VERVA Street Racing 2011

20 Kwi 2011, 22:10

VERVA Street Racing z jeszcze większą mocą znów w Warszawie!

Uliczny tor, najszybsze samochody świata, ryk silników o mocy nawet kilkuset koni mechanicznych, pojedynki polskich i zagranicznych kierowców, najbardziej prestiżowe serie motosportu…To wszystko już 18 czerwca w centrum Warszawy! Zbliża się druga edycja VERVA Street Racing, czyli jedynych, organizowanych na tak wielką skalę, samochodowych wyścigów ulicznych w Polsce!

Okolice placu Teatralnego staną się 18 czerwca polskim centrum motosportu. Prawdziwy tor uliczny, zbudowany wzdłuż ulic Senatorskiej, Wierzbowej i Focha, przetestują kierowcy
i maszyny kliku liczących się serii wyścigowych, m.in. DTM, Formuły 3, Le Mans Series oraz Porsche Supercup. O najlepszy czas polscy kierowcy będą walczyć ze swoimi zagranicznymi kolegami, również w formie interdyscyplinarnej, czyli konfrontując na linii startu maszyny reprezentujące różne serie. Program imprezy, wzorem ubiegłorocznej, debiutanckiej edycji, nie jest ograniczony tylko do klasycznych „wyścigówek”. Na torze zobaczymy również popisy gwiazd rajdów cross country i driftu, luksusowe i przerażająco szybkie samochody szosowe, motocyklowe triki stunterów, a także po raz pierwszy na VERVA Street Racing pokazy motocrossowego freestyle’u!

W tym roku zmodyfikowaliśmy nie tylko długość trasy. Pracowaliśmy też nad udoskonaleniem scenariusza i programu imprezy w taki sposób, aby publiczność miała możliwość jak najczęstszego kontaktu z samochodami, które naprawdę rzadko można obejrzeć w Polsce na żywo. Tor został skrócony, pozostając jednocześnie w ścisłym centrum Warszawy – w okolicach placu Teatralnego. – wyjaśnia Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

Wstęp na imprezę jest wolny. Bilety obowiązują tylko na rozbiegowej imprezie Pit Party, odbywającej się w paddocku (parku maszyn), która z racji dużego zainteresowania trwać będzie dłużej niż w zeszłym roku. To okazja na spotkanie „oko w oko” ze sportowymi samochodami, motocyklami, ciężarówkami serwisowymi, a także na zdobycie autografu od znanych kierowców. Ponadto nabywcy biletów mają gwarantowane miejsce na trybunach zlokalizowanych przy najatrakcyjniejszych odcinkach ulicznego toru.

Bilety upoważniające do wejścia na Pit Party oraz na trybuny dostępne będą w cenie
69,00 PLN w sklepie internetowym eventim.pl oraz na wybranych stacjach PKN ORLEN.

Podczas VERVA Street Racing nastąpi inauguracja nowej formuły paliwa VERVA, a testy jej właściwości odbędą się na oczach publiczności.

VERVA Street Racing debiutowała w sierpniu 2010 r. na torze zbudowanym wokół placów Piłsudskiego i Teatralnego. 75 tysięcy widzów przez cały dzień podziwiało ponad
60 samochodów wyścigowych i rajdowych, a także kilkanaście motocykli. W wyścigu
o najlepszy czas widzowie mogli zobaczyć słynnego brazylijskiego kierowcę prestiżowej serii WTCC Augusto Farfusa oraz francuską gwiazdę rajdowego zespołu X-raid, Guerlain Chicherit. Impreza była ogromnym wyzwaniem logistycznym i organizacyjnym – teren przeobraził się w prawdziwe wyścigowe miasteczko z infrastrukturą multimedialną, nagłośnieniową, systemem zabezpieczeń toru i trybunami na kilka tysięcy osób.

Zespoły, które do tej pory potwierdziły swój udział w tegorocznej edycji:

VERVA Racing Team
Pierwsza polska stajnia wyścigowa rywalizująca w prestiżowych zawodach Porsche Supercup, które są integralną częścią wszystkich europejskich weekendów Formuły 1.

Przed nadchodzącym sezonem VERVA Racing Team stawia sobie za cel walkę o miejsca na podium zarówno w kategorii indywidualnej i zespołowej. Pomóc ma w tym zakontraktowanie nowego kierowcy Stefana Rosiny. W zespole dalej ścigać się będzie Kuba Giermaziak.

ORLEN Team
Ponad 10 lat doświadczenia na rozrzuconych po całym świecie trasach rajdów cross country. Największe sukcesy ekipy to dwukrotne zajęcie 5. miejsca w rajdzie Dakar przez Krzysztofa Hołowczyca w kategorii samochodów (edycja 2009 i 2011), a także bardzo wysokie
8. miejsce Kuby Przygońskiego w klasyfikacji motocyklistów na koniec Dakaru w roku 2010. Motocykliści ORLEN Team Jacek Czachor oraz Marek Dąbrowski mają na swym koncie także tytuły mistrzów świata w kategorii rajdów terenowych.


Renault Truck Racing Team / MKR Technology
Obie firmy tworzą najbardziej doświadczony team w serii wyścigów ciężarówek. Renault dostarcza m.in. silniki DXi13 Racing i udostępnia swoją technologię, a także odpowiada za niepowtarzalny, nieco futurystyczny design ciężarówek, który został przygotowany całkowicie od nowa przez Halle Du Design. Do dyspozycji zespołu jest także ośrodek badawczy Renault Trucks w Lyonie.

Na czele ekipy stoi Mario Kress, jeden z najlepszych specjalistów w tej dyscyplinie, który posiada blisko 21-letnie doświadczenie w wyścigach ciężarówek.

W ciągu ostatnich 10 lat MKR Technology aż 8-krotnie stawał na najwyższym stopniu podium Mistrzostw Europy: 5 zwycięstw w klasyfikacji indywidualnej kierowców, 3-krotnie
w klasyfikacji konstruktorów. W Warszawie zobaczymy 2 ciężarówki wyścigowe Renault Premium.

Legendarny NASCAR i Le Mans na VERVA Street Racing

źródło: verva.pl
Ostatnio edytowany przez ArteK, 19 Maj 2011, 23:39, edytowano w sumie 1 raz
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Maj 2011, 18:37

Legendarna amerykańska seria NASCAR będzie kolejną gwiazdą wyścigów ulicznych VERVA Street Racing, które odbędą się 18 czerwca w Warszawie. W specjalnym pokazie za kierownicą auta w barwach zespołu Red Bull Racing Team z numerem 83. zasiądzie gościnnie rajdowiec Tomasz Kuchar. Swoje umiejętności na stołecznym torze zaprezentuje również utytułowany niemiecki kierowca Jörg Müller w najnowszym wyścigowym samochodzie ze stajni BMW – modelu Z4 GT3, który zobaczymy w tym roku m.in. w wyścigu 24h Le Mans.

Lista pojazdów startujących w tegorocznej edycji VERVA Street Racing robi się coraz ciekawsza. Obecność kultowej serii NASCAR oraz samochodu BMW Z4 GT3 to absolutna premiera w naszym kraju! Na tym jednak nie koniec. Swój udział w tym wyjątkowym ulicznym spektaklu potwierdziły widowiskowe auta serii DTM, motocykliści ORLEN Team, potężne wyścigowe ciężarówki Renault, wyczynowe Porsche z zespołu VERVA Racing Team oraz inne sportowe maszyny. Na VERVA Street Racing zobaczymy także pokazy driftu i motocyklowego stuntu.

NASCAR to najsłynniejsza seria wyścigów w USA. Przez 10 miesięcy w roku, 43 kierowców ściga się w 36 wyścigach. Auta jeżdżą po owalnych torach, a widownia podczas zawodów często przewyższa liczebnie widownię rozgrywek futbolowych! NASCAR należy do najpopularniejszych dyscyplin sportowych w USA. Bolid, który pojawi się na ulicach Warszawy, powstał na bazie Toyoty. Ma silnik V8 o pojemności 5,8 l i niebagatelnej mocy 850 koni mechanicznych. Wyścigowe monstrum o długości ponad pięciu metrów rozpędza się z łatwością do ponad 320 km/h.


Za kierownicą Toyoty NASCAR usiądzie gościnnie znany polski kierowca rajdowy Tomasz Kuchar.BMW Z4 GT3 to kolejny samochód wyścigowy, który kibice motosportu będą mogli zobaczyć po raz pierwszy w Polsce. Auto, które zawita na VERVA Street Racing, wygrało 24-godzinny wyścig w Dubaju. Najnowsze wyczynowe BMW napędzane jest silnikiem V8 o mocy 500 KM i zostało specjalnie zbudowane m.in. do startu w morderczych imprezach długodystansowych w Spa, czy też w absolutnym klasyku – 24-godzinnym Le Mans.

Za kierownicą BMW Z4 GT3 usiądzie niezwykle doświadczony Jörg Müller, który przez lata święcił triumfy w wyścigach aut turystycznych (np. WTCC). Müller ma również na swoim koncie sukcesy w wyścigach długodystansowych, wygrał m.in. wyścig w American Le Mans Series czy wspomniany 24-godzinny wyścig w belgijskim Spa.
Ostatnio edytowany przez motomama, 19 Maj 2011, 23:24, edytowano w sumie 1 raz
motomama
Początkujący
 
Posty: 60
Miejscowość: Kujawy
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...