Tym autom już dziękujemy - awaryjne auta wg. Motoru

09 Gru 2010, 23:46

Roadkiller napisał(a):Zapomnieli wspomnieć o magicznym silniku szrotwagenów 2.0TDi :D vwszrot.pl :P

który od 2007 roku zmienili, poprawili. W używanych oczywiście go można spotkać, ale w nowych już nie. Konstrukcja oparta na Common Railu, a nie na pompowtryskach.
Tu akurat przez jakieś 3 lata był produkowany silnik. W teście wskazują na przewlekłe niedomagania modelu. Gdyby poza tym silnikiem były z z Paskiem takie kłopoty to po prostu nie jeździli by tym ludzie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

10 Gru 2010, 06:42

Zauważcie tylko że poprzednik B5 był bardziej bezawaryjny, do tego dobrze wyposażony w stosunku wypas/cena i popularność B6 w pewnym (dość znacznym) stopniu była nakręcana przez B5 ponieważ ludzie oczekiwali bezawaryjności poprzednika w nowym modelu i dla tego kupowali Passata B6, oczywiście nie wszystkie ale napewno jakaś część :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2010, 11:17

Jogi4x4 napisał(a):Zauważcie tylko że poprzednik B5 był bardziej bezawaryjny, do tego dobrze wyposażony w stosunku wypas/cena i popularność B6 w pewnym (dość znacznym) stopniu była nakręcana przez B5 ponieważ ludzie oczekiwali bezawaryjności poprzednika w nowym modelu i dla tego kupowali Passata B6, oczywiście nie wszystkie ale napewno jakaś część

Ale VW bazuje na swojej dobrej opinii na którą zapracował wcześniej. Czy VW Passaty albo Golfy są stylistycznie ładniejsze od konkurencji? Nie. O ile z zewnątrz jeszcze jakoś się trzymają, to w środku są nudne jak flaki z olejem. Owszem, nie podobają mi się kokpity niektórych koreańskich aut, bo są tendencyjne, ale np. Mercedes czy Mazda pokazują, że można tworzyć auta piękne na zewnątrz jak i w środku. VW tego nie rozumie.

Może za VW przemawia cena? Skąd! Wśród aut "dla ludu" VW są jednymi z droższych samochodów, a dają w zamian stosunkowo najmniej wyposażenia. Tańsze są auta francuskie, Fiaty to już zupełnie, ale i inne marki koncernu VW jak Seat a w szczególności pokazująca wyższą jakość od Seata - Skoda.
Koncerny VW nie na darmo nie wprowadza na rynek auta kompaktowego marki Skoda w stylu hatchback. Skoda w tej gamie posiada Octavię, ale ta jest liftbackiem, a nie bardzo popularnym hatchbackiem. Odpowiednikiem dokładnym Octavii byłaby Jetta, która w Europie jest w śladowych ilościach. Dla Golfa wypuszczenie na rynek dobrego jakościowo hatchbacka w Skodzie byłoby zabójstwem. Wystarczy spojrzeć jak drastycznie z rynku w segmencie B wyparła Skoda Fabia swojego konkurenta z koncernu - VW Polo. Polo kupowane mniej chętnie, bo daje to samo co Fabia, a jest droższe z zasady, że VW ma być droższy od Skody.

To może technologie? Tutaj na pewno VW ma do powiedzenia sporo. Bardzo dobrze przyjęły się skrzynie biegów dwusprzęgłowe DSG, zobaczymy na ile będą wytrzymałe, choć specjaliści z gazet motoryzacyjnych pieją z zachwytu. Tylko, że inne marki też co jakiś czas wypuszczają jakiś "patent", który wkrótce przejmują inni.

Najbardziej w VW irytują mnie wypuszczane na rynek niby nowe modele. Opel jak wprowadza Astrę kolejnej generacji to to widać. Renault odnowił Megane i też to widać, podobnie wszystkie inne marki. Golf VI od Golfa V różni się kosmetyką, równie dobrze można go uznawać za wersję FL. Z najnowszym Passatem B7 jest ta sama historia. Lifting B6 i nic więcej.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Gru 2010, 20:44

Dishman, święte słowa... VW jest nudny... i cholendarnie drogi... 100 razy wolałbym kupić Seat/Skode niż VW bo tu płacimy za markę... Ale tak samo jest np z elektronarzędziami ... Bosch... Dla mnie teraz tandeta... wiertarkę mam Einhella już 5 rok śmiga jak szalona a Bosch ?? Wiertarka pochodziła z 2 miechy i na śmieci... Podobnie z wieloma rzeczami jest... Jakbym miał wybierać nowe Bravo albo Golfa nawet i VI to wybrałbym Bravo za samą stylistykę nawet a nie za monotonię :)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Gru 2010, 19:49

Kolega powyżej popełnil błąd:

Mercedes to najlepszy przyjaciel czlowieka...

Mercedes to najlepsza przyjaciółka człowieka!



Stare Gwiazdy są nie do zajechania.

Hej!
baca350
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Przemyśl

11 Gru 2010, 23:35

baca350, ok stare owszem ale nowe :/ nieporozumienie .... a rdza je wcina aż miło :/
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


13 Gru 2010, 21:08

Tylko jak to powiedział Dishman. W przypadku technologii VW ma sporo do powiedzenia.
Golf może z zewnątrz nie różni się zbytnio od mk5, ale tak poprawiono sztywność konstrukcji, itp., że w 2009 w testach EuroNCAPu nie pozostawił wątpliwości kto jest najlepszy. Wyciszenie wnątrza - dlaczego nie zastosować by tak specjalnej folii, która tłumi dźwięki w określonym przedziale częstotliwości, itd. Tego nie widać, ale to jest.
Z nowym Passatem przypuszczam, że poprawili występujące w poprzedniku bolączki i dodali tyle różnych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo, że auta z segmentu wyżej nie powstydziłyby się. Ułatwiają życie, a człowiek z natury jest wygodny.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

17 Gru 2010, 20:46

Co do płacenia za markę... Volkswagen, z niemieckiego: samochód ludowy... Nie ma co, zaje*bisty mieli marketing za Hitlera :P .
ITpro
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Wrocław

18 Gru 2010, 18:57

Akurat z grupy Volkswagena, to właśnie Volkswagen wydaje się być najbardziej rozsądnym wyborem wg mnie:) Skoda ma na siłę wkładane gorsze materiały (zarząd Skody chciałby lepsze, ale odgórnie od VW dostaje rozkazy stosowania gorszych żeby Skoda za bardzo nie zagroziła VW i Audi - chociaż już to robi), nie ma w niej do wyboru technologicznych nowinek które Audi i VW już posiadają. Seat jest ładny, ale niestety "hiszpańska technologia, niemiecki temperament" i podobnie jak Skoda, prezes VW dba by Seaty nie miały meteriałów tak dobrych jak 2 droższe marki :P Audi z kolei nie oferuje technologicznie nic więcej od VW (pomijam jakieś wersje RS czy A8 o których nawet zamożny Kowalski nie myśli), a cena wyższa - bo Audi ma dobry marketing i używa innych nazw np S-tronic zamiast DSG albo TFSI zamiast TSI sugerując klientom że to zupełnie inna klasa :D

A VW jaki jest taki jest - stylistycznie bez fajerwerków, chociaż wnętrze nowe VW mają całkiem przyjemne (mi np. układ zegarów podoba się bardziej niż w Mercu...), do tego całkiem przyzwoicie wykonany, technologicznie ciężko się do czegoś przyczepić oraz mimo że nie jest najbardziej bezawaryjną marką na rynku, to jednak jakoś sobie radzi :)

Dlatego uważam że przy kupnie nowego auta z grupy VW, tylko zakup Volkswagena ma sens, bo inaczej albo się przepłaci za przeciętne auto (Audi) albo dostanie się produkt na siłę pogorszony i technicznie kilka lat do tyłu wobec "matczynej" marki (Skoda Seat)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

19 Sty 2011, 22:08

Ja coraz cześciej słyszę o awariach skrzyń DSG, z koncernu Volkswagena. Mój kupmel miał takową, szkrzynia szarpała przy redukcji biegów, pojechał do ASO, a oni powiedzieli że to wada fabryczna i dowidzenia...
mikael82
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Olsztyn

22 Sty 2011, 22:05

Witam,nie lubię niemieckiej marki VW,bo przecież płaci się tylko za marke a nie za jakość. Wg mnie wielkie lata wieśmagena trwały do golfa 3 później koszmar. A takie gazety i badania niemieckich firm od awaryjności tylko wkurzają ludzi innych marek. Rozglądałem się dla rodziców ostanio za stilo i wszyscy piszą ,że owszem elektryka czasami wariuje ,ale wyda się 15 zł na jakiś kabelek albo wtyczkę i będzie działać.( przydarzy się to 10 razy-wydatek 150zł) A jak padnie coś w VW to już koszta rzędu 500 i więcej. Proszę o Posiadaczy VW o nie spinanie się. Pozdrawiam
Jenczu
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Głogów

03 Lut 2011, 19:29

generalnie niema nic co sie nie psuje,a jesli ktoś w to wierzy to ma naiwność dziecka.prawdą jest,że kiedyś auta były poprostu trwalsze i kosztowały mniej-stąd teraz sie bierze rozczarowanie ludzi...aha tak nawiasem mówiąc mój kolega ma meganeII 1.5 dci super oszczedne ale nie ma miesiąca bez awarii i powoli traci cierpliwość,chce sprzedać a tu lipa nikt niechce.auto od nowości u niego itd pozdr
marcinziel2
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: gostyń
Auto: Vw t5 caravelle
Silnik: Axc 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Lut 2011, 22:34

A u mnie tak jak u Roadkillera LagunaII 1,9dci z 2003 łamała stereotypy, z żalem się z nią rozstałem i czekam nową Lagunę III z takim samym silnikiem. Powiem krótko: wygoda i niezawodność (tak było)
pozdrawiam Bogdan
bogdan1947
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Gdynia