VDC włącza się o wiele częściej od czasu wymiany opon

29 Lis 2018, 16:34

Witam,

Na początku tego miesiąca odebrałem swoje auto z salonu. Miało założone opony letnie Dunlop 285/35r19 103w oraz 245/40R19 98W. Od czasu wymiany na zimowe Falkeny (te same oznaczenia) zauważyłem, że system VDC ogranicza mi moc silnika podczas prób przyspieszania na 3 i 4 biegu. Jest to bardzo inwazyjne i nie występowało na oponach letnich. Żeby sprawdzić, czy nowe opony rzeczywiście szybciej tracą przyczepność, zrobiłem mały test: spróbowałem gwałtownie przyspieszyć z włączonym VDC przy prędkości 50km/h na 3 biegu. Przez dobre kilka sekund system obcinał mi moc praktycznie do 1/4. Wróciłem się, przejechałem ten sam odcinek z tymi samymi założeniami, ale wyłączyłem VDC. Poczułem pełne przyspieszenie i zero poślizgu. Nawierzchnia była sucha, temperatura ok 5 stopni. Wychodzi na to, że od czasu wymiany opon VDC niepoprawnie wykrywa poślizg tylnich kół podczas przyspieszania (napęd RWD).
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Jak wykonać dalszą diagnozę? Opony były wymieniane w wysoko ocenianym serwisie RYMAR - Ruda Śląska.
Skitter
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 07 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan 370z NISMO
Silnik: 3.7
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • 29 Lis 2018, 17:11

    Skitter napisał(a):odebrałem swoje auto z salonu


    Eeeee, to idź do serwisu? Chyba nie będziesz słuchał Janków na forum skoro auto jest nowe :)

    JA tak przypuszczam, że po prostu elektronika wykrywa coś czego człowiek nie jest w stanie wyczuć i odcina moc dla bezpieczeństwa. Przecież to od tego jest. VDC to zaawansowany system, on nie bada czy koło się ślizga, a bada nawet przeciążenia, kąt natarcia koła itp. jak w katalogu opisują, on ma zapobiegać PRZED poślizgiem, a nie po fakcie jak Haldex w VAGu :)

    Dla mnie działa poprawnie, przecież od tego on jest. Ogranicza moc bo MA TO ROBIĆ.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    29 Lis 2018, 17:37

    Dzięki. Pomyślałem, że zanim go oddam do serwisu, zapytam ludzi bardziej doświadczonych ode mnie. W końcu mogło się okazać, że takie zachowanie jest zupełnie normalne w tym konkretnym modelu auta na zimowych oponach ;) Oczywiście w pełni się zgadzam z tym, że VDC ma głównie zapobiegać poślizgowi, ale sam rozumiesz... teoretycznie opony zimowe powinny mieć lepszą przyczepność podczas przyspieszania (miękka mieszanka), niż letnie. Obecne zachowanie VDC w moim aucie wskazuje, że jest dokładnie na odwrót :/ No ale nic, zobaczymy co mi powiedzą w serwisie.
    Skitter
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 17 07 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Nissan 370z NISMO
    Silnik: 3.7
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    30 Lis 2018, 11:36

    Skitter napisał(a):W końcu mogło się okazać, że takie zachowanie jest zupełnie normalne w tym konkretnym modelu auta na zimowych oponach
    No tak tylko skąd samochód wie że ma zimowe opony a nie letnie?
    Oczywiście jest inna przyczepność na letnich i zimowych ale nie powinien ci tak ograniczać mocy jak opisujesz. Na takie ograniczenie wpływa dużo czynników może być nim nawet niska temperatura zewnętrzna nie wiesz do końca jak system został zaprogramowany i przypuszczam że mało kto wie dokładnie ile czynników jest branych pod uwagę w takim przypadku.

    Być może trzeba gdzieś w komputerze potwierdzić zmianę. Może być też tak że system ogranicza moc bo wykrył że koła były zdejmowane :) i trzeba wykonać jakąś procedurę po ponownym założeniu. Możliwości jest sporo...

    Daj znać co ci powiedzą w serwisie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!