Uszczelniacz wału korbowego audi 100 v6 2.8

24 Wrz 2012, 14:12

Witam serdecznie wszystkich :)
Otóż mam problem z uszczelniaczem wału w Audi 100 c4 v6 2.8 od strony rozrzadu który po prostu puścił i wyleciał cały olej. :(
Moje pierwsze pytanie:
Czy jest to bardzo skomplikowane na warunki domowe ? Czy trzeba zwalać chlodnice i caly przód?
Czy po prostu lepiej i łatwiej będzie oddać do mechanika?
i moje drugie pytanie jaka może być to przybliżona cena?? Chodzi mi mniej więcej ile to może wynieść bo nie wiem czy fundusz wystarczy.
Dodam Także iż cały rozrząd był zmieniany niecałe 4000 km,temu i czy jego też trzeba zmieniać?

Pozdrawiam Mateusz :)
godus115
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Auto: audi 100 C4
Silnik: v6 2,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

27 Wrz 2012, 19:37

Witam. miałem akurat taki sam problem co ty. na początku auto oddaj do mechanika, ponieważ sam nie usuniesz usterki. Uszczelniacz wyskoczył z gniazda ponieważ silnik ma już duże przedmuchy, lub odma skrzyni korbowej jest już zatkana (częsta przypadłość v6) do naprawy jest potrzebny demontaż całego przedniego pasa , chłodnic itp
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

28 Wrz 2012, 08:41

Witam kolego :) Bardzo dziękuję za odp ale mam jeszcze jedno pytanie
CZy jest możliwe aby ten uszczelniacz puścił z powodu długiego nie eksploatowania samochodu ?
Ok pół roku nie był jeżdżony i powiem szczerze że po pierwszym odpaleniu dostał mocno , ale to bardzo mocno w "dupe"?/? ok 220 szła :) Dodam także iż silnik ma ok 205000 km przejechane.Jest to stan rzeczywisty bo samochód dostałem niedawno od chrzestnego a on był 1 właścicielem.
Prowadząc go kierował własnie wujek i chciał pokazać jak sie zbiera i ile idzie :P
Nie powiem bo idzie jak rakieta ale gdy dojechalismy do domu silnik był w oleju.
Dodam też ze stan oleju utrzymuje sie troche powyżej najniższej kreski na bagnecie czyli stan minimalny jest :P Pozdrawiam
godus115
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Auto: audi 100 C4
Silnik: v6 2,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

29 Wrz 2012, 15:57

To że dostał po d... to jedna z przyczyn, jak już pisałem, w czasie jazdy odma silnika się zatkała i gdzieś ciśnienie ze skrzyni korbowej musiało uciec i padło na uszczelniacz. miałem to samo u siebie, miałem z przodu duży przeciek oleju, więc wyciągnełem przód samochodu, rozpiełem rozrząd i odkręcam kółko paska rozrządu a tam sobie wisi uszczelniacz luźno. wstawiłem nowy i wymieniłem kompletną odmę silnika (stara była już bardzo krucha i zatkana). Pomogło, obecnie zalecam wymieniać odmę raz na dwie wymiany rozrządu. Jak na razie nie ma więcej problemów. Pozdrawiam
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

30 Wrz 2012, 11:53

Witam ! :)
Zaprowadziłem do mechanika audiole i powiedział mi to samo tzn o tej odmie :)
Powiedział też że nie ma potrzeby zwalania przodu ale to już jest bez znaczenia :)
Dzięki za pomoc kolego pozdrawiam !:D
godus115
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Auto: audi 100 C4
Silnik: v6 2,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991