TURBO

19 Kwi 2007, 19:52

Chciałbym poznać Wasze opinie, jakie według Was są wady i zalety turbodoładowania. Chodzi mi o auta do 1995r.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

19 Kwi 2007, 20:12

Moc silników przy turbo wzrasta i to sporo. Przy współczesnej technice można z małych silników wycisnąć naprawdę dużą moc. Przykład Silnik VW 1.4 TSI - 140km.
Szerokości, przyczepności
miko
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: południe polski

19 Kwi 2007, 20:16

zalety moc przy maych pojemnościach (stosunkowo)

wady..to delikatne urządzenie i trzeba się z tym umieć obchodzidz
ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
misiekemeryt160
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: DZIAŁDOWO

19 Kwi 2007, 20:48

miko napisał(a):VW 1.4 TSI - 140km.


Ale to już jest połączenie kompresora i turbosprężarki, po za tym ten motor ma 170KM.

Piszcie dalej, wady i zalety, jestem ciekawy waszego zdania :wink:
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

19 Kwi 2007, 21:15

o turbinę trzeba dbać, to podstawa.
Nie sprecyzowałeś czy chodzi Ci o turbinę w dieslu czy benzynie.
Więc można sprecyzować. W dieslu to konieczność. Poza wzrostem mocy i - dużo ważniejszego - momentu obrotowego, pomaga tym silnikom spełniać coraz ostrzejsze normy spalania. Bez turbo te silniki obecnie nie miałby prawa bytu.
W benzynie służą tylko podniesieniu mocy i momentu w silnikach.

Zalety oczywiste, w obu – w dieslu większe. Pominę.

Wady. Podstawowa to czuły element. Obroty w benzynie są dużo większe niż w ropniakach. Zimny silnik nie powinien być od razy żyłowany, a zalecane jest to osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika.
Tak samo z wyłączeniem. Po ostrej szarży lepiej trochę odczekać z wyłączeniem silnika. W benzynie po takiej jeździe turbina może być aż czerwona i nagłe wyłącznie silnika powoduje, że obraca się ona na 'sucho' bez smarowania. Dlatego lepiej trochę poczekać.

Są też osoby, którym świst pracującej turbiny się podoba.

ps. gdzieś czytałem (ale moze się mylę): Porsche, silnik 1,5 litra, moc około 1000 koni (chyba 950) przy 16, 5 tys. obrotów.
Jakieś rajdy.
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 178
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

19 Kwi 2007, 22:06

dodam jeszcze że wyłączenie silnika po forsownej jeździ eszkodrzi turbo ponieważ:

olej przestanie krązyc i rozgrzana turbina do czerwoności ma go w swoich łożyskach i poprostu go smaży pozostaje po tym coś jak wegiel taki jak z grila :D co się dzieje przy ponownym obracaniu się turbinki(zapalenie silnika) łatwo sobie wyobrazidź-działa jak paier ścierny
ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
misiekemeryt160
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: DZIAŁDOWO
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

20 Kwi 2007, 20:14

Wady to to że silnik się psuje przy takich przeciążeniach,zalety jeśli jesteś maniakiem prędkości to powinno ci się spodobać. :twisted:
adrianvice
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: Sandomierz

20 Kwi 2007, 20:23

turbodoladowanie, jak sama nazwa wskazuje, chodzi tu glownie o moc auta.to jest zaleta, a ile ono bedzie palilo, to juz jest maly problemik, poniewaz napewno bedzie wiecej palilo na turbodoladowaniu, i to jest wada, ale wiadomo, zdania sa podzielone, i mozna na ten temat dyskutowac latami :) pozdrawiam
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki