qbik napisał(a):Focus - ładny, dobrze się prowadzi, ale silniki tdci cierpią z powodu dwumasowego koła zamachowego, a wymienia się je razem ze sprzęgłem, koszty w tysiącach zł się podaje
Do tego rdza rdza i jeszcze raz rdza. Chyba największy problem focusa to właśnie korozja. W cenie 10-13 tyś dużo łatwiej będzie kupić tddi nić tdci.
qbik napisał(a):(lepsze TD niż HDI, te drugie wrażliwe na paliwo)
Tu się nie zgodzę. HDI bije starego diesla na głowę kulturą pracy, elastycznością, osiągami i spalaniem a jak ktoś chce jeździć na byle czym to się kupuje traktor nie samochód. Tankując ropę na normalnej stacji nic się nie powinno psuć z powodu jakości paliwa. 1,9D ma tylko 125Nm momentu obrotowego a to zaledwie tyle co benzyna 1,4 - tym samym silnik ten traci największą poza oszczędnością zaletę diesla. Przyspieszenie do 100km/h wynosi 17,2s czyli tyle co np. w cinquecento z silnikiem 0,9
Jeśli Xsara w dieslu do tylko 2,0 HDI.
Nad golfem III bym się nawet nie zastanawiał. Za 13 tysięcy możesz już kupić IV generację.