24 Maj 2022, 14:28
Silnik wolnossący 2.0 16V montowany między innymi w Lagunie pierwszej i drugiej generacji ale też i trzeciej. Wersja wsparta turbosprężarką – F4RT – pojawiła się w ofercie w 2002 roku i początkowo dysponowała mocą 163-170 KM. Producent zastosował żeliwny blok, co gwarantuje wysoką odporność na trudne warunki eksploatacji, szesnastozaworową głowicę, pośredni wtrysk paliwa EFI i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat produkcji Mitsubishi. Napęd układu rozrządu wykorzystuje pasek, którego interwał wymiany przypada co 100-120 tysięcy kilometrów. Silnik F4RT posiada hydrauliczną regulację luzu zaworowego. W 2007 roku wprowadzono zmodyfikowaną wersję silnika. Zmiany skupiły się na oprogramowaniu – zastosowano ostrzejsze wałki rozrządu i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. Dzięki temu moc wzrosła do 180-235 KM.
Moim zdaniem w Lagunie III w wersji 170KM będzie turbo bez zmiennej geometrii.