytaj troszkę w necie podzwoń i pogadamy.

nic mi nie potrzeba jak efekty objeżdżam omki z tym samym silnikiem lub 2.0 benzyna i tyle samo +- spala co inne jest różnica ja widzę że jest..i co tu pisać :wink:
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

15 Lip 2010, 23:26

każdy kucyk którego otrzymujesz pochodzi ze spalanego paliwa jeśli masz ten sam silnik to musisz upakować wiecej paliwa w cylinder żeby mocy mieć więcej, po to dajesz inne wtryski (aby zwiększyć ciśnienie i ilość paliwa) po to zmieniasz turbine (aby to paliwo miało powietrze do spalenia się), inny "sterownik" jak to nazywasz to tylko sposób na oszukanie pompy aby podała więcej paliwa,
żadem silnik nie ma rezerwowej mocy możesz ewentualnie zwiększyć efektywnośc spalania mieszanki,
ale widze że wiesz lepiej więc po co mam pisać.. cóz czytać wole inne książki dzwonić nie musze, czasem dzwonią do mnie cóż taki abonament :mrgreen:
ty widzisz sam efekt zmiany a nie to w jaki sposób się ona dzieje ale cóż ... :mrgreen:

jest tak na prawde jeden sposób tuningu diesla ze zmniejszeniem kosztów (niewielkim) ale ilość spalanego paliwa zostanie podobna.. założenie instalacji LPG :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lip 2010, 07:42

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: tylko ostatni raz zmienia się nie dawka tylko wcześniej dostaje wtryśnięte paliwo i jest go tyle samo..ale widzę że masz teorie ludzi starszych no przecież ta moc musi być jak piszesz z paliwa :lol: :lol: nie miałeś z tym do czynienia a piszesz ja z chipem zrobiłem już 40 tyś i nie pali mi więcej a zapierd..równo aż czasem się boje że zajeżdżę silnik..ale Ty wiesz lepiej... z opowiadań kogoś tam przekazujecie sobie swoje punkty zapatrywania na zagadnienia i nic was nie przekona. I to mnie wkurza nie ma odpowiedniej wiedzy a gada swoje po co mamy się przegadywać ja mam co mam i to wszystko.i pamiętaj wcześniejszy zapłon to nie zmiana dawki paliwa..pozdrawiam.
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Renault Supercinq Baccara
    Baccara to superwyrafinowana wersja Renault Supercinq: skórzana tapicerka i kierownica pokryta skórą, dopasowane wnętrze w beżowych tonacjach, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta czarną skórą, ...

16 Lip 2010, 08:16

to powiedz jak zrealizowałeś wcześniejszy zapłon w dieslu :wink: o ile go wyprzedziłeś i na jakiej zasadzie, konkretne info, proste fakty
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lip 2010, 11:48

Tak czytam i czytam i nie wiem co da wcześniejsze wtryśnięcie paliwa do komory spalania w dieslu jak zapłon i tak będzie dopiero jak to paliwo zostanie sprężone. W benzynie to rozumiem, że można zmienić kiedy paliwo zostanie spalone ale w dieslu to już nie rozumiem.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

16 Lip 2010, 13:33

dlatego usilnie pytam kolege jak zrealizował wyprzedzenie zapłonu w dieslu

zapłon, następuje w dieslu, przy odpowiednim ciśnieniu paliwa i odpowiedniej temperaturze, samoczynnie,
wcześniejsze wtryśnięcie paliwa może spowodować wcześniejszy samozapłon przez co mocy nie przybędzie :mrgreen: a wręcz odwrotnie :mrgreen:
właśnie chodzi o to żeby wtyrysnąc dużo paliwa w odpowiednim momencie aby podczas maksymalnego sprężania było go w cylindrze jak najwięcej ;) w benzynie można wydłużyć czas wtryskiwania bo zapłon i tak mamy wspomagany, oczywiście zawsze lepszym wyjściem będzie zwiększenie ciśnienia wtryskiwanego paliwa i zwiększenie "przepustowości" wtrysków niż dłuższe wtryskiwanie paliwa, jedynym plusem (o ile tak to można nazwać) jest lepsze chłodzenie wtryskiwaczy

zresztą wydłużenie czasu nie jest takie duże to w zasadzie kosmetyka ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lip 2010, 17:17

PrezesArtek napisał(a):Tak czytam i czytam i nie wiem co da wcześniejsze wtryśnięcie paliwa do komory spalania w dieslu jak zapłon i tak będzie dopiero jak to paliwo zostanie sprężone.

w dieslu wcześniejszy wtrysk da właśnie tyle samo co wcześniejszy zapłon w benzynie, (paliwo zostanie spalone od razu, chodzi o małe kąty wyprzedzenia) co da szybszy wzrost ciśnienia w cylindrze a więc większą siłę działającą na tłok, i większy moment obrotowy, wadą natomiast jest większe zużycie silnika
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

16 Lip 2010, 20:07

bodziokardasz napisał(a):
PrezesArtek napisał(a):Tak czytam i czytam i nie wiem co da wcześniejsze wtryśnięcie paliwa do komory spalania w dieslu jak zapłon i tak będzie dopiero jak to paliwo zostanie sprężone.

w dieslu wcześniejszy wtrysk da właśnie tyle samo co wcześniejszy zapłon w benzynie, (paliwo zostanie spalone od razu, chodzi o małe kąty wyprzedzenia) co da szybszy wzrost ciśnienia w cylindrze a więc większą siłę działającą na tłok, i większy moment obrotowy, wadą natomiast jest większe zużycie silnika



wytłumaczone perfekto..bodziokardasz nie mogłeś lepiej..ale oni nie pojmą tego pozdrawiam..
są ludzie co piszą programy do tych sterowników ale dla niektórych to czarna magia..

[ Dodano: 17 Lipiec 2010 ]
pocieszny napisał(a):dlatego usilnie pytam kolege jak zrealizował wyprzedzenie zapłonu w dieslu



pisałem Elektronicznie tak wyglądają te kości z ECU i to wszystko..te co opisane
Zdjęcie
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

17 Lip 2010, 17:16

Dla mnie jest to czarna magia dlatego zapytałem bo kto pyta nie błądzi a od tego jest forum żeby dowiadywać się rożnego rodzaju rzeczy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

17 Lip 2010, 20:03

rafi195, dziękuję - starałem się,
PrezesArtek, mam nadzieję że pomogłem:)
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

21 Lip 2010, 20:00

Pamiętajcie, że tuning elektroniczny zdaje egzamin tylko przy zdrowym silniku (tj. poniżej 50-100 tysięcy przebiegu). Gdy silnik bierze olej, to taki chip tylko go dojedzie. Zwiększysz ciśnienie oleju i po uszczelniaczach nie ma śladu.

Nie każdy silnik warto również chipować. Często producent zostawia tak małą rezerwę mocy, że po chipie silnik szybko się zacznie sypać. Oczywiście popularniejsze są silniki, gdzie pokłady mocy rezerwowej są bardzo zadowalające ;)

I nie liczcie, że za 350 zł ktoś wam zaprogramuje chipa pod konkretny egzemplarz. Tutaj uwierzę tylko w uniwersalny program.
Saiti
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa

21 Lip 2010, 20:16

Saiti napisał(a):Pamiętajcie, że tuning elektroniczny zdaje egzamin tylko przy zdrowym silniku (tj. poniżej 50-100 tysięcy przebiegu). Zwiększysz ciśnienie oleju i po uszczelniaczach nie ma śladu.


I nie liczcie, że za 350 zł ktoś wam zaprogramuje chipa pod konkretny egzemplarz. Tutaj uwierzę tylko w uniwersalny program.


mój motor miał 230 tys jak założyłem chip..i jakie ciśnienie oleju się zwiększy...i jakie uszczelniacze..i tak 350zł do tego hamownie i masz następne 300zł tylko koleś pisze do opla programy i jakbyś chciał to dla Ciebie mogę załatwić za 1000 zł i z niego byłbyś zadowolony.. i pamiętajcie nie mylcie tuningu zwiększanie mocy z 100 KM do 300KM to inna bajka u mnie to tylko 30 KM. co do chipa do zajechanych silników to każdy co robi takie coś to podstawa..nie ma sensu..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska