Vectra B 1.6 16v zgasł i nie odpala

25 Paź 2018, 17:50

Witam serdecznie, dziś miałem chwilkę czasu i posprawdzałem różne rzeczy, okazało się że jeden z bezpieczników (w skrzynce przy akumulatorze - tam gdzie jest 20A 40A 40A 40A 40A) był przepalony - ten 20A. Wymieniłem go i już zapala się check! udało mi się spisać "mignięcia" checka po połączeniu 5 i 6 pinu. Mianowice 1 5 10 3 , czy ktoś mógłby mi pomóc z diagnozą problemu? Co mogło być przyczyną przepalenia tego bezpiecznika? Dodam, że niestety elektronik z komputerem do diagnostyki będzie miał czas za tydzień. Z góry dzięki

EDIT. znalazłem znaczenie błędu 1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera - ale nadal mało mi to mówi :/
Poszukałem na forum i podobny problem był gdy pompa paliwowa padła, spróbowałem kręcąc rozrusznikiem trzymać przycisk od gazu i po dłuższym kręceniu samochód odpala na 1 sec i gaśnie :)))
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

25 Paź 2018, 18:45

Jak odpala i gaśnie to ewidentnie Immo. Miałem taki przypadek w Golfie 3, rozebrałem kluczyk, wyczyściłem pastylkę, potem antenę przy stacyjce w aucie i na jakiś czas pomogło. Nie wiem jak u Ciebie to wygląda i czy pomoże, zajrzyj na forum Opla najlepiej. Znowu w Megane jak mi padło Immo to pomogło jedynie wlutowanie emulatora.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2018, 20:34

pompa nie chodzi bo immo ją blokuje, a odpala i gaśnie bo odcina też zapłon. Normalne przy immo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Paź 2018, 04:10

Kao, dokładnie tak jak mówisz i zapewne bez interwencji elektronika się nie uda :) Ale i tak jestem dumny bo sam doszedłem do znalezienia i częściowego rozwiązania problemu, dzięki za pomoc, jak również za wyczerpujące i "pomocne" komentarze niektórych z was :) Tak na przyszłość jakby wam się nie zapalał wgl check (przy włączeniu zapołonu) to skrzynka bezpieczników przy aku, i tam taki duży 20A bezpiecznik u mnie był spalony. Pozdrówka!
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

01 Lis 2018, 22:10

Witam, dziś sprawdzałem dalej przyczyny, sprawdzałem pompe paliwową po włączeniu zapłonu nie ma na niej zasilania, dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się prąd na środkowych pinach :ok: odczepiliśmy przewody paliwowe i okazało się że nie ma w nich paliwa :o Po podłączeniu pod złącze z podczepionymi kablami okazało się że paliwo wgl nie przechodzi, także prawdopodbnie to jest przyczyną! Ma ktoś jakiś sposób na sprawdzenie w inny sposób pompy paliwowej, oprócz podłączenia jej na krótko? Pozdrawiam
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

02 Lis 2018, 10:06

Stanąć koło zbiornika i niech ktoś kręci silnikiem ( rozrusznik) i wtedy słychać czy pompa paliwa pracuje i podaje paliwo.
gber44