Układ paliwowy, zamarznięty?

20 Sty 2017, 08:58

Witam, otóż tej zimy jechałem sobie swoim Audi A3 1.9tdi 110km, po kilku kilometrach samochód zgasł na skrzyżowaniu. Zdjąłem obudowę silnika i zauważyłem, że przez wężyk od filtra przepływa bardzo mało paliwa zmieszanego z powietrzem. Moja konkluzja nasuwa się sama- filtr paliwa albo nie przepuszcza paliwa, ( dodam, że zalanie go ropą, odpowietrzeniu poprzeez poluzowanie wtrysków skutkuję odpaleniem silnika i możliwością przejechania kilkuset metrów. Moje podejrzenia padają na zamarzniętą wodę w układzie paliwowym ( filtrze paliwa, przewodach), a może auto jest źle odpowietrzone? zbytnio się na tym nie znam.
Dodam jeszcze, że około tydzień temu przy -20 auto jakos odpalilo, przejechalem kilkanaście kilometrów i auto zrobiło mi ten sam psikus, pomogło odpowietrzenie, i nie wiem jaki to miało wpływ, ale ogrzalem filtr i przewody farelką, teraz jednak nie mam takiej możliwości bo samochód stoi poza domem. Czy myślicie, że zamarznięta woda może być przyczyną problemów?
ramzesv3
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aud A3
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2017, 18:28

No a jak? Wlewam kleen floo i po problemach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Sty 2017, 19:03

Przy -20'C to raczej nie będzie to woda, a wytrącająca się parafina. Zmieniłbym stację paliw na jakąś inną i w czasie takich mrozów lać paliwo premium z dodatkiem. Polecam obejrzeć bardzo ciekawy test przeprowadzony co prawda w warunkach polowych, ale nic nie podważa jego poprawności http://www.cda.pl/video/11918794c
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

28 Sty 2017, 19:25

Opcje są dwie - albo zapowietrza ci się z jakiegoś powodu układ paliwowy, albo z ON wytrąca ci się parafina ( to zależy już od tego, jakie są u ciebie temperatury w nocy oraz na jakich stacjach tankujesz paliwo - markowych czy u Stasia, bo taniej parę groszy ). Ale jak zdarzyło ci się to przy -20, to raczej stawiam na pana Stasia. W tym przypadku albo nie wystarczy tylko dolać do paliwa np. Kleen Floo. Trzeba dodatkowo oczyścić z parafiny układ paliwowy. A więc postawić auto do ciepłego garażu na kilka dni. Albo spuścić paliwo z baku, wymienić filtr paliwa, wyczyścić dokładnie wszystkie przewody. No i pompę wtryskową.
Niestety - Diesel jest fajny tylko dlatego, że mniej pali od benzyniaka. Ale na tym się wszystko kończy. A zaoszczędzone pieniądze na stacji trzeba wydawać potem na naprawy :(
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2017, 18:08

dlatego najlepiej lac markowe paliwo :)
thinktwice
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda CX-7

04 Lut 2017, 18:20

Kleen floo nie tylko czysci uklad paliwowo wtryskowy,obniza temp.krzepniecia ON o 5st.c,wiaze wode.Oczywiscie,ze gdy juz dojdzie do wytracenia sie parafiny,czy utworzenia korka lodowego to wtedy zaden specyfik nie pomoze.Trzeba stosowac profilaktycznie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)