Tuning elektroniczny

13 Lis 2014, 23:42

Cześć wszystkim, czy mógłby mi ktoś podać jakieś źródła (strony, książki, itp) z których mógłbym się dowiedzieć jak najwięcej o tuningu elektronicznym? Oraz w ogóle o elektronice samochodowej, wtryskach, mapach wtrysku, przeprogramowywaniu komputerów i sterowników(już nie wiem czy dobrze mówię, więc widzicie, że trzeba jakiś mały poradniczek czy książkę :D ) o definicjach takich jak eprom, sterowniki, centralny moduł sterujący itp, jeśli ktoś w tym siedzi to będzie wiedział o co mi chodzi, bo w tym jestem zielony a zainteresowałem się tematem. Z góry dzięki .
Sharky
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Peugeot 106
Rok produkcji: 1994

14 Lis 2014, 16:38

Sharky napisał(a):Cześć wszystkim, czy mógłby mi ktoś podać jakieś źródła (strony, książki, itp) z których mógłbym się dowiedzieć jak najwięcej o tuningu elektronicznym? Oraz w ogóle o elektronice samochodowej, wtryskach, mapach wtrysku, przeprogramowywaniu komputerów i sterowników(już nie wiem czy dobrze mówię, więc widzicie, że trzeba jakiś mały poradniczek czy książkę :D ) o definicjach takich jak eprom, sterowniki, centralny moduł sterujący itp, jeśli ktoś w tym siedzi to będzie wiedział o co mi chodzi, bo w tym jestem zielony a zainteresowałem się tematem. Z góry dzięki .


http://www.chiptuners.org/ -> Wejdź sobie na forum.

A tu masz toturial do Winols'a (w linku pierwszy odcinek oczywiście) ->

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

...

To tak a pro po pierwszych kroków przy mapach :ok:.

Z tym że kości JUŻ się praktycznie NIE "wylutowuje" w obecnych samochodach. A co Cię interesuje dokładniej? Diesel/benzyny czy ogólnie cały temat?

Chcesz się nauczyć w celach zarobkowych czy jak??? Interesuję Cię głównie obrabianie map czy też modyfikacje sterowników??? Bo dziś to sterowników się już prawie nie otwiera. A w samochodach budowanych do sportu to w ogóle pakujesz stand-alone i z bani.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=90262&st=60

Poszukaj w temacie użytkownika "Jadźwin". Z tego co kojarzę to raz do roku w Krk robi szkolenie ze strojenia Emu Ecumaster'em.

Jak wejdziesz na stronę ecumastera emu to powinieneś znaleźć info na ten temat. Sprawa do ogarnięcia :wink:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Lis 2014, 19:52

chcę się nauczyć tylko i wyłącznie dla siebie, chodzę do samochodówki, ale o takich rzeczach się człowiek nie dowie, więc chcę sobie nadrobić troszkę :D a interesują mnie silniki o ZI i ZS, wszystko ogólnie z tym związane, nie chcę mieć dziury w wiedzy, chociaż człowiek się uczy całe życie :)
Sharky
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Peugeot 106
Rok produkcji: 1994

15 Lis 2014, 03:27

Sharky napisał(a):chcę się nauczyć tylko i wyłącznie dla siebie, chodzę do samochodówki, ale o takich rzeczach się człowiek nie dowie, więc chcę sobie nadrobić troszkę :D a interesują mnie silniki o ZI i ZS, wszystko ogólnie z tym związane, nie chcę mieć dziury w wiedzy, chociaż człowiek się uczy całe życie :)


Tyle ile mogłem podrzucić Ci linków to Ci podrzuciłem. Mam nadzieję że się przydadzą :wink:. Przygotuj się raczej na sporo nauki... Powodzenia :ok:.

Aha, z darmowych programów możesz poszukać bodajżeeeeee... TUNERPRO :yes:!!! Na początku można w nim podzióbać. Ewentualnie spróbuj ściągnąć "JAKIEGOŚ Winols'a (z ori jest dosyć ciężko :mrgreen:)" i lecieć z toturialem na YT.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Land Cruiser 3.0 D-4D Powerboost
    Land Cruiser 3.0 D-4D Powerboost rozwija moc 225 KM (o 35 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 500 Nm (w zakresie 1700-2800 obr./min., o 80 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...