Uniwersalne auto na dłużej 12-15tyś.

21 Mar 2012, 22:35

Na wstępie chciałbym się przywitać z forumowiczami i życzyć taniego paliwa!
Dodam też że wyszukiwarki używałem.

Obecnie posiadam Golfa IV SDI jednak jego wyposażenie i moc przestają mi odpowiadać i myślę nad zmianą na coś ehm... innego.
Czego oczekuję? Krótko i na temat:
Cena zakupu - 12-15 tysięcy, tak żeby z serwisem początkowym rejestracją i ubezpieczeniem, przeglądem etc zamknąć się w 17 tysiącach więc gorszy stan - tańsze auto bo więcej na serwis pójdzie.
Jak już jesteśmy przy cenie to cena paliwa za przejechane 110km (delikatnie, na trasie), nie większa niż 35zł więc z tego wynika że chyba najlepszą opcją jest diesel, chociaż gazu nie wykluczam.
Płynnie przechodząc do silnika oczekuję bezawaryjności i mocy przynajmniej te 100 mocnych koni (najlepiej to w ogóle 200 ale pewno przy takim spalaniu to niemożliwe :P). Nie chcę uprawiać PSJ tylko móc komfortowo wyprzedzać, jechać te 140 po autostradzie bez wycia. Pojemność silnika raczej bez większego znaczenia jednak mając na uwadze spalanie (wiem że OC od większego większe, ale przy doświadczonym współwłaścicielu wpisanym jako główny różnica wyjdzie może 120zł/rok).
Wielkość - raczej kompakt. Nie potrzebuję dużego samochodu, kombi nie podobają mi się wizualnie więc najlepiej sedan/hatchback. Bagażnik 300-500 litrów. Jeśli na LPG to oczywiście większe auto żeby zrekompensować koło/butlę w bagażniku. Dość często jeżdżę z pasażerami więc koniecznie 4/5 drzwi i przyzwoita ilość miejsca na nogi pasażerów.
I z koniecznych wymogów w zasadzie tyle. Wiadomo że fajnie jakby było młode, dobrze wyposażone, i przede wszystkim szybkie i bezawaryjne ale pofantazjować to sobie można.
Auta które odrzuciłem:
Golf IV z mocniejszym silnikiem? Albo zajechane albo z kosmiczną ceną.
Renault Megane II/LagunaII - podobno awaryjne silniki dieslowskie.
Audi A4 - nietrwałe tylne wielowahaczowe zawieszenie które kosztuje majątek.
Audi A3 - patrz Golf IV.
Opel Astra II - silnik 1.7 wydaje się być słaby a wersja 2.2 jest rzadko spotykana, poza tym szału nie ma.
Skoda Fabia - za mała, do tego słabe silniki i praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia w większości egzemplarzy.
Ford Focus - niezbyt trwałe silniki diesela.

Auta nad którymi się zastanawiam:
Peugeot 307, 2.0 HDI
Alfa Romeo 156 - wiem, alfy podobno są awaryjne, ale ten model jest jedną z najtrwalszych alf z silnikiem 1.9 JTD (fiatowskim swoją drogą) do awaryjnych części należy tylko zawieszenie. Ale ten wygląd, wyposażenie i cena zachęcają...
Fiat Stilo 1.9JTD - niesamowicie brzydki tył pojazdu ale za to cena wydaje się atrakcyjna.
Seat Leon -1.9TDI chociaż tutaj o przyzwoicie wyposażony i nie zajechany egzemplarz ciężko.
Volvo S40 na gazie? Te z końca produkcji przed liftem (2000-2001) raczej nie powinny być awaryjne.
Honda Accord 1.8VTEC/2.0VTEC zagazowany?

Coś jeszcze możecie polecić? Czy coś z tego co opisałem powyżej się nie zgadza?
Samochód zamierzam posiadać przez przynajmniej 6 najbliższych lat, obecnie rocznie robię 5-10tyś km, ale to się w przyszłości może zmienić (oczywiście sporo większy przebieg ewentualnie).
Z góry dziękuję za pomoc.
bartbaszt
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 09 2010
Auto: Golf IV SDI

23 Mar 2012, 20:35

Ja mogę się wypowiedzieć tylko w A3 ponieważ sam taką posiadam. Za 15k kupisz w miarę ładną z 2001r. po lifcie w dobrym wyposażeniu. Ja kupiłem 99r. ambiente za 14k może się wydawać dużo ale w tej cenie samochód super utrzymany, full opcja, skóra itd itp, naprawdę jestem super zadowolony (wiek i przebieg nie jest wyznacznikiem stanu auta). Mam silnik 1.8 125KM i nie narzekam, jest wystarczający, wyprzedasz spokojnie, pali na trasie 8-9 mieszany 10-11 i to są realia, nikt mi nie wkręci jakichś 5-6 litrów przy takim silniku. Możesz szukać 1.8T, który jest jeszcze zrywniejszy i niewiele więcej spali (2 litry więcej) ale, jeśli chodzi o mnie, nie brałem ze względu na turbine i koszty jej eksploatacji. Jeśli chciałbyś coś więcej wiedzieć na temat A3 chętnie postaram się pomóc.

P.S zakładam niedługo LPG, około 2500zł dobra sekwencja STAG 300
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

23 Mar 2012, 20:38

Jeśli chodzi o mnie to zakładanie gazu vs kupno auta z dieselem się chyba nie zwróci a dostać ładne A3 to na prawdę sztuka bo większość zajechana (chodzi mi o silniki TDI bo benzynę faktycznie łatwiej w dobrym stanie kupić)...
bartbaszt
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 09 2010
Auto: Golf IV SDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Environmental Challenge 2050
    W 2015 roku, na 2 miesiące przed konferencją klimatyczną w Paryżu, Toyota ogłosiła swój plan Toyota Environmental Challenge 2050. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, ...