Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 12:06

Witam.

Jeżdżę (drugi rok) BMW e34 (525i) 1995r. w automacie (kombi) i niestety tylko w benzynie. Spalanie rzędu 15-16 litrów po mieście to codzienność (ok. 20 litrów przy krótkich przebiegach). Jeździłbym dalej, ale życie mi się skomplikowało i potrzebuję czegoś tańszego w eksploatacji (części, spalanie, OC itd). Auto to jest dla mnie idealne pod każdym względem (wielkie, komfortowe, pojemne, bardzo dobre osiągi) .. no ale. (80 zł/100 km) to nie jest rewelacyjny wynik. Myślałem o montażu sekwencji, ale każdego roku od marca do października mieszkam w Norwegii, a tam gaz jest słabo rozpowszechniony na stacjach i za dużo problemów byłoby z tankowaniem i przemieszczaniem się.

W swojej karierze motoryzacyjnego posiadałem już :

BMW e30, e32, 2 x e36, e34.
Omega A

Jako, że kwota na auto jest dosyć mała to i zapewne auto z turbo dieslem będzie małe.

Przeanalizowałem już wszystkie modele i mam jeden wielki mętlik w głowie. Zaznaczę, że kwestia utrzymania (części) nie gra roli, jeśli auto ma być dobre to z musu niech będą części porównywalne cenowo z BMW, bo co mi po tanich częściach np. w golfie 3 jak rdzewieje i to co na droższe części pójdzie w blacharkę i lakier (na jedno wychodzi)

Wg mnie odpadają na starcie :

- BMW (TDS) - bardzo zła opinia na ich temat. e34 fajne są zaś e36 już miałem, ciężko znaleźć zadbane. Spalanie jak na TDS bardzo wysokie.
- VW Golf 3 - rdza ? brak ocynku. W dodatku ciężko znaleźć coś zadbanego i nie zatyranego.
- Mercedesy - droga eksploatacja (?) też ciężko znaleźć coś zadbanego w tych pieniądzach
- Francuzy eksploatacja i ogólne opinie są kiepskie
- Fiaty - chyba z opinii publicznej - kicha
- Alfa Romeo ? fajne, ładne, stoją więcej niż jeżdżą (?)
- Volvo ? chyba droga eksploatacja (?)
- Saab - bardzo fajne, praktycznie bez awaryjne - ceny części zdaje się przyprawiają o zawrót głowy

Auta, które biorę pod uwagę :

- Nissan Primera
- Audi 80 - ocynk, moc 90km nie za mało do takiej budy ? części chyba porównywalne z VW
- Carisma ?
- Rover 200, ocynk, części dostępne i porównywalne z BMW. Zdaje się mały bagażnik jeśli chodzi o wyjazdy do Norwegii.


Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam zmotoryzowanych
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

22 Sty 2010, 12:11

Golf III rdzewiej,jeszcze nigdy pognitego Golfa nie widziałem :roll:
z mojej strony Opel Omega B
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Sty 2010, 12:14

STi napisał(a):- Nissan Primera


mam kogoś kto ma nissana primerę do sprzedania w Poznaniu do obejrzenia - rok 1997 w Dieslu 2.0 silnik :wink:
kala2505
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wlkp

22 Sty 2010, 12:27

jak byś uzbierał jeszcze troche to Audi A4 byś mógł sobie sprawic
rafal_n
 

22 Sty 2010, 12:35

barol91 napisał(a):Golf III rdzewiej,jeszcze nigdy pognitego Golfa nie widziałem :roll:


a progi, nadkola, podłoga wokół dziur odpływowych (technicznych) ? niusy prosto z forum golfa3

barol91 napisał(a):z mojej strony Opel Omega B


tak jak pisałem powyżej Omegi z TD odpadają, muszę mieć w miare nie zawodne auto na takie kilometry.

W norwegii dziennie ponad 100 km będe robił.

rafal_n napisał(a):jak byś uzbierał jeszcze troche to Audi A4 byś mógł sobie sprawic


Chciałbym, ale nie dam rady to max możliwości.
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

22 Sty 2010, 12:40

Szukaj golfa III TDI w kombi bedziesz miał duży bagażnik.
Przykład: [link do oferty na Allegro wygasł]
daniel_
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Świętokrzyskie

22 Sty 2010, 12:47

A może Passat B4 sedan albo kombi,sedan jak i kombi mają obszerne bagażniki,do 10tys spokojnie znajdziesz Paska B4 z koncówki produkcji a więc 1996 i nawet z silnikiem 1.9TDI 110KM
przykladowo taki [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Sty 2010, 22:54

Sekwencja........ Nie zmieniaj czegos co ci sluzy, na cos co byc moze bedzie sluzyc. Wsadz 120 lub 160 l lpg, na 600 km ci taki wystarczy, wiec nie bedziesz tak czesto jezdzil na benzynie i cie wyjdzie i tak mniej niz kupno innego auta, wymiana rzeczy co trzeba od razu wymienic itp itd twoje bmw spali 16 l gazu a omega diesel 10 l ropy.........
brianboitaro
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Oświecim

24 Sty 2010, 22:59

Z cyklu golf nie rdzewieje :D https://www.forumsamochodowe.pl/golf-iii ... t23949.htm Golf mojego taty :D
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Sty 2010, 09:48

Sekwencja........ Nie zmieniaj czegos co ci sluzy, na cos co byc moze bedzie sluzyc. Wsadz 120 lub 160 l lpg, na 600 km ci taki wystarczy, wiec nie bedziesz tak czesto jezdzil na benzynie i cie wyjdzie i tak mniej niz kupno innego auta, wymiana rzeczy co trzeba od razu wymienic itp itd twoje bmw spali 16 l gazu a omega diesel 10 l ropy.........


Sekwencja odpada z kilku powodów a mianowicie :

1) W Norwegii ciężko dorwać nawet gazownika w razie jakichkolwiek problemów
2) W wielu sprawach nie panuje nad sobą, mając te 200 km pod nogą, nie potrafię się ograniczyć (więc 16L gazu to na pewno byłoby mało)
3) Mając tak dużą wanne w bagażniku, zostaje mało do załadunku ew. przewożenia większych rzeczy, które musiałyby zająć całą pojemność bagażnika wraz z tylną kanapą.
4) TDi to będzie tylko jedna jednostka do ew. eksplotacji, problemów, napraw. W benzynie z gazem do napraw są już właściwie 2 jednostki.
5) Odpalanie takiego potworka na benzynie to kolejny koszt, który trzeba dodać do gazu.
6) Jak nie sekwencja to zostaje benzyna, która przy spokojnej jeździe spali 15 litrów (65 zł) a przy bardzo dynamicznej nawet 25 litrów (100 zł) a TDi przy spokojnej jeździe spali 5 litrów (20 zł) a przy bardzo dynamicznej 8 litrów (30 zł) :mrgreen:
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

25 Sty 2010, 10:16

zdajesz sobię sprawę że takie stare audi 80,golf3 w dieslach beda miały bardzo duży przebieg,nie myśl nawet że znajdziesz te auta z przebiegiem 250-350tys.czysta kalkujacja dla diesla myślac pozytywnie :) 30tys km rocznie x 15 lat = 450tys a kiedys wcale mniej sie nie jezdzilo a jeszcze wiecej wiec ja bym obstawiał ponad pół bańki a taki przebieg wiąże się z kosztami i pewnie jakimś remoncikiem,fakt tdi sa dobre ale nie aż tak żeby nic przy nich nie robić,chyba że ktoś miał od nowośći i dbał,ale kupisz taki?ja się boję kupować passata w dieslu b5 z 2000r bo wiem że bedzie miał ponad 250tys.
barol uwierz że trójki rdzewieją strasznie :) to jedyne golfy niedopracowane i słabo zabiezpieczone.
a nie lepiej poszukać młodszej małej benzynki?i lpg (chociaż wiem że nie chcesz)
Wiadomo że vw\audi uważane są za cud motoryzacji i każdy je kupuję na robienie km,jest to wół roboczy,takie fiaty już moim zddaniem nie za bardzo.Kupuję go zwykly przecietny człowiek bo jest tani żeby oszczdzić parę groszy na paliwie i nie jezdzi zawsze tak dużo (moje zdanie).takie bravo z rewelacuyjnym silnikem jtd kupisz dużo młodszego i fajnym wyposażeniem.myślałem bym też nad jakism seatem,fordem i skoda.
rustin
Aktywny
 
Posty: 421
Auto: Mondeo MK3

25 Sty 2010, 11:04

Moim zdaniem nie można przywiązywać się do przedmiotów. Mogę równie dobrze to powiedzieć o silnikach R6, które mają bardzo wąskie kanały wodne między cylindrami co prowadzi do możliwie nagłego pęknięcia głowicy. Posiadałem w 2007r. BMW e36 (325i) użytkowałem 5 miesięcy, wszystko super, zimny silnik zmiany biegów do 2500rpm, nagle wskazówka temperatury powędrowała na czerwone pole. Zgasiłem od razu silnik. Próba odpalenia : zegary przygasają, woda na tłokach, kawa na bagnecie, dziękuje. 3500 zł wymiana motoru. Nic mnie nie zaskoczy w motoryzacji, czy to będzie rzędowe 6 lub zawieszenie wielo-wahaczowe czy system common rail. Gdybyśmy wszystkim się zamartwiali to nie moglibyśmy kupić żadnego auta bo BMW podobno jeżdżą buraki i są zajechane, Golfy rdzewieją, passaty same zajechane, mercedesy wszystkie po taryfiarzach, audi nalatane, nowe auta drogie i dobre tylko do końca gwarancji. Czyli co - Rower ? tam też się zużywa wszystko.
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

25 Sty 2010, 11:19

A myślałes nad czymś takim:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Sty 2010, 18:09

Na dzień dzisiejszy lista przedstawia się następująco.

- Audi 80 B4 Avant 1.9 TDi (dobry niemiec nie jest zły..)
- Volvo V40 1.9 TDi (Szwedzka precyzja...)
- Seat Ibiza GT TDi (hmmm ?)
- Mitsubishi Carisma 1.9 TDi (Drogie w utrzymaniu ?)

co myślicie o powyższych autach ?
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Toruń

25 Sty 2010, 18:14

Seat Ibiza GT TDi- dobry wybór i jak na ten silnik ma świetne osiagi. Opla Omege z góry odradzam,nie widziałem jeszcze opla który by nie rdzewiał-i przepraszam bardzo golfy to naprawde solidne modele,można na nich polegac,nie wiem skąd tyle krytycznych opinii..
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa