

System obejmuje:
- System magazynowania energii o wysokim napięciu (330 woltów), zbudowany z wykorzystaniem zużytych akumulatorów pochodzących z elektrycznych modeli Mitsubishi i-MiEV, Peugeot Ion i Citroen C-Zero.
- System magazynowania energii o niskim napięciu (48 woltów), wykorzystujący nowe akumulatory przeznaczone dla branży motoryzacyjnej.
- Dwukierunkowy system optymalizacji zużycia energii w akumulatorach (samochód-budynek i budynek-samochód)
Utylizacja zużytych akumulatorów litowo-jonowych jest jednym z kluczowych czynników umożliwiających stworzenie zrównoważonego ekologicznie modelu społeczeństwa, szczególnie w Japonii i Francji, gdzie samochody elektryczne cieszą się rosnącą popularnością.
Strony zaangażowane w projekt dążą do opracowania realistycznego i ekonomicznie opłacalnego modelu biznesowego, łączącego doświadczenie w sprzedaży samochodów elektrycznych (MMC i PSA Peugeot Citroën), wiedzę z zakresu systemów magazynowania energii (Forsee Power) oraz know-how biznesowy nabyty w przemyśle elektroenergetycznym (MC, EDF).
Strony rozważą stworzenie nowego modelu biznesowego obejmującego systemy magazynowania energii z wykorzystaniem zużytych akumulatorów samochodowych na rynkach europejskich, w tym we Francji.
Jakie role będą pełniły wspomniane firmy?
EDF - badanie modelu biznesowego.
Forsee Power - koordynacja projektu, integracja oraz obsługa,
badanie modelu biznesowego.
MMC - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (i-MiEV i Outlander PHEV).
PSA Peugeot Citroën - dostarczanie zużytych akumulatorów, dostarczanie samochodów elektrycznych (Peugeot iOn i Citroën C-Zero).
MC - zarządzenie projektem, dostarczanie nowych akumulatorów, badanie modelu biznesowego.
źródło: MMC