Turbo diesel 10-13 tys.

18 Lut 2010, 13:42

Owszem, jednostka wolnossąca ma takie parametry, ale jest jeszcze (i o tę mi chodziło) silnik 1,9 TD o parametrach zbliżonych do VW 1,9., tez 90KM, jeśli idzie o jakość paliwa, to nie zawsze od kupującego zależy co wlewa...


1.9 TD (90KM)
Silnik rzędowy, 4-cylindrowy, usytuowany z przodu, poprzecznie do osi pojazdu, górnozaworowy, wałek rozrządu w głowicy, 2 zawory na cylinder, diesel , turbodoładowanie.
Pojemność skokowa: 1905 cm
Moc przy obr/min: 90(66)/4000 KM(kW) przy obr./min.
Maks. moment obrotowy przy obr/min: 196/2250 Nm przy obr./min.
Średnica cylindra: 83,0 mm
Skok tłoka: 88,0 mm
Stopień sprężania: 21,8
Rodzaj napędu: przedni
Liczba przełożeń w skrzyni (mech./auto.): 5/-
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12,8 s
Prędkość maksymalna: 178 km/h
Zużycie paliwa na 100 km: 6,5 l
Rodzaj paliwa: ON
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Pomorze

18 Lut 2010, 14:17

A czy ten silnik o którym piszesz nie występuje tylko w Xsarze I generacji? W Xsarze II występują silniki diesla 2,0 HDI w wersji 90 i 110KM, 1,4 HDI, 1,9D i w picasso 1,6 HDI. Z 1,9TD spotkałem się tylko w Xsarze I.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

18 Lut 2010, 16:47

bardzo ladne zestawienie, dzieki :D do francuzów nie mam zadnych "ale" bo ojciec ma 307 z 2005 roku i jedyne co przy niej robil to mycie:D co do zawieszenia w astrze to sie nei zgodze bo kolega pracuje na stacji diagostycznej, ktora tez naprawia zawieszenia i pytałem go o astre i focusa to jesli chodzi o zawieszenia polecił oba...
passat raczej nie, a co do golfa to sie zastanawiam czy teraz nie kupic czegos tanszego-golfa, a za rok-poltora no audi a4...
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: DGL

19 Lut 2010, 10:18

KaczorLSM napisał(a):A czy ten silnik o którym piszesz nie występuje tylko w Xsarze I generacji? W Xsarze II występują silniki diesla 2,0 HDI w wersji 90 i 110KM, 1,4 HDI, 1,9D i w picasso 1,6 HDI. Z 1,9TD spotkałem się tylko w Xsarze I.


Tak, on występuje tylko w Xsarze I generacji, później już tylko pakowali HDI...
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Pomorze

19 Lut 2010, 10:41

13 tyś to jak dla mnie dość dużo jak na Golfa III, dokładając ze 2 tyś można spokojnie znaleźć IV. oczywiście dokładnie obadać należy zarówno trójkę za 12 tyś jak i IV za 15 tyś choć niektórzy wychodzą z założenia że lepiej kupić starszą trójkę na wypasie w super stanie. Osobiście gdybym miał kupować to rozejrzałbym się za Ibizą 1.9 TDI, Focusem, ale zadbanym, a co do tych kół dwumasowych to w każdym nowszym dieslu takie zdarzenie ma miejsce. Ale Focus 1.8 TDDI nie ma jeszcze tego wynalazku jeśli się nie mylę, ma za to fenomenalne właściwości jezdne, świetne zawieszenie, niebanalny wygląd i wnętrze no i podatność na rudą.
Koło dwumasowe wymienić będzie trzeba zarówno w Leonie (ok 220 tyś km) jak i w innych, nowszych jednostkach diesla, ceny różne w różnych miejscach, znajomy wymieniał właśnie w Leonie ostatnio, dał 2 tyś.
Wybór należy do Ciebie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lut 2010, 11:14

Kurde wczoraj jeszce ogladalem peugoty 206 ale w benzynie, silnik 1.6 ma 88 koni, jak na takie auto wystarczajaco i duzo nie pali...w dieslach to nadal mi sie najbardziej podoba focus, no i astra :wink:
a co do rudej, mojego escorcika żre coraz mocniej, ale pordzewialego focusa jeszcze nie widzialem...


edit: co do 206, najbardziej mi podchodza wlasnie silniki 1.6 w benzynie i 2.0 w hdi
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: DGL

19 Lut 2010, 12:19

Peugeot 206 to małe autko, fakt, że całkiem ładne i zgrabne, ale takie bardziej damskie ;) Komfort jazdy w takim aucie nie jest na wysokim poziomie, mały rozstaw osi, na każdej nierówności (a tych w Polsce nie brakuje) będziesz podskakiwał... Do miasta autko dobre, na trasy...odradzam. Jechałem dwa razy 206 tak po 400 km i uwierz mi, że się męczyłem.

Co do silników forda tddi, to fakt, nie trapią ich kłopoty z dwumasowym kołem zamachowym, dodatkowo, jeśli się nie mylę, to mają rozrząd na łańcuszku (2.0 tddi i tdci mają na bank). Wymiana koła dwumasowego jest w fordzie droższa niż w vw-seat-audi-skoda.

A wracając do Golfa III, to 13 tyś. to oczywiście sporo, ale przedział jest 10-13 tyś, zatem trzymając się dolnej granicy, można trafić niezły egzemplarz i jeszcze flota zostaje na "pakiet startowy". Ewidentnym minusem (dla mnie osobiście) jest w Golfach to, że często zostają poddane jakiemuś wiejskiemu tuningowi, no i widok nażelowanego sportowca w czerwonym dresie z czterema paskami nie należy do rzadkości, ale to nie wpływa przecież na jakość auta;)
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Pomorze

19 Lut 2010, 12:56

Teraz wlasnie czytalem o 206sce, ja jestem dosc niski (170) moze chucherkiem nie jestem ale napewno sie w fotelu zmieszcze ;D czytałem o obu silnikach: 1.6 benzyna pali w miescie 8-9 litrow benzyny, musiałbym zalożyc sobie gaz... 2.0 w hdi jest na to auto dosc silny a spalanie w trasie 5l w miescie do 7l przy dobrym paliwie..

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 23:15 ]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

co myslicie o tym peugocie? nie za duzy przebieg?
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: DGL