Tuning Elektroniczny

17 Sie 2007, 18:35

Tuning elektroniczny w VW 1.9tdi, wzrost mocy o około 30%, zmniejszenie zużycia paliwa. Auto nie do poznania po takim zabiegu.
gawiu
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Sie 2007, 11:40

No jasne że efekty są ale jak pojezdzisz z tym troche to ciekawe jak bedzie wyglądać głowica, gniazda, łopatki turbiny... :)
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

18 Sie 2007, 16:07

No właśnie nic sie nie dzieje, to 30% to jest maksymalny bezpieczny przyrost mocy, można więcej ale wtedy jest ryzyko że coś nie wytrzyma. Do 30% jest pewność że wszystko jest OK przy normalnej jeździe, jeżeli zaczniesz szaleć to i bez chiptuningu silnik ci sie posyie, jest to sprawdzone przeze mnie i znajomych.
gawiu
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Sie 2007, 20:26

Witam,

Czyli z tego co przeczytałem można silnik 1.9 TDI w wersji 130KM spokojnie zrobić na jakieś 169KM to jest przyrost 30% jakoś nie chce mi się wierzyć że na tym nie ucierpi silnik ;) przy wersjach 90KM i 110KM jestem jeszcze w stanie w to uwierzyć. Czy robiliście taką wersję 130KM plus 30% mocy?
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sie 2007, 20:45

Kacper napisał(a):Witam,

Czyli z tego co przeczytałem można silnik 1.9 TDI w wersji 130KM spokojnie zrobić na jakieś 169KM to jest przyrost 30% jakoś nie chce mi się wierzyć że na tym nie ucierpi silnik ;) przy wersjach 90KM i 110KM jestem jeszcze w stanie w to uwierzyć. Czy robiliście taką wersję 130KM plus 30% mocy?


Silniki TDi maja teoretycznie rezerwe mocy dlatego chip-tuning nie jest groźny i silnik 1.9TDi o mocy 130KM można bezproblemowo zrobić na 160KM bez jakichkolwiek problemów nim jeździć.
A tak na marginesie napisałeś że przy wersjach 90 i 100KM jesteś w stanie w to uwierzyć lecz silnik o wariancie mocy 130KM troszeczke się różni od pozostałych (chyba że tylko tez TDi 150KM jeśli jestem w błedzie poprawić ;) )
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

25 Sie 2007, 23:59

Robiliśmy VW TDi 130km, i klient bardzo go sobie chwali. Nawet robiliśmy tego nowego 2.0TDI, a z tego co wiemy to sprawia wiele problemu, i też klient dzwonił że jest super.
gawiu
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Wrz 2007, 14:32

Przede wszystkim każda zmiana elektroniki w jednostce wysokoprężnej jest ingerencją w naczelny układ jej sterowania.
Druga sprawa to fakt, że wzrost mocy i momentu obrotowego uzyskuje się na kilka sposobów. Między innymi jest to korekta map wtrysku paliwa (w tym przypadku na pompowtryskiwaczu) a poza tym zwiększenie ciśnienia doładowania sprężarki.

Należy zadać sobie pytanie, czy istotniejsza jest dla nas przyjemność z jazdy i osiągi samochodu, czy też trwałość podzespołów mechanicznych.

Tak się bowiem składa, że współczesne silniki wysokoprężne posiadają stosunkowo nieduży współczynniki bezpieczeństwa (rezerwy) podnoszenia parametrów.
Z kolei układ przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia biegów, półosie, przeguby, etc.) również będą przenosiły moment obrotowy większy aniżeli zakładany w fazie projektowania.

Dodatkowo wyższe ciśnienie doładowania podnosi dość radykalnie maksymalne obroty sprężarki i tym samym poddaje bardzo dużym obciążeniom zarówno łopatki wirnika jak i jego ułożyskowanie.

Inna sprawa, że silnik 1,9 TDi, faktycznie wśród osób modyfikujących uchodzi za niemal pancerny, pod warunkiem zachowania ostrożności i warunków w jakich powinno się eksploatować nowoczesnego turbodiesla.

Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Warszawa