05 Lut 2008, 09:14
100, 120, 122, 150, 155, 175, 184, 230, 250. To nie wyniki jakiegoś międzygalaktycznego Lotka, ale moce silników najnowszego Opla Vectry. Cztery wysokoprężne, sześć benzynowych. Jakby tego było mało, właśnie pojawił się kolejny. Tym razem aluminiowy 2.8 ECOTEC uskrzydlony podwójną turbosprężarką uczynił to rodzinne auto jedną z najszybszych przednionapędówek w klasie. Jeśli wierzyć cyfrom, ze swoimi 6,7 sekundy do setki Vectra OPC nie daje szans ani Fordowi Mondeo ST, ani nawet Audi A4 3.2 FSI. Mało tego. W pobitym polu zostawia wszystkie seryjne Audi, BMW i Mercedesy. Powód? Ogranicznik. Tym, co ją poskramia, nie jest zawór odcinający dopływ paliwa, ale opory powietrza. A te równoważą moc 255 koni przy 260 km/h.
Servis Calibra