Turbodiesle - różne wersje silnikowe - różnice mechaniczne

05 Gru 2008, 14:12

Chciałem poruszyć taką mała kwestie. Na przykład 1.9 TDI. Podaje sie że poszczególne wersje silnikowe (np. 90, 110, 130KM itd.) różnią się nie tylko oprogramowaniem ECU ale też materiałami z których wykonano bloki, głowice, tłoki, mają inne turbosprężarki, różnią się układami wtryskowymi itd. Faktem jest że dzisiejsze silniki zwłaszcza dieslowskie zrobione są na styk pod daną moc i moment obrotowy ale czy jest sens dla tak niewielkiej różnicy mocy konstruować od podstaw inny silnik? Czy faktycznie dla różnicy 10 czy 20 KM Volkswagen zmienia aż tyle elementów silnika? Wie ktoś coś więcej w temacie?
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

13 Gru 2008, 23:59

Nie wydaje mi się, żeby były robione na styk, jeśli chodzi o moc, istnieje jeszcze dość duży zapas mocy niewykorzystanej przez silnik. Dlaczego? Firma się rozwija, cywilizacja idzie do przodu, rośnie zapotrzebowanie i zainteresowanie oraz popyt na samochody z silnikami Diesel-a turbodoładowanymi, gdyż są one oszczędne i ten moment...jak ktoś przejedzie się mocnym turbodiesel-em to wie o co chodzi. Świat idzie do przodu, rozwijamy się, takie zabiegi przez konstruktorów są konieczne i wcale nie jest zmieniane za wiele elementów jeśli chodzi o silniki.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne