Turbosprężarka na gaźniku - czy to możliwe?

07 Lut 2012, 18:46

mam turbosprężarke prawdopodobnie od volkswagena . ciekawi mnie czy jest jakaś możliwość podłączenia jej do gaźnika przy moim polo . mało wiem na ten temat prosze o rade
rado1818
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 03 2011
Auto: vw polo coupe 1.0 88r.
  • 07 Lut 2012, 20:02

    do benzyny a zwłaszcza gaźnikowej to nie bardzo, mało spalin do pędzenia, kompresor byłby o wiele lepszy, ale wszytko się da, choć nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z kosztów;

    -nowy kolektor
    -nowy gaźnik (przystosowany do pracy z turbiną/kompresorem)
    -nowy dolot
    -w zależności od sprężania turbiny (nie jest to kompresor więc pewnie dość duże) odprężenie silnika
    -jeśli doładowanie i dawka paliw są duże to czujnik EGT
    -prawdopodobnie kute bebechy do silnika

    do tego w zalezności od oczekiwanego efektu różnie rozwiązane podanie paliwa, a także regulacja całości
    modyfikacja przekroczy kilkukrotnie wartość auta :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    07 Lut 2012, 22:19

    aha to chyba sobie odpuszcze . myślałem że da sie to jakoś zrobić domowym sposobem w minimalnych kosztach . najbardziej ciekawi mnie podłączenie do gaznika . myślałem że da sie przerobić jakoś oryginalny gaźnik
    rado1818
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 13 03 2011
    Auto: vw polo coupe 1.0 88r.

    07 Lut 2012, 22:23

    Wiesz, turbina jest napedzana spalinami, bys musial ja wpaic za kolektor, do tego jest smarowana olejem silnikowym, to nie jest tak ze sobie ja po prostu przyczepiasz do 1-szego lepszego silnika i masz silnik z turbina. :lol:
    Dolot tez by trzeba bylo przerobic... gaznik czy nie gaznik, to az takiego problemu nie robi.
    Plus taki ze na gazniku latwo dawke paliwa zwiekszyc, bo majac na wtrysku by trzeba bylo mape silnika zmienic, bo przeciez samo dostarczenie wiekszej ilosci powietrza do silnika ci mocy nie zwiekszy. :D
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    07 Lut 2012, 23:19

    Czimi napisał(a):turbina jest napedzana spalinami, bys musial ja wpaic za kolektor
    nie tyle za co w kolektor, a i kolektor musi być przystosowany do tego,
    smarowanie najmniejszy problem, wpinasz w magistrale wyjście/powrót i po zabawie

    Czimi napisał(a):gaznik czy nie gaznik, to az takiego problemu nie rob

    robi i to wielki, podanie mieszanki za sprężarką lub przed zmienia całkowicie zastosowanie auta, to czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku diametralnie zmienia podejście do tematu, a najłatwiej wysterować dawke we wtrysku z pompą sterowaną elektronicznie

    wszytko zależy co chcesz osiągnąć przez dołożenie sprężarki, jakie parametry silnika podnieść, i w wypadku dołożenia sprężarki akurat zasilanie gaźnikiem daje większe pole do popisu przy mniejszych możliwościach warsztatowych, inna sprawa że znaleźć dobry gaźnik do sprężarki to trzeba by w USA szukać :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    07 Lut 2012, 23:55

    No ale to nie chodzi o zrobienie Ferrari, tylko o jakies tam wzmocnienie slabego silnika o 10-15KM, przed gaznikiem jakby podal mu wiecej powietrza + zwiekszyl dawke paliwa powinnno chyba zdac egzamin.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Tablica rejestracyjna przypisana do samochodu
      Na początku roku czyli dokładnie 31 stycznia 2022 zaczęły obowiązywać przepisy pozwalające na pozostawienie aktualnych tablic rejestracyjnych samochodu przy zmianie właściciela i niezależnie od regionu polski. Aktualnie kupując ...

    08 Lut 2012, 09:08

    tu nie chodzi o robienie ferrari
    w silniku który nie jest seryjnie przystosowany do sprężarki nie dołożysz nie wiadomo jakiego doładowania bo rozwalisz silnik, doładowanie 0,5 bara to w zasadzie max a i to czasem może być za dużo, do tego źle wysterowana dawka może znacznie podnieść temp spalania co może stopić pół silnika nawet,
    podanie doładowania przed gaźnikiem czy za gaźnikiem diametralnie zmienia parametry silnika,
    sam gaźnik w zależności od miejsca podania doładowania musi być odpowiedniej konstrukcji, przy podaniu paliwa za sprężarkom gaźnik musi wytrzymywać odpowiednie ciśnienie, przy podaniu przed sprężarkom dolot musi być absolutnie szczelny, do tego zwiększa się ryzyko wybuchu mieszanki,
    samo wykonanie całości nie jest mega trudne, jeśli wiesz co robisz :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    08 Lut 2012, 23:06

    Czyli jest jakaś szansa zrobienia czegoś takiego w własnym warsztacie tak . nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale czytałem ze instalacja gazowa może załatwić problem związany z gażnikiem i podawaniem mieszanki . czy można to wykożystać i czy ma to wogóle jakiś sens??
    rado1818
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 13 03 2011
    Auto: vw polo coupe 1.0 88r.

    09 Lut 2012, 00:11

    jeśli pytasz o takei rzeczy to nie zrobisz tego sam, samo wystruganie dolotu do kompresora Cie przerośnie,nie mówiąc o kolektorze pod turbine


    rado1818 napisał(a):czytałem ze instalacja gazowa może załatwić problem związany z gażnikiem i podawaniem mieszanki
    a w jaki sposób?? :mrgreen: wyeliminujesz zupełnie zasilanie benzyną?? jeśli tak to jak odpalisz przy zimnym reduktorze? BTW zabawa w zrobienie doładowania silnika to koszt od 3 tysi w góre, przy takiej kwocie można pomyśleć nad zmianą silnika na mocniejszy, taniej wyjdzie :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    12 Lut 2012, 15:41

    a nie można po prostu przespawac kolektora a do dolotu załozyć jakiegoś węża i filtr stożkowy czy coś w tym stylu ?? tO NIE MA ŁADNIE WYGLĄDAĆ . Mam silnik który moge poświęcić na taki eksperyment , jestem ciekawy czy da sie to po prostu zrobic i jak pisał kolega wyżej to nie ma być ferrari . 10 - 15 koni wiecej to jest to co chciałbym osiągnąć. turbo tez nabylem za niewielkie pieniądze
    rado1818
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 13 03 2011
    Auto: vw polo coupe 1.0 88r.

    12 Lut 2012, 20:49

    jeśli sądzisz że spawanie kolektora to taka prosta zabawa to działaj :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    25 Lip 2013, 12:07

    zawsze można zapytać fachowców w tej dziedzinie polecam do tego firme z Mielca http://[reklama]/oferta-regeneracja.html można z nimi współpracować na terenie całego kraju a zajmują się regeneracją turbo więc na pewno mają ogromną wiedzę na ten temat, zapytac zawsze można
    pozdro
    ramdaisy
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Auto: nie mam