Tuning kadeta 2.0 gsi 8v

06 Sie 2007, 22:51

ma ktoś jakies sprawdzone sposoby na podniesienie mocy silnika kadeta 2.0 gsi 8v?jesli tak prosze o opinie
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

10 Sie 2007, 16:17

Sportowy wałek rozrządu...
Milwan
 

12 Sie 2007, 00:48

O ile się nie myle jest to jednostka 115-konna. Ten silnik akurat jest bardzo podatny i wytrzymały na tuning. Generalnie jest wiele sposobów na podniesienie jego mocy ale musisz jeszcze napisać ile kasy możesz przeznaczyć na jego modyfikacje i co chcesz osiągnać bo od tego głównie zależy jakich modyfikacji będzie się można podjąć.
Pamiętaj, że jeśli silnik ma już troche przejechane to bardzo ważną rzeczą przed jego tuningiem jest remont i wówczas na to najpierw przeznacz kase bo jeśli zaczniesz modyfikować ,,zajechany'' silnik to nie będzie to miało sensu bo rozsypie Ci się on wcześniej niż się będziesz tego spodziewał.
Jeśli będzie się on nadawał do ,,podrasowania'' wtedy można zacząć myśleć o tuningu tylko rób to z głową, z tym, że tak jak pisałem wcześniej zależy co będziesz chciał osiągnąć i ile kasy chcesz w to włożyć. Można między innymi zmodyfikować odpowiednio głowicę tj. splanować ją (ale nie znowu przesadnie bo będzie się on cześciej grzał i wogóle można w ten sposób znacznie skrócić żywotność silnika), wypolerować kanały, wstawić większe zawory, założyć sportowy wałek (ale również nie przesadzać z fazami rozrządu). Zmodyfikować dolot, wydech zrobić przelotowy (najlepiej liczony).
Jeśli wzrost mocy nadal nie będą Cię zadowalać można wtedy myśleć o turbie ale żeby turbo nie rozsadziło szybko silnika trzeba się liczyć z większymi kosztami i z konieczną wymianą wielu podzespołów silnika.
Ohoho ale się rozpisałem :) Jak coś to pytaj :wink:
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

31 Sie 2007, 20:26

silnik ma 222 tys przebiegu to chyba w miare?? tak co miesiąc moge z 400 do 500 zł przeznaczyc.na poczatek zamierzam kupic przelotowy tłumik z silencerem i strumiennice,ewentualnie stożek.a dalej pomyśle.turbo jest drogie i raczej sie nie skusze.moge sie pobawić z głowicą tylko nie wiem jaki wałek założyc-firma,typ itp??moze mi coś polecisz?
chip tuning to tez nie wiem bo nie zawsze działa

silnik ma 125 koni
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

01 Wrz 2007, 13:50

Tłumik+strumienica+stożek - standardowy zestaw początkującego tunera :D Zazwyczaj ci co zaczynają przygodę z tuningiem zaczynają właśnie od tych zabawek. Różnicę tam jakąs napewno odczujesz ale odrazu powiem Ci, żebyś nie nastawiał się na jakieś rozwalające efekty po zamontowaniu tych rzeczy. Często na allegro albo gdzieś pisze że po zamontowaniu tych podzespołów gwarantowany jest wzrost mocy o 20%, a w żeczywistości zazwyczaj tak nie jest :? . Ale na początek możesz takie zabawki założyć. Co do stożka to pamiętaj żeby nie ciągnął on ciepłego powietrza z silnika bo wtedy zamiast lepiej to będzie gorzej. Jeśli chodzi o mugena z silencerem to faktycznie jest to fajna sprawa, bo jeśli np. wieziemy babcie do kościoła to wtedy zakładamy ten dyfuzor i auto nam już tak nie krzyczy :D 8)
Chip - nie tyle że nie zawsze działa ale w silnikach wolnossących są zazwyczaj marne efekty.
Co do główki to na początek zajmij się ,,poprawieniem fabryki'' tj. wyrównanie i wypolerowanie kanałów itd., lekki plan, i efekt napewno jakiś będzie :wink:
Pozdrawiam.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

01 Wrz 2007, 19:04

a jak polerowac kanały??wydech na lustro podobno.dolot tez??a kolektory tez polerowac?lepiej samemu czy dac na warsztat głowice.kupiłem juz sobie sportowe przewody na swiece.a co do swiec to jakie polecisz?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Obserwacja drogi - wzrok, koncentracja, analiza
    Ile by się nie mówiło o bezpieczeństwie, zawsze w rozmowach pojawia się temat obserwacji drogi. W całym procesie obserwacji kluczowe są trzy elementy. Pierwszym jest obszar, który skanujemy wzrokiem. Powinien ...

03 Wrz 2007, 10:37

Wydech na lustro, dolot nie musi być. Ale jak auto ma być do codziennej jazdy to nie musi być na lustro, wystarczy papierem 200-300. Polerka ma być prostopadle do kierunku przepływu gazów.
Co do świec to najlepsze będą NGK.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

04 Wrz 2007, 23:36

głowice zdjełem i wypoleruje ją.a gdybym chciał wstawić wieksze zawory to od czego by sie nadawały??najlepiej od opla??jakiej pojemności??zmieniać wydechowe i ssące??słyszałem ze troche daje przefrezowanie gniazd zaworowych zeby zawór siedział troszke głebiej w gniezdzie
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

05 Wrz 2007, 23:30

zaworów nie wstawie wiekszych bo nie ma juz na to miejsca w głowicy.są duże i bardzo blisko siebie i stykały by sie ze sobą wiec odpuszcze to.przefrezowanie tez nie wchodzi w gre bo bardzo osłabi to głowice-powierzchnia od komory spalania do pozostałych komór jest dosyć niewielka.głowice splanowałem.kanały jedynie przeszlifuje.zmienie na nowe zawory i uszczelniacze zeby juz jej nie rozbierac na przyszłośc.zmienie tez pierscienie tłokowe.a moze odchudzić odrobine koło zamachowe?to dobry pomysł??słyszałem ze mozna ale nie za dużo
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

09 Cze 2009, 16:16

Widze ze znasz sie troche na tych silnikach i mam do ciebie własnie takie pytanie Iż mam własnie wyciągnieta skrzynie bo zmieniam sprzęgło i chciał bym troche ztoczyc koło zamachowe zeby było lżejsze tylko niewiem o ile gram moge takie cos zrobic??
Vectra GSI
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Kiełczygłów

16 Cze 2009, 21:04

Nie wiem ale skrzynia pewnie juz założona ale co do tematu. Zależy. Skoro masz 115KM to jest to C20NE i one miały koła 6.5 kg albo prawie 10. Ale można ok. 25% masy a różnica napewno bedzie.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

31 Sie 2009, 19:27

chicken19, czesć !mam takze kadetta 2.0 c20ne i mam pytanie jakie swiece masz u siebie ??bo mam zamiar kupić sportowe albo normalne i nie wiem jakie wybrać
Piotek17
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: chełm

31 Sie 2009, 19:44

wloz NGK
Części Vectra C atrakcyjne ceny
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

31 Sie 2009, 20:50

myslałem nad briskiem ale nie polecają,mówią albo ngk albo champion,ale dzięki

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 14:52 ]
mam problem jeszcze moze ktoś pod powie dlaczego dymi na wyzszych obrotach ,chodz nie bierze oleju,moze być wina wtryskiwaczy??
Piotek17
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: chełm