09 Maj 2018, 12:00
Czy się opłaca to kwestia sporna bo tanio nie będzie. Przypuszczam ze taniej by było wymienić silnik z osprzętem na np. 1.4 TDI który będzie miał większego powera.
Czy się da myślę że tak choć zdania są na ten temat podzielone i ogólnie ciężko przerobić SDI na TDI a jak się uda to rezultat będzie mizerny ;/
Tu masz przykładowe różnice między SDI a TDI:
TDI a SDI róznice :
- Przy identycznej metodzie wtrysku bezpośredniego silnik 1,9 SDI pracuje bez turbodoładowania i bez chłodnicy powitrza zasysanego
- Krzywki wału rozrządu silnika SDI otwierają na dłużej zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe
- w silniku SDI trzonki zaworów są grubsze
- w SDI w denkach tłoków są wgłębienia
- w SDI został zoptymalizowany układ filtrowania zasysanego powietrza tak, aby ograniczyć pulsacje i zmniejszyć wydobywający się hałas
- w SDI jest inny układ wylotowy
- w silniku SDI jest inny typ zaworu mechanicznego AGR (w ukladzie recyrkulacji spalin), który pracuje dwustopniowo i jest sterowany z pamięci elektronicznego urządzenia sterującego
- w SDI pompa wtryskowa daje wyższe ciśnienie wtrysku
- w SDI rozpylacze wtryskiwaczy mają mniejsze otwory, a tym samym zmniejszoną o około 5% ilość wtryskiwanego paliwa
- w SDI jest inny ECU
- w silniku SDI jest czujnik temperatury zewnętrznej powietrza w układzie dolotowym
- w SDI przepustnica w kolektorze dolotowym zmienia w obszarze średnich obciążeń silnika proporcje ciśnienia zasysanego powietrza tak, aby nastąpiło wyrównanie proporcji ciśnienia dla wtórnego doprowadzenia spalin
Część od siebie, a część dodałem z netu jak coś nie tak to poprawcie ale wydaje mi się że jest ok jeżeli chodzi o SDI.