Uturbiony benzyniak

29 Sty 2015, 19:47

Witam. Szukałem po internetach czegokolwiek o samochodach z silnikami benzynowymi 1.6,1.8,2.0 z zamontowanym fabrycznie turbo produkowanych w latach 90 lub później ale nic nie znalazlem. I tu pytanie czy znacie coś w takiej konfiguracji? Moim ideałem byłaby toyota accura/lexus is200 2.0 T ale niestety nie znalazlem żadnego egzemplarza z kierownica po lewej.
Jak narazie przymierzam się do zakupu is300 ale chciałbym poznać jakieś inne modele z mniejszym ale uturbionym silnikiem o mocy 150km w gore. A tak przy okazji chciał bym się dowiedzieć jakie są plusy i minusy benzyniaka bez i z turbo, koszty eksploatacji I wogole.
Daro255
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 18 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Sty 2015, 20:00

Turbo to generalnie nic dobrego , większe spalanie , koszty dość spore jak turbina siądzie i trzeba generalnie dbać o nią. Nie piłować na zimnym silniku i po skończonej jeżdzie nie gasić od razu tylko odczekać chwile. A z plusów to dobrze ciągnie od dołu na niskich obrotach.
Generalnie silnik wolnossący jest lepszy bo taki 2.0 150 km wytrzyma więcej niż np 1.4 turbo o tej samej mocy.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

29 Sty 2015, 20:20

Czyli ten mój is300 to najlepsze rozwiązanie ?
Daro255
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 18 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Sty 2015, 20:38

Jest opcja dokupienia do IS200 kompresora za ok. 7000zł ale i tak lepiej wyjdzie IS300. Tylko ten zamulający automat ;/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sty 2015, 23:31

sanvean23 napisał(a):Turbo to generalnie nic dobrego , większe spalanie , koszty dość spore jak turbina siądzie i trzeba generalnie dbać o nią. Nie piłować na zimnym silniku i po skończonej jeżdzie nie gasić od razu tylko odczekać chwile. A z plusów to dobrze ciągnie od dołu na niskich obrotach.
Generalnie silnik wolnossący jest lepszy bo taki 2.0 150 km wytrzyma więcej niż np 1.4 turbo o tej samej mocy.


Widać że nie masz doświadczenia z turbinkami :D
Na wstępie powiem tak turbo to dodatkowy obwód który może się zepsuć ale... jest wielkie ale
żaden wolnossący silnik nie da tyle frajdy z jazdy co turbo chyba że to będzie fajne V8 :D

To że się psują turbiny jest następnym mitem tworzonym przez dieslowców i właścieli kiepskich marek. Używam bardzo dużo aut uturbionych i jeżeli się dba o nie czyli używa odpowiednich oliwek, rozgrzewa, studzi to nie ma problemu.
Dla przykładu colt czt jak go sprzedawałem miał oryginalną turbinę i to w idealnym stanie przebieg 130tyś.km. i seryjnie dmuchała około 0,8b a u mnie 1,45b.... No i teraz niech ktoś porówna jazdę takim autkiem do wolnossaka a do tego nie zapomnijmy że autko w mieście paliło około 8-9l pb normalnej jazdy.
Daro255 napisał(a): Moim ideałem byłaby toyota accura/lexus is200 2.0 T ale niestety nie znalazlem żadnego egzemplarza z kierownica po lewej.


Mylisz kolego fuckty :wink: acura to hanka a lex is był sprzedawany jako tojka alteza ale też n/a tylko 2,0 beams i z kierą RHD.
IS nigdy nie miał T chociaż sam silnik wywodzi się od motorku z T ale 100lat wcześniej :mrgreen:
Natomiast do 1gfe (ISek) montowany był seryjnie kompresor bemani na ch albo tte na eu... fajna opcja dobrze jedzie, dużo więcej nie pali i ma manual. Wady ciężko chwycić chociaż jak sie uprzesz można coś pomyśleć :naughty:

Co do IS300 automat muli autko ale jak się w jeździsz to będziesz happy no i do tego ma namiastkę tiptronica czyli będziesz Kubica i zajmiesz się zmianą biegów przy kierownicy.

Wklejałem link do fajnego IS300 jak masz kaskę to lepiej dogaduj temat bo te auta jak są w dobrym stanie to nie czekają na chętnego :D
Ostatnio edytowany przez szybki, 30 Sty 2015, 18:31, edytowano w sumie 1 raz
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2015, 18:21

No racja modele mi się pomyliły, a o aucie i jego silnikach czytałem na Wikipedii :Silniki 2,0 l 1G-FE I6 AS200 (155 KM)
2,0 l 3S-GE I4 RS200 (210 KM)
3,0 l 2JZ-GE I6 AS300 (214 KM)
2,0 l Kompressor (186 KM)
To w sumie lepszy jest 3 litry bez turbo czy 2 litry z turbo pod względem eksploatacji i użytkowania na codzien ? A jeśli tak to byłby kto w stanie podać jakies dobre modele do Max 20k?
Daro255
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 18 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować powrót z wakacji?
    Wracając z urlopu samochodem należy zadbać o odpowiedni odpoczynek, zaplanować postoje i utrzymywać prędkość zgodną z przepisami. Odpowiedni odpoczynek Kierowca powinien być wypoczęty i wyspany. Najlepiej podróż wcześniej ...

30 Sty 2015, 19:31

Daro255 napisał(a):To w sumie lepszy jest 3 litry bez turbo czy 2 litry z turbo pod względem eksploatacji i użytkowania na codzien ?


Oj chyba mylisz pojęcia ponieważ cały czas upierasz się przy turbo a mówisz o IS kompresorku a to jest co innego niż turbo.

IS kompresorek ma manuala i jest zrywniejszy od IS300 oba są trwałe i praktycznie nie do zajechania. W obu przypadkach możesz wjechać z LPG.

Jeżeli bardzo Ci się nie śpieszy to moja rada jest taka szukaj IS300 mając baczenie na IS200 z kompressorkiem chyba że gdzieś trafisz gotowy zestaw kompresorka (używany) to kup zestaw a później samochód.
Jeżeli nastawiasz się mocno na turbo to żeby poczuć Nm też poluj na GS430 V8 w serii masz około 440Nm które naprawdę robi robotę i to wcale nie gorszą niż turbo/ kompresor. Oczywiście kasy masz trochę za mało ale można coś dozbierać ewentualnie kupić uszkodzonego.

P.s.

Kompresorek był w dwóch mocach 186 i 205KM a tak ogólnie to średnio patrz na moc bo moc mocy nie równa a najważniejszy jest banan na twarzy kierownika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2015, 21:41

Pytając o to czy lepsze 3l czy 2l z turbo miałem na myśli ogolnie, a nie konkretnie is'a. Są jakieś ciekawe samochody z doładowaniem do tej kwoty?
Daro255
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 18 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Sty 2015, 21:59

Są auta z turbo tylko że 3/4 to fwd i trochę awd. Rwd jest mało z turbo.
No i jeszcze nie zapomnijmy że budżet masz tak na styk.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2015, 22:37

sanvean23 napisał(a):Turbo to generalnie nic dobrego , większe spalanie , koszty dość spore jak turbina siądzie i trzeba generalnie dbać o nią. Nie piłować na zimnym silniku i po skończonej jeżdzie nie gasić od razu tylko odczekać chwile. A z plusów to dobrze ciągnie od dołu na niskich obrotach.
Generalnie silnik wolnossący jest lepszy bo taki 2.0 150 km wytrzyma więcej niż np 1.4 turbo o tej samej mocy.


Proszę Cię... Co Ty w ogóle mówisz? Albo wiesz co? Powtarzaj te bajki dalej, dzięki temu łatwo znaleźć fajną turbobenzynę, bo wszyscy je omijają. Automaty też pewnie się psują, co? :)
Turbiny są wbrew pozorom bardzo trwałe i przy zakupie łatwo zweryfikować w serwisie lub nawet samemu. Jeśli ktoś zniszczył, to odpada, a jak się dba to nic złego się nie dzieje.

Daro255 napisał(a):To w sumie lepszy jest 3 litry bez turbo czy 2 litry z turbo pod względem eksploatacji i użytkowania na codzien ?


Mam silnik z turbo, a kolega taki sam wolnossący (mniejsza moc). Różnica w dynamice bardzo duża, za to spalanie jest wbrew pozorom większe u niego. Trochę, ale jest.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

30 Sty 2015, 23:27

Dzięki za rady i będę szukał jakiegoś samochodu z turbo. Mógłby ktoś zapodac jakieś warte polecenia?
Daro255
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 18 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 140km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Sty 2015, 00:14

To napisz o co Ci chodzi ???
Czy dużo jeździsz, czy spalanko Ci przeszkadza??? Czy ma być koniecznie RWD???
Podaj Twoje typy wizualne???
Czy wizualizacja ma być czynnikiem decydującym o zakupie???
Czy jesteś w stanie przełknąc np: starsze auto z T ale w które trzeba będzie troszku dołożyć??

Ogólnie więcej szczegółów....... :ok:

Tak na szybko z Turbo RWD
Nissan s14a/bez a
FWD
Grupa wieśwagen 1,8t oraz 2,7 bit też awd (skoda/audi/wieśwagen)
Colt czt tylko fwd
Volviaki
Starsze auta do pieszczenia
Celica 4x4 turbo subarak GTek chociaż z kosztami można popłynąć w obu przypadkach.
Więcej nie pamiętam chociaż znam
Fajna opcja to evo9 żarcik :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2015, 00:29

Do listy szybkiego dorzuciłbym:
GM 1.8t, 2.0t,2.3t, 2.8t
Renault 2.0t
starsze Fiaty, Lancie 2.0, 2.4 (ale to bardziej dla wariatów)
Mitsu 3k GT 3.0 V6
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sty 2015, 00:37

mike1735 napisał(a):GM 1.8t, 2.0t,2.3t, 2.8t


Który z GMów miał 1,8t??? Coś mnie pamięć zawiodła :D

mike1735 napisał(a):starsze Fiaty, Lancie 2.0, 2.4 (ale to bardziej dla wariatów)


To raczej bym odpuścił chyba że ktoś ma dużo cierpliwości :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2015, 00:45

szybki napisał(a):Który z GMów miał 1,8t??? Coś mnie pamięć zawiodła
Saab :wink:
szybki napisał(a):To raczej bym odpuścił chyba że ktoś ma dużo cierpliwości
dlatego też napisałem, że auta dla wariatów :mrgreen:
szybki jak tam Ci idzie zastanawianie na wiadomy temat? :sly:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004