Usportowione auto do 11.000zł (max 13.500zł) - pomoc w wybraniu modelu

23 Lip 2016, 17:14

Witam serdecznie,

Na wstępie drobna uwaga... tekst może być tl:dr
Za poświęcony czas i pomoc z góry dziękuję, bo naprawdę jest mi potrzebna przy wyborze

Będąc motoryzacyjnym laikiem z podstawową wiedzą i patrząc na moją astrę, w której ruda rozprzestrzenia się szybciej niż imigranci w europie stwierdziłem, że zamiast składać się na kolejne rodzinne autko kupię coś swojego, o co będę mógł dbać i z czystym sumieniem usprawniać powoli by jeszcze bardziej cieszyło oko i mogło mknąć po drogach. Coś dzięki czemu nie będę musiał się zastanawiać czy dam radę kogoś wyprzedzić mając przed sobą dwukilometrową prostą, a żeby było łatwiej i prościej zrozumieć o co mi chodzi podzieliłem moją wypowiedź na kilka segmentów więc tyle słowem wstępu.

Wygląd: Poszukuję auta gdzie główny nacisk stawiam na wygląd. Nie ukrywam, że lubię typowo sportowe owalne kształty, jakiś mały spojler czy inne fajne detale, ale zdaję sobie sprawę z tego, że z takim budżetem samo "sportowe" jest już ciężkie do ogarnięcia z tego co czytałem. Auto w pierwszej kolejności zostanie oklejone indywidualną grafiką zrobioną od początku do końca przeze mnie (łącznie z oklejeniem) i będzie stanowić tak jakby reklamę dla mojej firmy, chociaż nie wiem czy to nie jest bardziej chwalenie się, ale chcę tylko pokazać, że nie nakleję jakiś super grafik z wylewanej folii samochodowej na furkę za 2-3 tysiące bo nie chcę sobie i firmie wstydu robić ;-; dlatego zależy mi na fajnym kształcie przyciągającym oko (a moją definicję fajne podam pod spodem) z możliwością dalszego tuningu wizualnego. Dlatego w skrócie autko na którym naklejenie grafiki nie będzie wstydem ;-;

Silnik: Jak już słyszałem tutaj na forum (i nie tylko) odpicowanie wizualne auta w momencie kiedy pod maską nie mamy czegoś porządniejszego albo kupienie jakieś taniej popularnej fury do użytku codziennego i robienie z niej auta "sportowego" to trochę wstyd (a nawet i nie trochę). Dlatego szukam czegoś co w danym przedziale cenowym będzie miało największego kopa. Nie chcę popełnić jakiegoś motoryzacyjnego seppuku dlatego nie wdaję się w szczegóły, ale zależy mi na tym, żeby móc poszaleć (oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku)

Pozostałe informacje: Samo auto może być dwuosobowe, bo jest ono tylko dla mnie i będzie stanowić moje oczko w głowie jak to się mówi. Nie boję się większego spalania bo jestem realistą i wiem, że duża ilość koni i małe spalanie nie idą w parze. Samym autem nie będę jeździł tysięcy kilometrów miesięcznie bo tak jak podane mam w opisie, rocznie nie przejeżdżam więcej niż 3 tysiące kilometrów. Jakiekolwiek dodatki w postaci klimatyzacji, abs, wspomaganie kierownicy czy inne tego typu rzeczy mile widziane aczkolwiek nie mam specjalnych preferencji. Głównie dlatego, ze jeżdżę starą astrą w której nie ma nic XD Wiem, że nie jeżdżę specjalnie długo, bo co to jest te 5 lat, ale sądzę, że jestem gotowy by kupić szybkie auto i nie rozwalić się na zakręcie tydzień po zakupie.
@edit: auto najlepiej benzyna, a co do gazu to może być ale nie jestem przekonany.

Moje wybory:W wyborze auta kierowałem się moim "wydaje mi się" oraz podpowiedziami innych osób znających się na autach tyle co ja. Do tej pory brałem pod uwagę Mazdę RX8 (która wizualnie cholernie mi się podoba) ale ją już odpuściłem ze względu na silnik (i cenę bo nie wiem czy przy tej kasie jest osiągalna), Toyotę celicę, Hyundai Coupe, Hondę CRX (chociaż czytałem, że też ją ludzie odradzają), Mazdę MX5 (chociaż tu już wizualnie nieco mniej mi się podoba) oraz Mitsubishi Eclipse (chociaż nie wiem czy da radę z takim budżetem). Aczkolwiek jest to to co wyszukałem sam a jak wiadomo nie przejrzę wszystkiego i może są jeszcze jakieś auta, które kupię w tym przedziale cenowym i które mogą mnie zainteresować. Może też być coś co dobrze nadaje się do dalszego tuningu.

Dlatego zwracam się z prośbą o podpowiedź, co warto kupić, a co omijać szerokim łukiem. Być może są jeszcze auta godne uwagi, bo mówiąc szczerze brałem pod uwagę głównie japończyki. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi oraz sugestie. W razie pytań postaram się jak najdokładniej odpowiedzieć. Mam też nadzieję że nie pojechałem za mocno z wymaganiami.
Pozdrawiam~
Czajos
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Nasielsk
Prawo jazdy: 27 12 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Lip 2016, 18:29

Z wymaganiami nie przesadziłeś. Tylko pieniądze nie te. Do 14 tyś wszystkie powyższe to będą totalne wraki. Moim faworytem w tych pieniądzach będą:

MG ZS / ZR (mechanicznie dużo wspólnego z Civic VI gen.) silniki KV6 od Land Rovera (2.0 i 2.5 V6)
Citroen C2 VTR 1.6 Manual mały miejski zapierdzielacz

Oba tanie w zakupie i jeszcze tańsze w utrzymaniu. Części grosze kosztują.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Lip 2016, 21:38

MG ZR oraz C2 VTR 1.6 to strzał w dziesiątkę :D W życiu bym takich aut nie znalazł, a te nie dość że wstrzelają się idealnie w przedział cenowy to też nie są zbyt duże, a zasuwają całkiem nieźle. Bardziej skłaniam się ku MG ZR i chyba tego auta będę już szukać. Dziękuję za odpowiedź :) Była bardzo pomocna i oczywiście łapka w górę~
Czajos
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Nasielsk
Prawo jazdy: 27 12 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Lip 2016, 21:45

:?: W ZR unikaj rzędowych 4 cylindrowych silników z serii K. Miały problemy z przepalającą się uszczelką pod głowicą.

Generalnie jest problem odsprzedać potem Rovera i MG. Wiem bo miałem 3;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Lip 2016, 22:08

Raczej prędko się nie rozstanę z tym autem bo strasznie mi się spodobało :) Dziękuję za radę, bo właśnie czytałem opinie na temat tego auta i ktoś narzekał na silnik i uszczelkę, a teraz mam już powód XD
A jeszcze skorzystam z okazji, bo patrzyłem ilość tych samochodów i jest ich w sprzedaży dosłownie pięć ;-; i tutaj jest mg zr za 12k tylko porajdowy [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] i nie wiem czy warto się takim czymś interesować.
Czajos
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Nasielsk
Prawo jazdy: 27 12 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Lip 2016, 22:23

To mocno zmodyfikwany. Nie ma co. Raczej dla hobbysty z własnym warsztatem. Spojrzyj na "forum roverki". Czasem ktoś coś sprzedaje. Zamiast ZR bardziej bym się skusił na ZS/45. Łatwiej będzie znaleźć nie zmęczony egzemplarz. ZR dość mocno są zazwyczaj używane. Rovera 400/45 znajdziesz nawet krajowego ale zazwyczaj są to rządowe silniki. V'ki to raczej import. Był też diesel ale on nie bardzo do rajdowych zabaw. Za to KV6 daje mnóstwo frajdy w takim samochodzie;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

23 Lip 2016, 23:24

GorącyMarian napisał(a):Tylko pieniądze nie te. Do 14 tyś wszystkie powyższe to będą totalne wraki.
no bez przesady. Nie kupi Cellici, Hyundaia Coupe czy CRX za 14k? :shock: Dwa pierwsze spokojnie do kupienia w tym budżecie, z CRX o tyle ciężka sprawa, że po prostu nie ma tego na rynku (nie liczę wątpliwej urody Del Sol, które kupisz za śmieciowy hajs).
Jeśli ma być auto - reklama to ja bym rozejrzał się za e36 coupe/cabrio z większym silnikiem :ok: oczywiście, za 14k kupisz już e46, jednak budżet na coupe na styk ale z małymi silnikami, a cabrio (IMO piękne :oops: ) nieosiągalny.
Ew Saab 9-3 I gen w 3 furtkach z jakimś turbolotem :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lip 2016, 01:42

Ciężka sprawa tym bardziej dla takiego laika jak ja ;-; Chcę wybrać sobie coś dla mnie i to jeszcze bardziej utrudnia, e36 coupe bardzo spoko tylko czy przy tych dużych silnikach nie zje mnie OC, ale z częściami pewnie nie będzie problemu i z tuningiem też nie byłaby zbyt skomplikowana sprawa, a z tego co widzę to można znaleźć wersję 193 konną, chyba że a te mam nie patrzeć i nie ukrywam że oczka mi się zaświeciły przy tym XD Męskie ego rośnie XD Wcześniej chorowałem na celicę oraz hyundaia coupe tylko te miały nieco mniej koni, e36 coupe to już nieco inny styl i dość charakterystyczny dla bmw. Wszystko ma swoje plusy i minusy, ale to nie żadna nowość. Dziękuję za odpowiedzi :)
Czajos
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Nasielsk
Prawo jazdy: 27 12 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992