Ubezpieczenie co i jak, Pilne

08 Sie 2013, 15:48

Witam, przepraszam że piszę ten temat, pewnie jest ich dużo ale nie do końca wszystko rozumiem. Jestem młodym kierowcą i jutro kupuję pierwszy samochód i chcę aby ojca zniżki pracowały na moje i tu pojawia się pierwsze pytanie:

- Czy mój ojciec musi być właścicielem pojazdu czy mogę to być nim ja a on współwłaścicielem. (tak aby jego zniżki były ważne)

- Czy na umowie K/S ze współwłaścicielem mój ojciec musi być pierwszy wpisany ? (praktycznie odnosi się to do pierwszego pytania)

- Czy jak spowoduje wypadek to ojciec traci zniżki 60%?

Przepraszam że tak chaotycznie pisane ale jestem w stresie. Za każdą odp serdecznie dziękuje.
mati7932
Nowicjusz

Prawo jazdy: 02 03 2013
Auto: Opel
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

08 Sie 2013, 20:38

Żeby skorzystać ze zniżek za bezszkodowość innej osoby musi być ona wpisana do dowodu rejestracyjnego jako współwłaściciel.

Zasadniczo dla uwzględniania zniżek OC i AC/KR nie m żadnego znaczenia kto jest na którym miejscu wpisany w dowodzie rejestracyjnym.

Na ogół w podobnych przypadkach jak w zapytaniu tego wątku na pierwszym miejscu wpisywany jest faktyczny ( młody) właściciel uzytkujący pojazd, a na drugim miejscu ( współwłaściciel) osoba posiadająca zniżki.

Kupując auto trzeba dopilnować aby w umowie kupna ( cywilnoprawna lub faktura) nabywcami byli obydwaj współwłasciciele, którzy na tej właśnie podstawiebędą figurować w dowodzie rejestracyjnym ( młody nabywca i osoba ze zniżkami).

Jeśli nabywany pojazd posiadał przed nabyciem polisę OC, to przechodzi ona na nabywców.
Jeśli nabywany pojazd nie posiadał przed nabyciem polisy OC, to należy ją wykupić najpóźniej w tym samym dniu, w którym dokonywana jest rejestracja pojazdu w wydziale komunikacji.

Kupując OC warto rozejrzeć się za ofertą najmniej restrykcyjną dla osób młodych i nie posiadających znizek.

pozdrawiam :)
STOKROTA
Nowicjusz

Prawo jazdy: 15 09 1995
Auto: mitsubishi carisma

09 Sie 2013, 16:00