Vectra B 1.6 16v zgasł i nie odpala

12 Paź 2018, 17:33

Witam, posiadam Vectrę B 1.6 16v z przebiegiem 306k km z LPG, osattnimi czasami mam problemy z akumulatorem (kupiłem nowy, ale jeszcze nie zamontowałem), wczoraj wracając do domu, samochód zgasł podczas jazdy (5 bieg ~100km/h), obrotomierz od razu wskazywał 0 obrotów - pomimo zapiętego biegu. Pierwsza myśl, że rozrząd się rozsypał, ale gdy dziś odkręciłem wlew oleju i zakręciłem rozrusznikiem to wałki(krzywki/klawiatura) się obraca także rozrząd chyba cały? Co mogło się stać? Jakie są objawy uszkodzenia czujnika położenia wału? Dodam że na tym rozrządzie samochód przejechał około 70000km i na wiosnę planowałem go wymienić :P Pozdro!
Dodam jeszcze że przed tym zdarzeniem miałem wrażenie że trochę strzelał w tłumik, jakby nie przepalał dobrze mieszanki, aczkolwiek zadziwia mnie czemu obroty poszybowały na zero... Postaram się odkręcić świecę i zobaczyć czy wszystko ok z iskrą itp
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

12 Paź 2018, 18:41

marolp napisał(a):Jakie są objawy uszkodzenia czujnika położenia wału?
takie że auto nie odpala lub niewłaściwie pracuje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Paź 2018, 18:45

marolp napisał(a):aczkolwiek zadziwia mnie czemu obroty poszybowały na zero


Czujnik zapewne działa tylko przy pracującym silniku, to nie stare rozwiązania z linką ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2018, 19:14

galakty napisał(a):Czujnik zapewne działa tylko przy pracującym silniku, to nie stare rozwiązania z linką

Jesteś pewny? Zdawało mi że w VB obrotomierz czyta z obroty ze skrzyni biegów ew. z koła masowego, nieważne. Jakieś propozycje co warto sprawdzić? Jest możliwe że przez słaby akumulator przestał działać jakiś przekaźnik, czujnik etc ? Dodam że akumulator był wystarczający, żeby jeszcze słuchać radia do przyjazdu lawety oraz zakręcić rozrusznikiem na spokojnie
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

12 Paź 2018, 21:05

galakty napisał(a):to nie stare rozwiązania z linką
ja nie przypoominam sobie aby w jakimkolwiek aucie obroty były na linkę :roll:
Przyczyn dla których auto przestało pracować jest bardzo dużo, ciężko tak zgadywać aby nie naprowadzać Cię błędnie nie w ten kierunek co trzeba, sprawdz czy jest iskra i pompa paliwa działa, dobrze by było kompa podłączyć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Paź 2018, 21:34

Kao napisał(a):ja nie przypoominam sobie aby w jakimkolwiek aucie obroty były na linkę


Z głowy to Golf II tak miał, dopiero w III przeszli na elektronicznym :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...

12 Paź 2018, 22:00

galakty napisał(a): dopiero w III przeszli na elektronicznym :)
Czy aby na pewno ? Chyba to będzie już IV :mrgreen: Mogę się mylić więc mnie popraw.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2018, 00:01

Ciekawostek się dowiaduje Galakty no ale to już temat na offtop, jak chcesz o tym pogadać to załóż nowy temat ale powiem Ci tylko tyle że linkę to obrotomierza możesz spotkać w ciapku albo starym motorze ale nie golfie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Paź 2018, 15:02

Witam, a więc dziś wymieniłem akumulator.
Wykręciłem świecę, przeczyściłem iiii niestety iskry NIE MA!
Sprawdziliśmy od razu przekaźniki, ale wszystkie są ok.

I teraz mamy dylemat w czym szukać przyczyny, nasze typy to komputer sterujący, czujnik położenia wału ( ale nie byłoby wgl iskry? ), oraz aparat zapłonowy... Proszę o jakąś podpowiedź, wszystkie z tych części mam zapasowe, także nie ma problemu żeby wymienić, tylko od czego zacząć? Czy jak wymienie komputer to immobilaizer nie zablokuje zapłonu? Pozdrawiam!
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

14 Paź 2018, 15:04

zastanawia mnie po co szukać problemu naokoło? podłączasz pod kompa i już masz jakieś wskazówki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Paź 2018, 15:07

masz rację, ale nie mam dostępu do kompa, a mam dostęp do części zamiennych, także staram się wypróbować wszystkie opcje i dopiero wtedy szukać pomocy u mechanika
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

14 Paź 2018, 16:48

I co bedziesz wymieniał wszystko dookoła potem silnik a na końcu zmienisz stacyjkę ktora okazała sie przyczyną?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Paź 2018, 18:04

Zauważyłem, że check wogóle się nie pali czy na włączonym zapłonie, czy podczas wywoływania błędów silniki...

Wymieniłem czujnik położenia wału oraz komputer, ale niestety nadal nic, chyba faktycznie będzie potrzebny komputer do sprawdzenia, zastanawia mnie bardzo ten check :shock:
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19

14 Paź 2018, 18:55

marolp napisał(a):Wymieniłem czujnik położenia wału oraz komputer


A po co komputer wymieniałeś? Ehhh... Pierwsze co się robi to sprawdza zapłon, skoro nie ma iskry to sprawdzasz podzespoły odpowiedzialne za iskrę, nie wiem co tam masz, pisałeś o aparacie zapłonowym, więc patrzysz czy nie jest popalony, czy styki są dobre, potem cewka/cewki, kable, świece. Iskry nie ma a Ty wymieniasz czujnik położenia wału, co potem, sonda lambda czy jak Kao pisze, cały silnik?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Paź 2018, 21:09

komputer wymieniłem ze względu na to, że miałem co do tego pewne podejrzenia, a miałem drugi komputer w bagażniku, nie było z tym wiele roboty, wyczytałem gdzieś, że mógł paść "bezpiecznik" złącza diagnostycznego przez które przechodzi cała instalacja ele i dlatego check nie zapala się po włączeniu zapłonu. kable i świece ok. Aparat zapłonowy będę rozbierał w przyszły weekend
marolp
Nowicjusz
 
Posty: 19