Vectra A 1.6 B+G - zgubiła iskrę

07 Mar 2011, 12:54

Witam!

Mam taki problem, wczoraj moja Vectra zaczęła bardzo kichać, strzelać, aż w pewnym momencie zgasła i od tej pory nie odpala. Okazało się, że nie ma iskry, wymieniłem świece, przewody, cały aparat zapłonowy, cewkę, i nadal nic...

Może Wy na coś wpadniecie??
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

07 Mar 2011, 15:06

a na silniku jest masa?
spróbuj podać innym kablem na obudowę silnika :wink: albo zobacz czy przewód masowy masz podłączony ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Mar 2011, 15:52

czujnik położenia wału korbowego walnięty, jest to bardzo prawdopodobne.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

07 Mar 2011, 18:35

nie ma czujnika położenia wału, tu jest palec, kopułka itd...
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)

07 Mar 2011, 19:30

michal2409 napisał(a): Okazało się, że nie ma iskry, wymieniłem świece, przewody, cały aparat zapłonowy, cewkę, i nadal nic...

Sprawdź czy w kopółce jest węglik (podaje on iskre na palec roździelacza).
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Mar 2011, 20:41

Jest, jest. Po za tym dwa całe aparaty sprawdzałem, i na żadnym nic ;/ A może komputer padł? czy jakiś przekaźnik?

[ Dodano: 7 Marzec 2011, 20:43 ]
Wydaje mi się, że po prostu do cewki prąd nie dochodzi, ale czemu to nie wiem :|
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Niesłyszący na drodze
    Liczba osób mających problem ze słuchem szacowana jest na 10%-15% wszystkich mieszkańców globu. W Europie problem ten dotyka około 80 mln osób. W Polsce liczba ta szacowana jest na około 1 mln. Terminem ...

07 Mar 2011, 22:30

Zdejm kopułkę i sprawdź czy obraca się palec jak zakręcisz rozrusznikiem.Bez kopułki powinieneś mieć WN na przewodzie wychodzącym z cewki.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Mar 2011, 19:03

Który to rocznik auta i typ silnika?
michal2409 napisał(a): czy jakiś przekaźnik?

Żaden przekażnik nie odpowiada za napięcie na cewke.
michal2409 napisał(a):A może komputer padł?

Na to bym postawił.
Sprawdź jeszcze moduł zapłonowy - jest pod maską na ścianie czołowej pośrodku ( pod plastikiem od podszybia)
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Mar 2011, 16:50

Mechanik nic nie znalazł i nie zaradził, teraz stoi u elektryka. Się okaże jutro co jest

[ Dodano: 11 Marzec 2011, 19:48 ]
Okazało się, że padła jakaś cewka w aparacie zapłonowym, nie ten czarny moduł, tylko coś jeszcze głębiej
michal2409
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Mniów (k. Kielc)