Urządzenie wspomagające silnik poprzez dodatkowe jego "smarowanie" ?

09 Lut 2017, 14:03

Witam, nie wiem czy odnoszę się do tej sprawy w odpowiednim temacie jeżeli nie to proszę o przeniesienie :)

Kilka miesięcy temu kupiłem sobie samochodzik Ford Focus Mk1 przy zakupie sprzedawca poinformował mnie o "urządzeniu" / "zbiorniku" ,do którego wlewa się substancję (którą miał w samochodzie). Powiedział mi nazwę tego i funkcję ale zapomniałem ... ,a wolałbym wiedzieć coś więcej na ten temat. Powiedział,że jakiś czas temu wlał tą substancje już tam i nie trzeba często tego uzupełniać oraz,że ma to na celu *dodatkowe naoliwienie silnika / dodatkowa pomoc ..... silnika* coś takiego ... Nie pamiętam :/ . Jeżeli ktoś wie co to jest :D to proszę chociaż o nazwę,a reszty poszukam w internetach :P Dziękuję!
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

09 Lut 2017, 15:19

Auto masz w gazie?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lut 2017, 15:34

Chodzi o lubryfikacje zaworow,jest takie powiedzenie,jesli trzeba stosowac lubrykant to taki silnik nie nadaje sie do lpg.Jest lepszy sposob,TUNAP 164 oraz TUNAP163,poczytaj sobie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lut 2017, 08:43

Jesli macie auta w gazie z silnikami,ktore nie nadaja sie do lpg,stosujcie preparaty Tunap,bydwa,czyli do lpg oraz benzyny,naturalnie trzeba sie liczyc z kosztem dodatkowym ok.250 zl co 10 tys .km,warto jednak.Kupicie je np.u Petrostar na Allegro.Lubrykanty tez nie sa tanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lut 2017, 09:54

wpisałem w wyszukiwarkę tę nazwę, ale chyba jest zhakowana. przenosi na coś innego. ale co do lubry to zdania są podzielone. gazownicy mówią, że nie zaszkodzi, ale czy pomoże....
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Lut 2017, 10:17

Wystarczy tylko wpisac Tunap Allegro.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Sorento po zmianach
    Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre ...

13 Lut 2017, 13:08

PhantomASA1 napisał(a):trzeba sie liczyc z kosztem dodatkowym ok.250 zl co 10 tys .km,warto jednak
Raczej + 300zł na początek bo żeby je zaaplikować trzeba kupić adaptery które tyle kosztują.

Porównując do lubryfikacji wychodzi dużo drożej bo płyn lubryfikacyjny na 10tyś. km to koszt 50-70zł.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2017, 20:08

Auto w gazie
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

19 Lut 2017, 20:27

Okej to będzie ta lubryfikacja zaworów posiadam płyn od tego sprzedawcy. Przeczytałem,że na pojemniku do lubryfikacji jest zawór,którym reguluje się poziom wlewu tej substancji czy powinienem coś tam zmieniać? ile mniej więcej tego płynu się tam powinno zaaplikować?
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

19 Lut 2017, 20:53

od razy było mówić, że o lubrze mowa. zachodzę w głowę, o czym mowa :D co do lubryfikacji zdania są mocno podzielone. podobno nie zaszkodziła nikomu, ale i nie pomogła.... czy warto więc uzupełniać płyn....
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Lut 2017, 21:04

divertalive napisał(a):Przeczytałem,że na pojemniku do lubryfikacji jest zawór,którym reguluje się poziom wlewu tej substancji czy powinienem coś tam zmieniać? ile mniej więcej tego płynu się tam powinno zaaplikować?
Regulujesz tam ilość kropli. Generalnie przy spalaniu około 10 litrów gazu na 100km bańka 1L powinna wystarczyć na 10tyś. km. Tu nie ma co przesadzać z ilością podawanego oleju. Regulowałem to z kolegą w Toyocie z silnikiem 1.8 gdzie średnie spalanie gazu było w okolicach 9-10 litrów na setkę i na wolnych obrotach przy w pełni rozgrzanym silniku była jedna kropla na 13-15 sekund, ale przy 2500 obr. była już jedna kropla na 7-9 sekund. Przy tak ustawionym dawkowaniu lubryfikacji wychodzi litr na 10tyś. km. Możesz pokombinować na bańce masz podziałkę powinno ci wyjść około 100ml na 1000km i będzie ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2017, 21:22

Wielkie dzięki , sorry za kompletnie zielonego haha ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem ,a mam problem z (pomarańczową kontrolką silnika,która dziś mi się zaświeciła) i aktualnie nie wiem w czym problem dlatego wolę wszystko sprawdzić i ew. uzupełnić płyny jeżeli coś gdzieś brakuje (kombinuje) . Dzięki za info.
divertalive
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: Ford Focus mk1

21 Lut 2017, 15:18

divertalive napisał(a):mam problem z (pomarańczową kontrolką silnika,która dziś mi się zaświeciła)
Jeżeli było to na gazie to prawdopodobnie potrzeba zerknąć na parametry pracy na LPG i odpowiednio skorygować.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999