O ile się nie myle jest to jednostka 115-konna. Ten silnik akurat jest bardzo podatny i wytrzymały na tuning. Generalnie jest wiele sposobów na podniesienie jego mocy ale musisz jeszcze napisać ile kasy możesz przeznaczyć na jego modyfikacje i co chcesz osiągnać bo od tego głównie zależy jakich modyfikacji będzie się można podjąć.
Pamiętaj, że jeśli silnik ma już troche przejechane to bardzo ważną rzeczą przed jego tuningiem jest remont i wówczas na to najpierw przeznacz kase bo jeśli zaczniesz modyfikować ,,zajechany'' silnik to nie będzie to miało sensu bo rozsypie Ci się on wcześniej niż się będziesz tego spodziewał.
Jeśli będzie się on nadawał do ,,podrasowania'' wtedy można zacząć myśleć o tuningu tylko rób to z głową, z tym, że tak jak pisałem wcześniej zależy co będziesz chciał osiągnąć i ile kasy chcesz w to włożyć. Można między innymi zmodyfikować odpowiednio głowicę tj. splanować ją (ale nie znowu przesadnie bo będzie się on cześciej grzał i wogóle można w ten sposób znacznie skrócić żywotność silnika), wypolerować kanały, wstawić większe zawory, założyć sportowy wałek (ale również nie przesadzać z fazami rozrządu). Zmodyfikować dolot, wydech zrobić przelotowy (najlepiej liczony).
Jeśli wzrost mocy nadal nie będą Cię zadowalać można wtedy myśleć o turbie ale żeby turbo nie rozsadziło szybko silnika trzeba się liczyć z większymi kosztami i z konieczną wymianą wielu podzespołów silnika.
Ohoho ale się rozpisałem
Jak coś to pytaj
Pozdro.