Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

08 Maj 2018, 14:57

Witam jestem posiadaczem lupo 1.7 sdi 60 km 1999r. I zastanawiam się czy jest opłacalne, jaki tego koszt a może i czy wgl mozliwe.. Zamontowanie turbo do mojego LUpo? przepraszam za.. banalne pytanie ale po prostu się na tyle na tym nie znam..
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2018, 12:00

Czy się opłaca to kwestia sporna bo tanio nie będzie. Przypuszczam ze taniej by było wymienić silnik z osprzętem na np. 1.4 TDI który będzie miał większego powera.

Czy się da myślę że tak choć zdania są na ten temat podzielone i ogólnie ciężko przerobić SDI na TDI a jak się uda to rezultat będzie mizerny ;/

Tu masz przykładowe różnice między SDI a TDI:
TDI a SDI róznice :
- Przy identycznej metodzie wtrysku bezpośredniego silnik 1,9 SDI pracuje bez turbodoładowania i bez chłodnicy powitrza zasysanego
- Krzywki wału rozrządu silnika SDI otwierają na dłużej zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe
- w silniku SDI trzonki zaworów są grubsze
- w SDI w denkach tłoków są wgłębienia
- w SDI został zoptymalizowany układ filtrowania zasysanego powietrza tak, aby ograniczyć pulsacje i zmniejszyć wydobywający się hałas
- w SDI jest inny układ wylotowy
- w silniku SDI jest inny typ zaworu mechanicznego AGR (w ukladzie recyrkulacji spalin), który pracuje dwustopniowo i jest sterowany z pamięci elektronicznego urządzenia sterującego
- w SDI pompa wtryskowa daje wyższe ciśnienie wtrysku
- w SDI rozpylacze wtryskiwaczy mają mniejsze otwory, a tym samym zmniejszoną o około 5% ilość wtryskiwanego paliwa
- w SDI jest inny ECU
- w silniku SDI jest czujnik temperatury zewnętrznej powietrza w układzie dolotowym
- w SDI przepustnica w kolektorze dolotowym zmienia w obszarze średnich obciążeń silnika proporcje ciśnienia zasysanego powietrza tak, aby nastąpiło wyrównanie proporcji ciśnienia dla wtórnego doprowadzenia spalin

Część od siebie, a część dodałem z netu jak coś nie tak to poprawcie ale wydaje mi się że jest ok jeżeli chodzi o SDI.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2018, 14:52

Czyli podsumowując.. Twoim zdaniem lepiej zostać przy aktualnym sdi.. czy opłaca się wymienić na tdi?
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC
    11 lutego 2012 roku nastąpiła nowelizacja w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Przepisy te obowiązują już wszystkich posiadaczy ...