Utwardzenie zawieszenia

23 Sty 2021, 15:13

Witam!
Wiem są posty, które traktują o tym temacie. Chciałbym jednak zadać pytania może ktoś będzie miał czas odpowiedzieć.
Żona kupuje Renault Captur 1,33 150 km. Czytałem wiele testów, z których wynika, że auto w zakrętach przechyla się, nurkuje przy hamowaniu i stąd pytania:
1- czy pomogłoby lekkie obniżenie i zmiana na bardziej twarde sprężyny przy zachowaniu seryjnych amortyzatorów i zmiana opon gdy przyjdzie czas na letnie z 205/55/17 np 245/45/17
2-czy zmieniając sprężyny trzeba zmienić amortyzatory na takie o mocniejszej sile tłumienia?
Pozdrawiam :D
Jacek
jacekzuk3
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Inowrocław
Prawo jazdy: 10 06 1984
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Mercedes A-klasa
Silnik: 2,0 cdi
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2021, 11:06

Zacznijmy od tego żebyś sprawdził że takowe sprężyny są dostepne do tego wozu, lekkie obniżenie będzie działało z fabrycznymi amortyzatorami ale licz się z tym że auto zacznie być bardziej kołkowate. Ja bym nic nie ruszał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Czarna skrzynka w samochodzie będzie obowiązkowa
    Czarna skrzynka, znana także jako rejestrator danych zdarzeń (EDR - Event Data Recorder), to urządzenie instalowane w pojazdach samochodowych, które zbiera i przechowuje dane dotyczące pewnych zdarzeń, takich jak kolizje ...