Utrata mocy land rover freelander z 2004 roku silnik BMW TD4

30 Kwi 2014, 23:48

Witam, posiadam land rover freelander z 2004 roku silnik BMW TD4. Problem z tym autkiem polega na tym że strasznie opornie się zbiera i dopiero tak mniej więcej od 2 tyś obrotów czuć turbo. Spisuje się dobrze do momentu uzyskania prędkości tak ok 140km/h wtedy autko nie ma przyspieszenia i wygląda to tak jak by turbina przestała działać. Gdy prędkość spadnie tak do ok 100-110km/h zaczyna normalnie przyspieszać. Stawiałem go do fachowców pod komputer i nic nie wychodziło ale dla pewności zalecili mi wymianę zaworu do sterowania turbiną,czyścili EGR, wymienione zostały wszystkie filtry i zrobiona komputerowa diagnostyka silnika. Komputer nie wykazuje żadnych błędów ani usterek lecz dalej jest problem z tym co powyżej napisałem. Proszę o pomoc bo jak tak dalej fachowcy będą strzelać na chybił-trafił to wymienię pół silnika a auto dalej będzie kuleć. Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomocne informacje.
jarek2330
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: land rover freelander
Silnik: td4
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2014, 07:45

Witaj. Bardzo dokładnie sprawdził bym cały układ doprowadzający powietrze z turbiny do silnika.Nie wielka nieszczelność ujawniająca się na wyższych obrotach. Komputer ci tego nie nie znajdzie. Trzeba wszystko rozebrać i szukać centymetr po centymetrze. Nie jest to bardzo skomplikowane dasz radę przy użyciu podstawowych narzędzi . Miałem wzdłużne pęknięcie na przewodzie gumowym nie cały centymetr,od spodu w zagięciu.Oryginalny przewód 90zł, kupiłem z jakiejś ciężarówki 12zł dwa lata bez problemów.
Nie dawno objawy się powtórzyły, spadek mocy ,wzrost zużycia paliwa. Podpięcie do komputera nic nie wykazało. Winny okazał się przepływomierz. Coś się rozlutowało czasami pracował normalnie (na stanowisku pomiarowym) po wyjechaniu na ulicę objawy się powtarzały.Elektronik wymontował pogmerał paluszkiem coś zalutował i wszystko pięknie działa.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

02 Maj 2014, 20:39

A czy ta nieszczelność też może być przyczyną ze tak mułowato sie zbiera z podczas ruszania? Nie raz trzeba szybciej wyskoczyć na rondo czy z krzyżówki a tu zanim sie zbierze to wieki....albo gaz trzeba prawie do polowy wcisnąć to wtedy czuć turbine...
jarek2330
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: land rover freelander
Silnik: td4
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Maj 2014, 09:00

Dokładnie tak się dzieje. Jak turbina da z siebie wszystko to coś tam doleci do silnika reszta powietrza pójdzie bokiem.
Pracy turbo nie ocenia się na oko, to że kręci nie znaczy że sprawna. Podłącz manometr i będziesz wiedział ile daje i przy jakich obrotach.
Objawem złych proporcji paliwo-powietrze jest czarny dym wydobywający się z wydechu przy mocnym dodaniu gazu.Niestety w silniku TD4 jest to prawie nie zauważalne, dopiero pod mocnym obciążeniem coś zaczyna się dziać. W lusterku tego nie zobaczysz, poproś żeby ktoś pojechał za tobą.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

08 Cze 2015, 20:49

Witam panowie jako iz jestem nowy podlaczam sie do tematu czy ktoś rozwiązał ten problem mam to samo co kolega autko mułowate dopiero od 2 tys czuć życie koni dziś wymieniłem wszystkie gumy dolotowe turbiny intercoolera i nic bez poprawy odczyt w serwisie tez nie wskazał żadnych błędów z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
driver22
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: FREELANDER TD4
Silnik: 2.0 112 km
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Cze 2015, 15:17

Jak wymieniłeś gumy ( 4 sztuki) to sprawdź przewody podciśnienia od turbiny i egr.
Jak sprawdziłeś to wyczyść zawór sterowania( dokładnie to filtr) EGR a zawór sterowania turbina wymień koszt ok 100zł).
Jak stawiasz na przepływomierz to wypnij wtyczkę i będziesz miał diagnozę
piokow01
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 06 1994
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: LR Freelander , C5 II
Silnik: 2,0 Td4 112KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    VERVA Street Racing 2010 / relacja
    Wyścigi, pokazy i atrakcje dla każdego - to wszystko można było zobaczyć dzisiaj w centrum Warszawy Rywalizacja sportowa podczas VERVA Street Racing odbyła się dwuetapowo. Podobnie jak podczas prawdziwego Grand Prix, każdy ...

22 Cze 2015, 11:02

Witam dzieki za podpowiedzi przyczyna byla turbina okazala sie puszczac olej i zawor zatarty usterka usunieta koszt dla zainteresowanych 900 pln regeneracja turbiny plus 400 robocizna wyciagniecie i wlozenie iii zadowolenie nie trwalo dlugo po przejechaniu 40 km zaswiecila sie kontrolka TC ktos ma pomysl co moze byc przyczyna czy mech cos zawalil ???
driver22
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: FREELANDER TD4
Silnik: 2.0 112 km
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004