Uno nie chodzi na benzynie/ brak wolnych obrotów

17 Maj 2014, 15:53

Witam
Posiadam Uno 1.0 1996r na wtrysku. Od samego początku mam problem z benzyną.
Mianowicie :

Problem 1
- jeżeli próbuję go odpalić bez wciśniętego pedału gazu to nie ma szans żeby zaskoczył.
- jeżeli nacisnę gaz na np 10% i trzymam to odpala od strzała , chodzi 5 sekund i gaśnie
- jeżeli "pompuję" gazem to samochód odpala i chodzi .

Problem 2
Auto nie ma wolnych obrotów, silnik krokowy nie pracuje.

I teraz najważniejsze. Po zresetowaniu komputera ( odpięcie klem na 10 min ) auto odpala od strzała i chodzi jak należy. Silnik krokowy pracuje, wolne obroty sa w normie. Wszystko się psuje jeżeli spróbujemy odpalić silnik drugi raz lub kiedy przekroczymy około 2500 obr/min.


Rzeczy wymienione :
- kable WN
- świece
- aparat zapłonowy
- pompa paliwa
- czujnik położenia przepustnicy
- ECU
- silnik krokowy

Silnik jest świeżo po remoncie dlatego też wymienione zostały
- UPG
- pierścienie tłokowe
- głowica

P.S

Jak kupowałem samochód to od razu wiedziałem że jest w nim dużo usterek. Jednak nie moge sobie przypomniec czy chodził dobrze na benzynie. Chodzi o to że do przewodu WN który szedł na 1 lub 4 cylinder przylutowany/ przymocowany był przewodzik z cewki. Po wymianie przewodów nie przylutowałem go z powrotem. Ostatnio po remoncie silnika przypomniałem sobie o tym i przymocowałem go do przewodu WN który idzie na pierwszy cylinder. Po odpaleniu centralka od gazu zaczeła głośno "cykać" Od razu zgasiłem i odizolowałem przewód. Taka sama sytuacja występuję jak podepnę ten przewodzik pod każdy inny przewód WN. Jak dotknę masy to centralka przełącza z gazu na benzynę i na odwrót. Jakieś propozycje co zrobić z tym przewodem ? Może tutaj tkwi problem ?

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Maj 2014, 19:45

Co do wolnych obrotów to czy dobrze wyregulowałeś napięcie linki gazu ? To znaczy czy zderzak przepustnicy ma cały czas kontakt z główką krokowca ( tutaj to inaczej się nazywa ale niech Ci będzie ) gdy nie naciskasz na pedał gazu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2014, 19:54

To nie w tym jest problem. Przecież napisałem że po resecie kompa wszystko jest ok. Problem tkwi gdzieś w czujnikach/ elektryce.
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Maj 2014, 20:33

A ile masz tam czujników ? i jak tam jest rozbudowana elektryka/elekronika żeby był problem? Układ prosty jak budowa cepa. Masz tam czujnik temperatury silnika , czujnik temperatury powietrza zasysanego , sondę lambda i nic więcej.Dochodzi nastawnik wolnych obrotów ( krokowiec) z zestykiem informującym ECU że mają być właśnie te wolne obroty jak nie naciskasz na gaz.Poza tym jest układ zapłonowy na aparacie z rozdzielaczem i modułem zapłonowym. Jedyne połączenie tego ustrojstwa z resztą elektroniki to informacja że silnik pracuje/kręci się. Do łapy schemat i sprawdzić czy wszystkie parametry czujników ( dużo ich nie ma ) są ok. i jest ciągłość instalacji.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2014, 21:43

No ja wiem że to jest proste jak budowa cepa. Tylko że już połowa rzeczy została wymieniona a auto nie chodzi jak należy.Jak mam sprawdzić te czujniki ? Magikiem nie jestem .
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996