Jak niektórzy wiedzą, z zawodu jestem taksówkarzem.
Niestety z pracą co raz ciężej i myślałem czy nie byłbym w stanie dorobić sobie trochę poprzez sprzedaż (handel) samochodami używanymi.
Jestem uczciwy, co w tym kraju jest dziwne, ale co za tym idzie, chciałbym też sprzedawać konkretne, uczciwe auta (bez lania wody, kręcenia liczników itd.).
Po pierwsze: Jakie auta wg. Was nadają się na handel? Chodzi mi tu raczej o typ i cenę niż konkretne modele, ale jeżeli coś typu Passat B5 sprzedaje się najlepiej, to czemu by się tym nie zainteresować.
Po drugie: Chciałbym to robić legalnie . Co się wtedy z tym wiąże? Czy muszę rejestrować działalność gospodarczą, czy mogę to rozliczyć w jakiś inny sposób?
Po trzecie: Czy uczciwość się opłaca? Osobiście wolelibyście kupić samochód od zaufanej osoby, czy typowego handlarzyny, który musi się na szybko dorobić?
panasonic napisał(a):Osobiście wolelibyście kupić samochód od zaufanej osoby, czy typowego handlarzyny, który musi się na szybko dorobić?
Odpowiedź chyba znasz że wolałbym kupić auto od zaufanej osoby niż Typowego Mirka Handlarza który handluje złomami . Co do aut to chyba najlepiej sprzedają się golfy i jego pochodne czyli Golf IV, Audi A3, Seaty Leony, Passaty, A4, toledo i ogólnie VAG-i. Sprzedają się raczej dobrze auta ogólnie do 10 tysiaków. Jeszcze astry focusy i inne tego typu pojazdy.
Prościej mówiąc. Szukaj aut, które łatwo kupisz i łatwo sprzedasz. Auta ekonomiczne, bezawaryjne i popularne. np. Opel Astra, Ford Focus, Audi A3 (pełno osób pyta o te auto), Opel Corsa, Honda Civic, Fiat Seicento, DU Lanos, VW Golf itp. Nie pchaj się w Mercedesy, Lexusy itp. bo będziesz miał problem sprzedać takie auta!!!
Piszecie o popycie... a jest też podaż. Ofert Golfa czy innevo VWeja jest od groma i ciężko się przebić. Ludzie oglądają, ale chcą kupić cuda za grosze...