Uklad Hamulcowy+Turbina

28 Kwi 2016, 12:59

Witam wszystkich forumowiczow. Potrzebuje pomocy w malej diagnozie.
W moim VW b5 1.9 tdi padly chamulce objawy sa takie ze po wscisniejciu pedalu hamulca, hamulce prawie nie reaguja a pedal staje sie twardy po krotkiej diagnozie mysle ze to moze byc pompa vacum, przewody sa mokre a pompa ma slabe cisnienie. Drugi problem to taki iz rowniez turbina przestala dzialac nie wlacza sie a powyzej 2tys obrotow zaczyna kopcic dymem na czarno.
Tutaj moje pytanie czy awaria pompy vacum ma wplyw na turbine przez co nie uruchamia, otwiera zaworow w turbinie?
Jakie sa koszta nowej pompy vacum? Czy pompa vacum ma cos wspolnego z pompa paliwa czy jest to jakos polaczone w pasacie ze i rowniez pompe paliwa musze wymienic?
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam Lukas.
eyyy1
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Legden/Niemcy
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: VW Passat b5
Silnik: 19. TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2016, 17:39

Wydaje się, że hamulce mogą mieć wspólne ciśnienie z zaworem sterowania turbiną - może jakiś zaworek sie przetarł lub odłączył i dlatego turbina nie chodzi i vacu-pompa nie działa. Natomiast jeżeli przewody hamulcowe są mokre od płynu,. to nie wolno ci jeździc do czasu wymiany przewodów (nie wiem o których przewodach piszesz - sztywnych czy gumowych przy kołach).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

28 Kwi 2016, 18:59

Pompa vacum jest do wspomagania hamulców oraz do sterowania n75(turbina) i n18(egr). Tak więc do sprawdzenia podciśnienia.
Możliwe jest jeszcze, że pdło serwo, ale skoro jest też problem z turbiną, to raczej coś z pompą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...