Układ chłodzenia 6K1 - brak już pomysłów, dziwny problem.

15 Gru 2012, 00:28

Jako, iż to mój pierwszy post tutaj - wypada się przywitać - więc cześć wszystkim :mrgreen:

Przejdę od razu do rzeczy :

Samochód- Seat Ibiza 2 (6K1 przed liftem), 97rok, 1.4 benzyna 60km (bez podtlenku lpg).


Jakiś czas temu pisałem na forum swojego klubu Seata Ibizy, to każdy obstawiał termostat.
Podobnie obstawiał ojciec, tak więc zakupiłem nowy termostat i go zamontowałem.
Wyjechałem z garażu, samochód się nagrzał tak, jak powinien, było dobrze.

Zadowolony z życia poszedłem do domu się przebrać, coś zjeść, po czym czekała mnie trasa około 35km (w 1 stronę).
Samochód podczas tej trasy się nie nagrzał ani odrobinę.


Znów z pomocą przyszedł internet - sprawdziłem króciec termostatu, myślałem już, że wiem co dolega mojej Ibizie.
Dziurka w nim była na przelot, a nie powinna - zakupiłem nowy króciec, wymieniłem.

Znów ta sama sytuacja - pod domem nagrzał się bez większych problemów, zgasiłem samochód, poszedłem do domu i znów pokonywałem tą samą trasę. Wskazówka znów się nie ruszyła.


Z rzeczy pewnych :
-Samochód jest odpowietrzony prawidłowo.
-Króciec, termostat jest nowy, dobry.
-Płyn chłodniczy nowy, dobry, nie ubywa.
-Węże wydają się ok - odpowiednio nagrzane, nie są twarde.

Pompa wody była wymieniana ~30tyś km temu, jak robili mi rozrząd.

Ktoś ma jakiś pomysł - co to do cholery może być?
Jak oddam samochód do mechanika, to znając nasz kraj - wymieni mi połowę układu chłodzenia, a to powoli przestaje mi się kalkulować.


Powoli mi się odechciewa, złośliwość rzeczy martwych mnie przerasta.
KarasTRS
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 01 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Ibiza 6K1
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2012, 21:52

Witam.
Do głowy przychodzi mi jedna rzecz - mianowicie ruszasz w trasę i monitorujesz temperaturę na zegarze, wcześniej zaopatrz się się w termometr chociażby taki ----> [link do oferty na Allegro wygasł] i sprawdzasz czy wskazania licznika zgadzają się mniej więcej z wskazaniami termometru włożonego w zbiorniczek wyrównawczy. Wyeliminujesz/potwierdzisz tym samym podejrzenie oszustwa ze strony czujnika/zegara.
Bo z Twojego opisu wywnioskowałem, że po trasie silnik i węże mają prawidłową temperaturę (nagrzewnica grzeje tak jak powinna?) ale zegar pokazuje temperaturę niską?
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Przesiadka na opony zimowe i reguła 7 stopni Celsjusza
    Każda opona zimowa i opona letnia, jak sama nazwa wskazuje, stworzona została do odpowiedniego sezonu i bezpośrednio z tym związanych warunków drogowych. Przyjęto, że granicą, w której sezonowe opony zimowe ...