Ustawienie rozrządu Volvo s40 2.0 D 2005r prosze o pomoc

17 Wrz 2008, 19:18

Witam!! szukam pomocy, kupiłem uszkodzone volvo s40 2.0 D z 2005 roku. Był leko uszkodzony w przód oraz nie miał komputera. Zrobiłem całą blacharke oraz kupiłem komputer i w momencie gdy doszło do odpalenia silnika pasek rozrządu oderwawł kawałek plastiku z obudowy który narobił troche problemów ;/, mianowicie spadł na dolne koło zebate pod pasek co spowodowawło przeskoczenie paska o kilka zębów :( . Silnik uszkodzony popękały dźwigienki zaworowe od zaworów ssących i naszczęście nic innego :D wymieniłem je na nowe. Teraz mam pytanie do was moze ktoś wie na jakie punkty ustawić rozrząd lub posiada jakieś schematy, na wałkach rozrządu są punkty lecz na obudowach nic nie moge znaleść;/ prosze o pomoc bo juz nie mam na niego siły ...
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

17 Wrz 2008, 22:39

Tutaj jest rysunek rozrządu do silnika B4204T3 160 KM
http://www.voila.pl/212/inpp1/?1
Musisz uważać bo Volvo wspołpracuje z Francuzami i do jednego silnika robią kilka wersji paskow rozrządu.Trzeba kupować po numerze silnika.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

17 Wrz 2008, 22:45

Dzięki za pomoc jednak to nie jest ta sama wersja silnika którą ja posiadam ;( . W moim pasek rozrządu napędza jeden wałek rozrządu a ten łączy sie z drugim za pomocą łańcuszka. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły piszcie :)
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

17 Wrz 2008, 23:38

andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Wrz 2008, 14:19

Wielkie DZIĘKI, wygląda na to że to jest ten sam silnik miałem wielki problem ze znalezieniem punktu na wale korbowym i dzięki temu schematowi dowiedziałem sie że są one pod rozrusznikiem :) jeszcze pozostało znalezienie punktów na obudowie od wałków rozrządu. Nadzieja powróciła :):)
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

18 Wrz 2008, 19:44

Na wałku rozrządu nie ma znakow jest tylko otwor i trzeba koło obrocić tak aby otwor znajdował się na godz.16 i włożyć w ten otwor np. wiertło tak aby wszedł jeszcze w otwor w głowicy.Jeżeli urwał się pasek to obowiązkowo trzeba ściągnąć koło z wałka rozrządu i zobaczyc jak wygląda klin.Napewno go ścieło.Przed paleniem trzeba ręcznie pokręcić wałem czy coś nie blokuje.Jak była ściągnięta głowica trzeba bylo zrobić znak na kole pasowym gdy tłok na 1 cylindrze był u samej gory.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie wsiadaj za kierownicę jak jesteś wczorajszy!
    Wraz z nadejściem nowego roku rozpoczął się okres karnawału, a więc czas spotkań towarzyskich i balów. Choć często spożywa się wtedy alkohol, powinni z niego zrezygnować kierowcy – niebezpieczne jest nie tylko ...

18 Wrz 2008, 20:06

pasek sie nie zerwał tylko przeskoczył jak bym to przewidział napewno bym zaznaczył punkty :D ten pierwszy wałek zablokowałem jednak niewiem jak ustawić ten drugi tez jest na trybie dzurka ale niema zadnego znaku któremu miała by ona odpowiadac, pytanie czy ustawić go poprostu tak samo jak ten pierwszy ??
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

18 Wrz 2008, 22:32

Napisz jaki wałek napędza pasek:od zaworow ssących czy wydechowych.
Jak jest włożona blokada do wałka to ktora krzywka jest skierowana do gory na 1 czy na 4 cylindrze?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Wrz 2008, 16:03

pasek napędza wałek rorządu od zaworów wydechowych, Na tym wałku zawory na 1 tłoku właśnie sie zamkneły na 2 tłoku są jakieś 3;4 obrouu przed naciśnięciem na 3 niecała połowa obrotu przed otwarciem ogulnie czy to nie powinno być tak ze 1 i ostatni tłok powinien byc tak samo ???? zaznaczam ze blokada wałka jest załozona, czy tez moze mieć to znaczenie ze te zawory i dzwigienki są regulowane hydraulicznie ???? moze to jest jakaś zasada silników comonrail
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

19 Wrz 2008, 20:03

Wałek od zaworow ssących trzeba tak ustawić aby zawor ssący otwierał się zaraz jak zamknął się zawor wydechowy.Czy w tym silniku widać krzywki wałkow rozrządu?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Wrz 2008, 23:18

No tak mam własnie zamiar wszystko poskładać, krzywki są widoczne bardzo dobrze. Jutro będe wszytsko składał kupiłem urzywaną głowice z dwoma wałkami 16 zaworami i 16 dźwigienkami razem wyszło taniej niz bym miał kupic nowe same dźwigienki w serwisie takrze jeśli sie okaze ze problem sie powtózy to mam części zamienne. Ogulnie jak go pierwszy raz prubowałem odpalić to załapał za pierwszym razem i zgasł sprubowałem drugi raz i zaklekotał i znowu zgasł według mnie te dźwigienki sie połamały za drugim odpaleniem ze względu ze są regulowane hydraulicznie i poprostu olej zablokował ruch, byle sie nie okazalo ze coś innego jescze siadło ;/
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

20 Wrz 2008, 10:13

Czy przy zakładaniu głowicy trzeba ściągać wałki rozrządu?Popychacze hydrauliczne jak ściągnie się wałki to się wysuwają maksymalnie.Po założeniu wałkow trzeba odczekac kilka godzin aby popychacze się dopasowały.W tym czasie trzeba walkami od czasu do czasu pokręcać.Jeżeli głowica jest zimna i olej gęsty to czas oczekiwania jest dłuższy.Przed uruchomieniem należy ręcznie pokręcić wałem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

20 Wrz 2008, 10:32

Tak trzeba zdjąc, śruby mocujące głowice są pod wałkami. Dzisiaj mam zamiar wszystko poskładać na gotowo i zobaczyc co z tego będzie.
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

21 Wrz 2008, 17:29

Poskładałem auto :D odpaliło za pierwszym razem tylko pojawił sie inny problem mianowicie nie ma mocy tak jak by sie wogule tubina nie załączała. Odkręciłem rure w miejscu gdzie zasysa i niby jak przylozyłem ręke na wolnych obrotach to ładnie ciągnie. Jednak ten gumowy wąż od kolektora ssącego w którym powinno być cisnienie wytwaza sie podciśnienie ;/ jak go zgniote to bardzo powoli wraca do swojego kształtu. Wiesz moze co to moze być ?
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15

21 Wrz 2008, 18:28

Problem rozwiązany wydaje mi sie ze turbina sie zawiesiła albo coś w tym stylu :) autko idzie jak przecinak :D wielkie dzięki za pomoc.
damianno
Nowicjusz
 
Posty: 15