Ubytek płynu chłodniczego

22 Maj 2016, 10:19

Witam, posiadam peugeota 407 2,0 hdi 136KM z 2004r, mam problem związany z ubywaniem płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Naczytałem się w internecie różnych opinii a jedna z nich to uszczelka pod głowicą. Wycieku nie ma, nic nie dymi, silnik się nie przegrzewa, oleju nie przybywa, pod korkiem wlewu oleju czysto, w płynie chlodniczyn nie ma śladu oleju. Pytanie, czy ktoś miał podobny problem? Będę wdzięczny za pomoc. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
szosti84
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2016, 15:57

Ile tego płynu ci ubywa na ile przejechanych kilometrów?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2016, 18:50

Ciężko powiedzieć, za każdym razem jak uzupełnienie to po przejechaniu może 100-200 km wyskakuje kontrolka od poziomu płynu.
szosti84
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2016, 23:14

No to dosyć sporo. Sprawdzałeś dokładnie czy silnik nie jest gdzieś mokry? Wszystkie połączenia układu chłodzenia. Kiedyś spotkałem się z przypadkiem, że płyn tylko wyciekał przy wyższych obrotach podczas jazdy i na postoju nie było śladu. Cały czas go trochę ubywało ciężkie było do wykrycia, ale w końcu udało się.

Praca silnika nie ma jakiś niepokojących objawów? Nic nie zauważyłeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Maj 2016, 18:33

Wszystko jest spoko, ja też czytałem o wycieku płynu podczas pracy silnika, wtedy gdy wytwarza się nadciśnienie w układzie płyn może być wyrzucany na silnik z jakiegoś przewodu, odparowuje i nie ma śladu. Tylko jak to sprawdzić?.
szosti84
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

24 Maj 2016, 22:44

szosti84 napisał(a):Tylko jak to sprawdzić?
Musisz dokładnie obejrzeć silnik w szczególności węże i rurki od układu chłodzenia. Jeżeli będziesz miał jakieś podejrzenia co do wycieku to wycierasz miejsce żeby było czyste i po jeździe samochodem od razu sprawdzasz czy czasem w tym miejscu nie jest mokro. Trzeba próbować inaczej nie znajdziesz no chyba że zacznie lecieć i na postoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

25 Maj 2016, 18:52

a sprawdzałeś może nagrzewnicę / zawór nagrzewnicy ?? jeśli nie to sprawdź nagrzewnicę i czy pod chodniczkami nie jest mokro. Mówię oczywiście o chodniczkach z przodu :) kiedyś właśnie miałem taki problem , że uciekał mi płyn chlodniczy i okazało się , że puścił zawór od nagrzewnicy , płyn skapywał na górną część rury wydechowej i strasznie smierdzialo palonym płynem :)
Paweł83
Początkujący
 
Posty: 80

26 Maj 2016, 06:18

Dwa dni temu dodałem płynu, samochód stał nie używany i płynu nie ubyło. Pod chodniczkami jest sucho. W sobotę sprawdzę ten zawór i napiszę, dzięki za podpowiedzi.
szosti84
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004