Układ paliwowy, zamarznięty?

20 Sty 2017, 07:58

Witam, otóż tej zimy jechałem sobie swoim Audi A3 1.9tdi 110km, po kilku kilometrach samochód zgasł na skrzyżowaniu. Zdjąłem obudowę silnika i zauważyłem, że przez wężyk od filtra przepływa bardzo mało paliwa zmieszanego z powietrzem. Moja konkluzja nasuwa się sama- filtr paliwa albo nie przepuszcza paliwa, ( dodam, że zalanie go ropą, odpowietrzeniu poprzeez poluzowanie wtrysków skutkuję odpaleniem silnika i możliwością przejechania kilkuset metrów. Moje podejrzenia padają na zamarzniętą wodę w układzie paliwowym ( filtrze paliwa, przewodach), a może auto jest źle odpowietrzone? zbytnio się na tym nie znam.
Dodam jeszcze, że około tydzień temu przy -20 auto jakos odpalilo, przejechalem kilkanaście kilometrów i auto zrobiło mi ten sam psikus, pomogło odpowietrzenie, i nie wiem jaki to miało wpływ, ale ogrzalem filtr i przewody farelką, teraz jednak nie mam takiej możliwości bo samochód stoi poza domem. Czy myślicie, że zamarznięta woda może być przyczyną problemów?
ramzesv3
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 05 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aud A3
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2017, 17:28

No a jak? Wlewam kleen floo i po problemach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Sty 2017, 18:03

Przy -20'C to raczej nie będzie to woda, a wytrącająca się parafina. Zmieniłbym stację paliw na jakąś inną i w czasie takich mrozów lać paliwo premium z dodatkiem. Polecam obejrzeć bardzo ciekawy test przeprowadzony co prawda w warunkach polowych, ale nic nie podważa jego poprawności http://www.cda.pl/video/11918794c
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

28 Sty 2017, 18:25

Opcje są dwie - albo zapowietrza ci się z jakiegoś powodu układ paliwowy, albo z ON wytrąca ci się parafina ( to zależy już od tego, jakie są u ciebie temperatury w nocy oraz na jakich stacjach tankujesz paliwo - markowych czy u Stasia, bo taniej parę groszy ). Ale jak zdarzyło ci się to przy -20, to raczej stawiam na pana Stasia. W tym przypadku albo nie wystarczy tylko dolać do paliwa np. Kleen Floo. Trzeba dodatkowo oczyścić z parafiny układ paliwowy. A więc postawić auto do ciepłego garażu na kilka dni. Albo spuścić paliwo z baku, wymienić filtr paliwa, wyczyścić dokładnie wszystkie przewody. No i pompę wtryskową.
Niestety - Diesel jest fajny tylko dlatego, że mniej pali od benzyniaka. Ale na tym się wszystko kończy. A zaoszczędzone pieniądze na stacji trzeba wydawać potem na naprawy :(
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2017, 17:08

dlatego najlepiej lac markowe paliwo :)
thinktwice
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda CX-7

04 Lut 2017, 17:20

Kleen floo nie tylko czysci uklad paliwowo wtryskowy,obniza temp.krzepniecia ON o 5st.c,wiaze wode.Oczywiscie,ze gdy juz dojdzie do wytracenia sie parafiny,czy utworzenia korka lodowego to wtedy zaden specyfik nie pomoze.Trzeba stosowac profilaktycznie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8598
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak lakierować samochód samemu. Plama na masce i dachu.
    Ostatnio mój samochód dostał obrażeń w postaci rozpuszczalnika na maskę i dach. Więc teraz mam parę plam bez farby zupełnie. Chcę zalakierować to sam ale nie będę miał warunków warsztatowych. Jak to zrobić ...
    Aston Martin Vanquish Vision
    Ten zupełnie nowy model Astona Martina będzie się wyróżniał centralnie umieszczonym silnikiem z tyłu Jest to całkowicie nowa konstrukcja która została zbudowana od podstaw i nie bazuje na żadnym z poprzednich ...