Jak co roku w pełni września, końcówka gorącego, bydgoskiego lata zostaje zakłócona wojennymi manewrami. W hali Łuczniczce, odbyła się kolejna eliminacja największego europejskiego cyklu imprez tuningowych – Riders Wojna Północ-Południe.
Bydgoszcz to szczególne miejsce dla Riders Wojna Północ-Południe, ponieważ to właśnie w tym mieście odbyła się pierwsza eliminacja cyklu. W Bydgoszczy rozegrano również pierwszy z Wielkich Finałów konkursu. To powód, dla którego z przyjemnością Riders Wojna Północ-Południe powraca do Bydgoszczy co roku. VII eliminacja wydarzenia została zaliczona do bardzo udanych. Na hali zgromadzono ponad 40 wysokiej jakości samochodów startujących w zawodach Riders Wojna Północ-Południe, uzupełnionych o kilka zacnych firmowych democarów, stanowiących interesujące tło dla wojennych pojedynków. W sobotę, klasycznie już, na macie pojawiały się pojazdy pragnące zdobyć bilety do finału konkursu Wargames. Emocji nie brakowało, pojawiło się kilka premierowych, gorących projektów, a sędziowie, choć zazwyczaj zgodni, często próbowali za wszelką cenę przekonać pozostałych o słuszności swojego werdyktu. Jednogłośnie, wszystkich urzekło niesamowicie piękne BMW e30 Cabrio, które dokładnie pokazało, jaką drogą powinny iść modyfikacje tego modelu. Przyjemnie było popatrzeć na wszelkiej maści Golfy generacji trzeciej, wśród których prym wiódły samochody Marcina Stefaniaka i Bartka Elwartowskiego. Na hali można było obejrzeć także kilku przedstawicieli japońskiej myśli technicznej, w tym bardzo egzotyczną jak na krajowe warunki Hondę Accord, utrzymaną w typodo JDM’owym stylu.
Niedzielne popołudnie upłynęło pod znakiem VII już eliminacji Riders Wojny Północ-Południe. Duża liczba debiutantów wydłużyła nieco czas ocen, ponieważ sędziowie dokładnie musieli przyjrzeć się nowym samochodom. W cieniu Mistrzostw Polski Easca, udało się przeprowadzić także kameralne zawody dB War, które tym razem odbyły się bez podziału na klasy.
Ostatecznie, wyniki wszystkich rozegranych konkursów prezentują się następująco: Wargames: 1. Kamil Lusiński – VW Corrado 2. Marcin Stefaniak – VW Golf III / Dawid Grabowski – BMW E30 Cabrio
DB War: 1. Frogger – Opel Calibra 2. Marcin Dikta – VW Golf IV 3. Artur Venslauskas – Ford Mondeo
Riders Wojna Północ-Południe Fiat: 1. Fiat 126p – Michał Baranowski
Mediterranean: 1. Renault Clio – Szymon Hertel
Honda: 1. Honda CRX Del Sol – Bogdan Bryłka
Classic: 1. VW Golf I – Przemysław Czerniej 2. Fiat 126p – Michał Smyk
Asian Others: 1. Nissan 350Z - Jacek Szyc 2. Hyundai Coupe - Rutek
Others: 1. Ford Mondeo - Artur Venslauskas 2. Jung Power - Sebastian Jung 3. Hummer H2 - Arek Kierzkowski
Rat: 1. Fiat 126p – Michał Smyk 2. VW Golf II – Maciej Zadrożny
German&Vag Modern: 1. VW Golf V – Adrian Giza 2. Opel Calibra – Frogger 3. BMW e46 Compact – Radek Dąbrowski
German Style: 1. VW Corrado – Kamil Lusiński 2. VW Golf III – Marcin Stefaniak 3. VW Golf III – Michał Gołoś
Tytuł Best of the Best VII elimiinacji Riders Wojny Północ-Południe zdobył Marcin Stefaniak i jego kompleksowo przygotowany VW Golf III. Wprawdzie nieznacznie wyższą notę uzyskało Corrado Kamila Lusińskiego, jednak wg regulaminu, tytuł BotB, jeden samochód może zdobyć tylko raz w sezonie. Na wynikach RWPP emocje nie zakończyły się, ponieważ Centrum Handlowe Pomorza i Kujaw, wraz z organizatorami STS Tuning Show, postanowiło przyznać nagrody TOP 3 w kategorii Najładniejszy Samochód Targów. Wyborów dokonali również sędziowie RWPP, a podium wyglądało następująco :
1. VW Corrado – Kamil Lusiński 2. VW Golf III – Marcin Stefaniak 3. Nissan 350z – Jacek Szyc
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Choć jesień za pasem, Riders Wojna Północ-Południe nie spuszcza z tonu. Kolejna eliminacja wojennego cyklu odbędzie się już 24 września podczas Summer Cars Party, na katowickim lotnisku Muchowiec.
Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo Najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo to "Volvo S60 Polestar Concept" które wyposażono we wzmocniony rzędowy sześciocylindrowy silnik T6 napędzający cztery koła za pośrednictwem układu Haldex. Ten ...
Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.