Vectra C 3.2

24 Lut 2025, 15:41

szybki napisał(a):kuma


Kumam. Chcę się tylko doradzić bo ta vectra z 2.2 diesel mimo że opel to dno to jednak nie zgnita bo się kładłem pod spód ale ten silnik to przecież najgorszy w historii i wszędzie nim straszą i jeszcze poniżej 5k mi nie sprzeda to tak drogo na to auto .

aleeeeeeeeeeee...jest tu taki gość na forum co wymienia wahacze w starych gratach...ineedl...i jeździ takim kiepskim silnikiem już chyba trochę to może nie taki diabeł straszny jak go kolorują? mógłbyś się wypowiedzieć oraz Kao bo widziałem że zawsze mu dzielnie doradza?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

24 Lut 2025, 15:42

a nie sory ineedl ty jeździsz Vectrą tą starą z literką "B" , a te 2.2 diesel co oglądałem to vectra c to się nie musisz już wypowiadać sory , ale może inni się znają?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

24 Lut 2025, 19:13

Ty tak na poważnie :mrgreen: Vectra B i C mają ten sam silnik 2.2 diesel . Y22dtr , Y22dtl ...... Jedyne różnice są w tzw. osprzęcie . Montowane w tym czasie do oprócz vectry w Astra G , Zafira A , Omega B , Frontera B , Signum i poza oplem w Saab 9.3
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2025, 20:52

Może ta co on oglądał ma jakieś inne 2.2 ? :mrgreen:
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Mar 2025, 21:30

Słoniu kimkolwiek jesteś bo raczej nie słoniem? :naughty: w różnych modelach występuje często ten sam silnik z danej marki, co więcej czasem różne marki mają ten sam silnik , właśnie tak jest z silnikiem 2.2 dti o kodzie y22dtr występował w wielu modelach opla a różnił się osprzętem, sam słupek pozostawał ten sam.

Jednak nie pisze ci tego żeby ci to tłumaczyć ale po to żeby zapytać dlaczego tak negatywnie wypowiadasz się na temat tego silnika ?

Powielany przez wielu mit że dwóch dwójek w oplu się nie kupuje powstał właśnie przez takich jak ty, dlaczego?

Jeżeli chodzi o ten konkretny silnik 2.2 dti to nie od jest wadliwy, wadliwa jest pompa wraz ze sterownikiem, sam silnik jest przecież bardzo dobry . No może nie jest najbardziej oszczędny i dynamiczny jednakże przy regularnym serwisie nie sprawia kłopotów, co więcej jego łańcuch rozrządu jest niezniszczalny co teraz jest już niespotykane, a już w latach 2000 też było coraz rzadsze , oczywiście podkreślam , niezniszczalny jest gdy regularnie jest serwisowany i mimo że pochodzi ze stajni opla nie powinien mieć problemów z poborem oleju, częściej spotykane są wycieki .

A co do samej pompy i sterownika gdyby teraz powstała pewnie nie dorobiła by się latki awaryjnej , dlaczego?

W latach 2000 diesel miał być niezniszczalny dojechać wszędzie na byle czym , kto wtedy dbal o regularna wymianę filtra paliwa , nie dopuszczać do rezerwy co było przecież zabójstwem dla pompy ,a jakość paliwa nie ma porównania z obecną . Teraz się wiele zmieniło, o diesla każdy dba , jakość paliwa wymiany filtra wszystko na najwyższym poziomie by nic się nie psuło, choć tobie słoniu jest to obce patrząc na to co pisałeś.

I ważna sprawa , wiele osób w trosce o tą pompę leje paliwo premium co jest błędem , czemu ? Mieszanka jest zbyt bogata i nieodpowiednio smaruje samą pompę.

Na obecne czasy regularna wymiana filtra i niedopuszczanie do jazdy na rezerwie.

Moim zdaniem silnik niedoceniony i nie sprawia wielu kłopotów a najbardziej hejtują go ci co nigdy nie mieli do czynienia z nim.

A no i nigdy nie miałem osobiście i nie jestem miłośnikiem opla , mówię tylko szczerze , kawa ma ławę
Krukjan
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na oponach letnich zimą to przepis na wypadek
    Jesienno-zimowa pogoda za oknem, a niebawem zapowiadana mroźna zima to także pogorszenie warunków jazdy na drogach. Kierowcy powinni przywyknąć do opadów deszczu i mokrych ulic – przymrozków, śniegu, ...