Ubezpiecznie oc , Pierwszy raz ;

01 Mar 2009, 21:04

witam

jestem początkującym kierowcą i mam pytanko dotyczące zakupu OC

chodzi mi o OC do samochodu Fiata Cinquecento , pojemność 903 cm3 , rocznik 93 m , urodziłem się 10.16.1990 , prawo jazdy mam od 17 lutego (zdałem za 1 razem ;p) , ojciec ma prawo jazdy od 30 lat , nigdy nie miał żadnej stłuczki .

i tu moje pytanie czy istnieje jakikolwiek scenariusz z wymienionych prze zemnie ;]

1. czy ojciec może wykupić mi oc na samochód ze swoimi zniżkami jeżeli auto jest na mnie zarejestrowane.
1.1 czy podczas stłuczki (spowodowanej prze zemnie ) traci on zniżkę

2. czy z racji tej że zdałem prawo jazdy za 1 razem mogę ubiegać się o jaką kol wiek zniżkę

3. czy z powodu bezywpadkowej jazdy reszty rodziny mogę powołać się np na ojca żeby również wyłudzić jakąś zniżke

4. czy w przypadku jak kupuję samochód i ma on np jeszcze 6 miesięcy oc ... czy ono dalej będzie obowiązywać po kupnie samochodu.
4.1 jeśli jest dalej ważne , to jakie czynności prawne ( papierkowej) muszę dokonać aby wszystko było ok , i ile za to będe musiał zapłacic

5. jaki ubezpieczyciel potraktuje mnie ulgowo i zawoła najmniejszą kwotę za ubezpieczanie samochodu

z góry dzięki za odpowiedzi , jeśli brakuje jakiejś informacji to odrazu podam ,
ehyx
Nowicjusz

01 Mar 2009, 21:39

Jak kupowałeś auto to wystarczyło podać ojca jako współwłaściciela i wtedy miał byś jego zniżki ale i twoje bodajrze 50% zwyżke bo nie ukonczyłeś jeszcze 25 roku zycia. Jeśli spowodował byś wypadek a ubezpieczenie było by na ojca to niestety traci on znizki. Te wszystkie powoływania nic Ci nie dadza.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

01 Mar 2009, 22:13