06 Sie 2013, 08:55
Vectrę warto obejrzeć dokładnie bo wiele jest przerobionych z anglików, przeróbek większość na handel czyli po najniższych kosztach, co może generować je podczas eksploatacji, szczególnie elektryka, w którą się ingeruje, bo akurat w vectrze ściany grodziowej się nie tnie by przerobić.
Kasa jest za mała na ładnego polifta jeśli ma być z gazem, więc warto dobrze sobie obejrzeć pod względem korozji czy nie ma jej zbyt wiele, jeśli na nadkolach będzie-nie przejmuj się reperaturki wstawisz i jakiś czas wytrzymają, a naprawa majątku nie pochłonie, ale często też wychodzi dużo np na rancie szyby czołowej z dachem, jeśli sporo jest na wierzchu, to pod szybą i od spodu będzie dużo dużo więcej i tu naprawa może już pochłonąć kilka stówek, a nic nie robienie też nie jest dobre jak zamierzasz pojeździć kilka lat, więc zwróć uwagę. Jeśli chodzi o zawieszenie-warto wydać 30-50zł i zabrać na stację diagnostyczną jak sam nie potrafisz ocenić, będziesz znał stan zawieszenia i kondycję hamulców-koszt znikomy do ewentualnych napraw potem. Silniki są raczej bezproblemowe, pobierają olej więc trzeba tego pilnować, ale ten typ tak ma-wszelkie naprawy nawet główne skutkują na krótko, nie jest to wina zużycia (chyba że kopci na niebiesko). Jeśli chodzi poprawnie na gazie i benzynie i jest w miarę suchy-nie powinien stwarzać problemów. Sprawdź klimę jeśli auto będzie miało, naprawy pochłaniają sporą część wartości samochodu, czasami pierdółka, czasami padnie kompresor-diagnostyka+naprawa+uzupełnienie+części i robi się naprawdę sporo w stosunku do wartości samochodu, więc jest to newralgiczny punkt. Więcej jakichś drogich udziwnień nie ma. Jak samochód na ciepłym ma problem z odpaleniem-prawdopodobnie czujnik położenia wału lub wałka rozrządu do zmiany, dość typowa usterka. (czujnik ok 150zł).
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.