Vectra A - Uszczelka pod głowicą, objawy

23 Sie 2012, 17:31

Witam wszystkich.

Może najpierw nakreślę sytuację. Jechałem przedwczoraj sobie droga szybkiego ruchu, gdy nagle temperatura skoczyła do ogromnych wartości. Nim znalazłem miejsce żeby się zatrzymać wskazówka podskoczyła do ponad 100 stopni. Jak zatrzymałem samochód i otworzyłem maskę to się okazało że urwał się wąż łączący zbiorniczek płynu chłodniczego z parownikiem od instalacji gazowej. No i wiadomo, cały płyn wylał się na silnik i dlatego się trochę zagrzało. Dzisiaj wymieniłem węże, przejechałem się trochę po mieście i wszystko gra, temperatura utrzymuje się na normalnym poziomie, nic nie wskazuje że coś jest nie tak. Jednak od znajomego usłyszałem że jak się silnik zagotuje to bardzo prawdopodobne że poszła też uszczelka pod głowicą. I tutaj pojawia się pytanie, jak sprawdzić czy faktycznie tak się stało? Jakie są tego objawy, co muszę sprawdzić?
b3rt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 24 04 2009
Auto: Opel Vectra A 1.6

23 Sie 2012, 20:27

najpierw sprawdź czy się włącza wentylator
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Sie 2012, 22:08

Ja jeździłem astrą F 1.6 bez gazu i tak mi się silnik przegrzał, że od temperatury płynu pękła chłodnica (ok.120-130stopni) i cały płyn wylał się na silnik. Wymieniłem TYLKO chłodnicę i wszystko jest w porządku. Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to przede wszystkim kawa z mlekiem w zbiorniczku płynu chłodzącego (takie oka z oleju), cieknący olej po bloku z głowicy na zewnątrz, spadek mocy.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Sie 2012, 22:27

b3rt napisał(a): Jednak od znajomego usłyszałem że jak się silnik zagotuje to bardzo prawdopodobne że poszła też uszczelka pod głowicą.
Bez przesady.Jak nic niepokojącego nie będzie się działo będzie ok.
kamil638 napisał(a):Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to przede wszystkim kawa z mlekiem w zbiorniczku płynu chłodzącego (takie oka z oleju), cieknący olej po bloku z głowicy na zewnątrz, spadek mocy.

Objawy są różne zależy jak siądzie uszczelka.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Sie 2012, 06:20

najpierw sprawdź czy się włącza wentylator


Wentylator działa, tylko dziwnie, tzn. uruchamia się dopiero gdy w silniku (przynajmniej wg. wskazówki) jest ponad 95 stopni. Było tak od zawsze, odkąd kupiłem to auto, i wszyscy mówili że ten model tak już ma. Dziwne mi się to wydawało, ale nie będę się sprzeczał.

przede wszystkim kawa z mlekiem w zbiorniczku płynu chłodzącego (takie oka z oleju), cieknący olej po bloku z głowicy na zewnątrz, spadek mocy.


W zbiorniku pływają jakieś paprochy, wygląda to jak okruchy chleba wrzucone do zbiornika (wcześniej ich na pewno nie było), ale nie jest tego dużo. Typowych plam olejowych nie ma. Z tego co zerkałem na olej to też nie widać żeby dostawał się tam płyn. Auto chodzi normalnie, nic nie dymi i nie paruje. Płynu chłodzącego ubywa, ale jedną z przyczyn jest zepsuta nagrzewnica (mokre plamy pod dywanikiem kierowcy) która pójdzie do wymiany początkiem września, jak będę miał urlop i nie będę potrzebował samochodu. Coś jeszcze może być?
b3rt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 24 04 2009
Auto: Opel Vectra A 1.6

30 Sie 2012, 00:06

nic sie nie martw i jezdzij jesli zacznie ci sie przegrzewac wtedy trzeba bedzie zając sie głowica skoro teraz jest dobrze to po co panikowac płyn ci zszedł ale w bloku zawsze tam cos zostanie uszczelki tak szybko nie rozwalisz tez wiadomew w jakim jest silnik stanie ale skoro jest dobrze to nic tam nie ruszaj wymien tylko tą nagrzewnice bo to nie fajna sprawa miec wode w butach;P
Zdrowy2424
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdy policjant kieruje ruchem
    Widok policjanta kierującego ruchem jest tak rzadki, że wielu kierowców nie potrafi poprawnie zinterpretować pokazywanych poleceń. Ważne, aby pamiętać, że sygnały dawane przez osobę kierującą ruchem są ważniejsze niż ...