Vivaro 2,0 cdti czerwony check engine

05 Mar 2016, 22:24

Witam miałem dzisiaj dziwny przypadek kontrolki mianowicie zatankowalem auto na shell u po przejechaniu 40km do klienta miałem rozładunek po rozładunku chcąc odpalić auto auto odpaliłem i auto zgaslo dziwne no i czerwony check engine się palił i coś jeszcze ok odpaliłem jeszcze raz o było ok podczas drogi powrotnej na rondzie auto zredukowane do 3 biegu przez chwilę podczas dodawania gazu przymulilo się zapaliła się czerwony check engine i czerwone coś jeszcze dosłownie na 5-8 sec potem puscilo auto odzyskalo moc kontrolki zgasly i nic więcej się nie działo normalnie przyspiesza nic się nie pali żadne kontrolki.. I teraz nie wiem o co chodzi czy jest powód do obaw??
koliber86
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vivaro
Silnik: 2,0 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2016, 22:27

koliber86 napisał(a):czerwony check engine się palił

Zapytam tak jak zawsze - zapoznałeś się z instrukcją obsługi swojego samochodu? To powinieneś zrobić zanim pierwszy raz do niego wsiądziesz. Jak tego nie zrobiłeś, zrób czym prędzej, a potem napisz jaki jest efekt. Zresztą na temat tej kontrolki nie trzeba dużo szukać - jest o niej wszędzie pełno.
koliber86 napisał(a):czerwony check engine się palił i coś jeszcze

Ręce opadają. czu czekasz aż skontaktujemy się z wróżbitą Maciejem albo Zefirem i nas naprowadzi co ci się jeszcze zaświeciło?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2016, 22:43

dokłądnie wygląda sytuacja w ten sposób że dzisiaj podczas dodwania gazu na 5 biegu znowu się zapalił czerwony check engine PLUS czerwony napis STOP tylko na 4-5 sec i zgasło i tyle wydaje mi się że mogło to się stać podczas pracy wycieraczek gdzie woda dostaje się na wtryskiwacze tak samo wczoraj było podczas deszczu... dzisiaj w drodze powrotnej nic sie juz nie paliło mimo ze auta nie oszczędzałem ....
Jutro jade na odczytanie błędów poczym dodam tutaj wpis moze ktoś coś podpowie...
koliber86
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vivaro
Silnik: 2,0 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Mar 2016, 15:02

po ponownym podpięciu pod komputer wykazało błąd

P0203
-Wtryskiwacz Cylindra 3
-Zwarcie
-Nieciagle
Ostatnio edytowany przez koliber86, 27 Mar 2016, 15:45, edytowano w sumie 1 raz
koliber86
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vivaro
Silnik: 2,0 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Mar 2016, 15:14

przperaszam ze piszę post opd postem ale zapomniałem dopisać jednej sprawy

skoro błąd P0203 pokazuje błąd cylindra 3 i dalej opis mówi o zwarciu to czy aby napewno wina leży po stronie wtrysku ?? czy aby on jest do wymiany ?? dlaczego pytam poniewąż gdy auto jest zimne to wszystko działa ok auto ma moc itd natomiast gdy silnik złapie juz stałą temp to auto traci moc i podczas przyspieszania się dławi tak jak by chciało jechać ale nie ma czym
koliber86
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vivaro
Silnik: 2,0 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2016, 22:48

Problemem może być sama kostka wpinana do wtryskiwacza. Mój znajomy miał podobny problem w silniku 1.9 CDTi i okazało się że styki w kostkach lubią się wypalać. Możesz kupić samą kostkę jest do dostania i koszt nie wielki. Lepiej to niż cała wiązkę :)

Ale sprawdź dokładnie wszystkie kostki w jakim są stanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy dominują na rynku aut na prąd
    Polski rynek zelektryfikowanych samochodów zupełnie nie przypomina już tego sprzed kilku lat. W tym roku wybór hybryd i samochodów elektrycznych obejmuje ponad 130 modeli z wszystkich segmentów. ...

05 Kwi 2016, 09:46

koliber86 napisał(a):wydaje mi się że mogło to się stać podczas pracy wycieraczek gdzie woda dostaje się na wtryskiwacze tak samo wczoraj było podczas deszczu...

Jeżeli na złącza wtryskiwaczy dostajhe sie woda, to napewno zrobiło się zwarcie. Stąd zapewne ten błąd. W pierwszej kolejności nalezy usunąc przyczynę dostawania się wody na te złącza. Jeżeli ten proceder trwał już jakiś czas, to przyczyną tego przymulania może być zardzewiały styk na złączce wtryskiwacza tego 3 cylindra. Wyjmij złaczkę i dokładnie pooglądaj zarówno wtyk jak i gniazdo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2016, 19:43

Koniec problemów ...
Wymieniony został wtryskiwacz nr 3 auto odzyskało moc nic nie szarpie ani nie palą się pod czas jazdy zadne kontrolki ....
koliber86
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Vivaro
Silnik: 2,0 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007