Tuning elektroniczny

13 Lis 2014, 23:42

Cześć wszystkim, czy mógłby mi ktoś podać jakieś źródła (strony, książki, itp) z których mógłbym się dowiedzieć jak najwięcej o tuningu elektronicznym? Oraz w ogóle o elektronice samochodowej, wtryskach, mapach wtrysku, przeprogramowywaniu komputerów i sterowników(już nie wiem czy dobrze mówię, więc widzicie, że trzeba jakiś mały poradniczek czy książkę :D ) o definicjach takich jak eprom, sterowniki, centralny moduł sterujący itp, jeśli ktoś w tym siedzi to będzie wiedział o co mi chodzi, bo w tym jestem zielony a zainteresowałem się tematem. Z góry dzięki .
Sharky
Nowicjusz

Auto: Peugeot 106
Rok produkcji: 1994

14 Lis 2014, 16:38

Sharky napisał(a):Cześć wszystkim, czy mógłby mi ktoś podać jakieś źródła (strony, książki, itp) z których mógłbym się dowiedzieć jak najwięcej o tuningu elektronicznym? Oraz w ogóle o elektronice samochodowej, wtryskach, mapach wtrysku, przeprogramowywaniu komputerów i sterowników(już nie wiem czy dobrze mówię, więc widzicie, że trzeba jakiś mały poradniczek czy książkę :D ) o definicjach takich jak eprom, sterowniki, centralny moduł sterujący itp, jeśli ktoś w tym siedzi to będzie wiedział o co mi chodzi, bo w tym jestem zielony a zainteresowałem się tematem. Z góry dzięki .

http://www.chiptuners.org/ -> Wejdź sobie na forum.

A tu masz toturial do Winols'a (w linku pierwszy odcinek oczywiście) ->

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

...

To tak a pro po pierwszych kroków przy mapach :ok:.

Z tym że kości JUŻ się praktycznie NIE "wylutowuje" w obecnych samochodach. A co Cię interesuje dokładniej? Diesel/benzyny czy ogólnie cały temat?

Chcesz się nauczyć w celach zarobkowych czy jak??? Interesuję Cię głównie obrabianie map czy też modyfikacje sterowników??? Bo dziś to sterowników się już prawie nie otwiera. A w samochodach budowanych do sportu to w ogóle pakujesz stand-alone i z bani.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=90262&st=60