Uszkadzający się rozrząd

13 Kwi 2012, 13:29

Witam mam poważny problem z moją Astrą.Sprawa wygląda tak , po zakupie tego auta czekała mnie wymiana rozrządu(choć był nowy) gdyż uszkodzeniu uległ napinacz.Rozrząd został wymieniony ale przejechałem na nim 500km i problem wrócił tyle że jest gorzej niż poprzednio.Mianowicie pewnego razu po powrocie z pracy parkowałem samochód i nagle silnik zaczął b.głośno pracować wydając taki klekot.Pierwsza myśl to panewki, zawory ale coś tego przyczyną musi być rozebrałem obudowe rozrządu i co?napinacz:/.Pewna jego część weszła pod pasek i podejrzewam że rozrząd się przestawił.Mam zamiar ustawić go na nowo i zobaczyć czy klekot ustanie.Bo z tego co wiem silniki 8 zaworowe sa z reguły bezkolizyjne (Mój silnik to 1.8i 8v C18NZ) choć z tą bezkolizyjnością bywa różnie.Czy spotkał sie ktoś z takim problemem?Czy wina leży po stronie wałka?może koło pasowe?I czy czeka mnie remont czy faktycznie nawet po przeskoczeniu rozrządu silnik nie ulegnie uszkodzeniu?Z gory dzieki wszystkim którzy choć w małym stopniu pomogą , coś zasugerują.
DJThomas
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra F-CC

13 Kwi 2012, 14:25

Łożysko w pompie wody może być uszkodzone.
Nawet mechanicy mają problem z prawidłowym napięciem tego paska choć jest wskaźnik.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Kwi 2012, 14:33

No tak z tym że pompa wody też jest nowa sory zapomniałem napisać wymieniłem cały rozrząd + pompa wody.
DJThomas
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra F-CC

13 Kwi 2012, 20:40

DJThomas napisał(a):Bo z tego co wiem silniki 8 zaworowe sa z reguły bezkolizyjne

Z tymi regułami bardzo różnie bywa.Silnik np.1.4 jest kolizyjny. Niestety przerabiałem ten temat.
DJThomas napisał(a): wymieniłem cały rozrząd + pompa wody.

Wszystko oprócz kół.Przy drugiej przygodzie z paskiem wymieniłem koło na wale i jest spokój.
Może u ciebie podobnie jest wyrobione dolne koło.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

14 Kwi 2012, 07:46

Jeśli wałek rozrządu jest już przytarty,to nawet nowiutki pasek szybko może szlag trafić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)