Ubytek lakieru na zderzaku,astra f, jak pomalować?

25 Gru 2011, 12:34

Witam, ostatnio ktoś za mna nie wyhamował i uderzyl mnie swoim autem w moja astre, mimo siły uderzenia jedynie farba odskoczyła z dolnej części tylnego zderzaka malowanego na czerwono więc mam kilka pytań odnośnie tego ponieważ mam tylko ogólne pojęcie o lakierowaniu.
Po dobraniu lakieru jak należy to dokładnie wykonać od a do z??
1. Czy trzeba pomalować cały zderzek? jesli tak co trzeba zrobic wczesniej, usunac farbe cała czy tylko tą która odskakuje od plastiku?
2. jakiej szpachli uzyc do ubytków w lakierze jeżeli nie bedziemy usuwac całej farby?
3. jaki podkład?itd, jakim papierem ściernym?na mokro?
4. czy da sie to zrobić sprayem czy pisoletem malarskim?

Prosze o odpowiedź niech ktoś opisze co by dokład nie zrobil w takim przypadku.
hetman83
Nowicjusz
 
Posty: 1

27 Gru 2011, 11:36

1. Czy trzeba pomalować cały zderzek? jesli tak co trzeba zrobic wczesniej, usunac farbe cała czy tylko tą która odskakuje od plastiku?
2. jakiej szpachli uzyc do ubytków w lakierze jeżeli nie bedziemy usuwac całej farby?
3. jaki podkład?itd, jakim papierem ściernym?na mokro?
4. czy da sie to zrobić sprayem czy pisoletem malarskim?


Witam :)
W przybliżeniu zilustrowałem, cały proces technologiczny :D

Ad 1. Jeśli lakier jest dobrany odpowiednio, możesz zrobić zaprawkę, nie konieczne jest malowanie całego zderzaka, wytracasz kolor na zderzaku. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie elementu, można go umyć dokładnie wodą, oraz rozcieńczalnikiem "Nitro". Uszkodzony fragment zderzaka (Pęknięcie i jego ostre krawędzie) najlepiej wyszlifować maszyną pneumatyczną oscylacyjno-rotacyjną, jeżeli takowej nie posiadasz można poradzić sobie szlifując odprysk papierem o gradacji P180 (na ręce) tzw. Papier "Na gąbce" Firmy Norton, można stosować go do szlifowania na sucho, do momentu aż wszystkie krawędzie nie zostaną załagodzone, zatonowane. Rysy po papierze P180, najlepiej zatonować drobniejszym na maszynie pneumatycznej, alternatywą jest po prostu użycie papieru o większej gradacji, również ręcznie szlifować. Element oczyścić z pyłu

Ad 2. Jeśli zderzak posiada nierówności używamy do tego szpachlówki, można ją dostać w każdym sklepie zajmującym lakiernictwem. Kit nakładamy na całkowicie zmatowane miejsce, by w przyszłości nie występowało łuszczenie się lakieru. Równomiernie nakładamy szpachlówkę, odczekujemy aż kit stwardnieje i na klocku, wyprowadzamy kit do momentu aż będzie prosty, bez żadnych fal. Krawędzie kitu powinny być załagodzone, by po przejechaniu po nim ręką nie były wyczuwalne żadne przejścia. Używamy do tego papieru P120, P150, w sklepie lakierniczym są to papiery sprzedawane na metraż.

Ad 3. Odnośnie podkładu, jeśli jest to czerwony akryl to najlepszym rozwiązaniem jest podkład koloru szarego, nakładamy 3 warstwy, kolejno pozostawiamy każdej z nich czas na odparowanie.
Po wyschnięciu podkładu i jego związaniu z elementem, matujemy podkład papierem o gradacji P600 w przypadku akrylu, zaś metalik P800. Chociaż najlepiej poprawić po P600 papierem o gradacji P800, wtedy mamy gwarancję że podkład jest zmatowany i nie pozostały na nim żadne rysy. Oczywiście mowa tutaj o papierach wodnych :)

Ad 4. W każdym sklepie który zajmuje się mieszaniem i dobieraniem lakierów jest możliwość nabicia podkładu, czy lakieru do spray'a.

Powodzenia!
- Na skrzyżowaniu niespodziewanie dostałem ataku daltonizmu.
Siwy600
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 224
Miejscowość: Bielsko-Biała
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...