VAG z TSI do 40-50 tys. PLN

10 Mar 2025, 21:49

Cześć,

Jak jeżdzę:
W czasie może nie najbliższym, ale na przestrzeni iluś miesięcy, planuję zmienić auto. Jeżdżę codziennie do pracy 12km przez rożne obszary Warszawy (korki, przelotówki itp.) + min. 2 razy w miesiącu trasy w jedną stronę 100-200km, rocznie wychodzi jakieś 6-7tys. km po mieście + ok. 10-12tys. km w trasach.

Rozważałem przeróżne opcje - od Dacii Sandero czy Fiata Tipo (tanio, nowsze, tandetne), przez jakąś hybrydę Toyoty - Auris, Lexus CT, ale finalnie czuję, że coś z TSI EA211 będzie dla mnie - dynamiczne w mieście i dostatecznie mocne na trasie.
Skłaniam się najchętniej do 1.4, ale z tyłu głowy mam też 1.2, a 1.0 to bez przejażdżki na tych 3 garach nie wiem co myśleć :o

Tutaj zaczynają się moje rozterki - taniej czy "lepiej"? Budżet fajnie jakby się zamknął (w transakcji, nie zawyżonych ofertach z Otomoto) w 40tys. PLN, jakiś tam margines na 45, maaax 50 mogę uwzględnić, ale trochę biduję przy tym zakupie. Z drugiej strony nie chcę jeździć jakimś hałaśliwym autem oszczędzając parę tysi... A bardzo bym chciał na wyposażeniu klimę auto, tempomat, czujniki parkowania chociaż na tył, co wiadomo - winduje cenę.

Myślę wstępnie o:
1. Skoda Rapid (polift z EA211) - spodziewam się zbyt tandetnego wykonania, legendy o świszczących uszczelkach mnie trochę niepokoją. I niestety 1.4 tylko z DSG, ale 1.2 też wygląda ok do takiego wozidła. Na pewno będzie najtaniej.
2. Skoda Octavia 3 - czyli Rapid pół klasy wyżej. Fajny się zdaje, ale też słyszałem mieszane opinie nt. wyciszenia.
3. Seat Leon 3 - mówi się, że wykonany nawet lepiej od Octavii 3, z resztą najdroższy z tej trójki. Legendy o nieszczelnych lampach, nie wiem czy się bać...
4. A może jeszcze coś pokrewnego, np. Golf 7? Chyba będzie cena coś pomiędzy O3 a L3?

Za czym się rozglądać, z jakim silnikiem, i ile kaski szykować - rocznik nie ma znaczenia (dopóki to jest EA211 i nie ma jakichś wyjątkowych bolączek w którychś rocznikach), przebieg miło jakby był w granicach 80-120tys. km. Może wyczekać do kolejnej zimy, jak ceny będą niższe? Ale jeżdżę trupem i muszę mieć plan B w każdej chwili.
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

10 Mar 2025, 23:14

A może coś w dieslu? Robisz 20 tys rocznie... Bo gdzie jakiś Rapid 1,2 i dynamiczna jazda?
Poza tym co to są za silniki?

Do tego masz spoko wyposażenie:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... HbVpP.html

masz normalny silnik 2 litry, moc itd, skoro 12 tys robisz w trasach to znaczy że ok 1000 km miesięcznie, no to nie jest 50..
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 835
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

11 Mar 2025, 06:48

15 letni golf za 50, o cie chu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Mar 2025, 06:55

@Trevor Zwróć uwagę, że dużo jeżdżę krótkich tras w warunkach gdzie nie zawsze jazda jest przynajmniej płynna. Diesel nie dla mniez chcę łatwe w utrzymaniu auto.
Cebuller
Nowicjusz
 
Posty: 29

11 Mar 2025, 07:30

Cebuller w Twoich poszukiwaniach jest sporo sprzeczności. Rezygnujesz z z Tipo gdzie jest 1,4tjet bo Ci jakość nie taka a potem zastanawiasz się nad Rapidem :cry: . Siedziałeś/jechałeś Tipo w bogatej wersji gdzie w Twoim budżecie będzie z małym nalotem ?
W swojej wyliczance rezygnujesz z CT bo w trasie będzie gorzej z dynamiką ale akceptujesz 1,2 hmmm grubo :ok:
Albo przy Seacie wychwytujesz parujące lampy i nie wiesz czy ich się bać a piszesz o TSI które często jest z DSG biorąc na klatę możliwy przebieg. To tak jak byś pierwszy raz skakał że spadochronem i martwił się o złamany paznokieć :D

Ogólnie chce białe auto w odcieniu czarnego a podoba mi się zielone z domieszką czerwonego hmmm ale tak tycityci :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11076
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Mar 2025, 10:33

franccc napisał(a):15 letni golf za 50, o cie chu

*12-letni Golf GTD 2,0 TDI z dość niskim przebiegiem

Cebuller napisał(a):@Trevor Zwróć uwagę, że dużo jeżdżę krótkich tras w warunkach gdzie nie zawsze jazda jest przynajmniej płynna. Diesel nie dla mniez chcę łatwe w utrzymaniu auto.
I dlatego chcesz nowoczesny silnik benzynowy turbo? Zaskoczę Cię ale koszty będą podobne i tak samo "łatwe" Co innego gdybyśmy porównywali 1,6 mpi do 2,0 TDI
Ostatnio edytowany przez Trevor, 11 Mar 2025, 10:38, edytowano w sumie 1 raz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 835
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE - limitowana seria STAR WARS
    Renault świętuje partnerską współpracę z producentami STAR WARS™ i prezentuje limitowaną serię swojego najbardziej awangardowego samochodu ZOE, który jest liderem wśród samochodów elektrycznych ...

11 Mar 2025, 10:37

Trevor napisał(a):GTD 2,0 TDI z dość niskim przebiegiem


Zwykły 15 letni golf w dieslu i manualu.


A co do tematu - weź sobie chłopie kup coś takiego, proste, oszczędne, nieźle wyposażone i świeże auto z prostym silnikiem.
[url].
https://www.master1.pl/oferta/gotowka/1 ... cja=------ [/url]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Mar 2025, 10:39

franccc napisał(a):Zwykły 15 letni golf w dieslu i manualu.

2025-2013 =15? No za cholerę mi nie wychodzi...
A poza tym sprawdź sobie ile kosztuje zwykły golf w dieslu :ok:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 835
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017