

Wczesny sobotni poranek, weekend dopiero się zaczyna, pogoda jest ładna, górskie rzeki zasilane topniejącym śniegiem zalewają jasnozielone brzegi. Można ruszać: łapiemy dwa kajaki, mocujemy na skrzyni Amaroka Canyon i w drogę! Najpierw szybko drogą krajową, potem krętymi drogami górskimi, kolejne kilometry wiodą rozmokniętą leśną przecinką, ostatnie 500 metrów to ścieżka między skałami. Dzięki terenowym możliwościom Amaroka docieramy do celu – do bystrego górskiego strumienia. Szybko zabieramy ze skrzyni Amaroka kajaki z włókna węglowego, kaski, pasy, wiosła i schodzimy nad szalejącą kipiel. Wykorzystując całą siłę i opanowanie ciała i kajaka wykonujemy kilka figur na fali – to wyczerpująca walka z mokrym żywiołem, codzienne życie zostało daleko. Dokładnie tak mógłby wyglądać początek idealnego dnia freestyle’owego kajakarza. Ta dyscyplina to jeden z najbardziej ekstremalnych sportów wodnych, który cieszy się coraz większą popularnością.
Pokazany w Genewie koncepcyjny Amarok Canyon jest pod każdym względem – od zawieszenia po detale bagażnika – przystosowany do wymagań tej ekstremalnej dyscypliny sportowej. "Tym ekstrawaganckim modelem pokazujemy wszechstronne możliwości wykorzystania naszego pickupa. Przygotowując go do ekstremalnych sportów podkreślamy pierwotne geny Amaroka" – wyjaśnił dr Wolfgang Schreiber, rzecznik Zarządu i Szef Działu Rozwoju Marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Koncepcyjny Amarok jest znacznie wyższy i szerszy, niż seryjny. Także jego kolor jest wyjątkowy. Pomarańczowo-czerwone nadwozie w kolorze Baladi Orange ze specjalnym połyskiem zostało podwyższone o 40 milimetrów dzięki zastosowaniu "body lift kit". Razem z oponami studyjny model jest o 85 milimetrów wyższy. Na dachu ten freestylowy pojazd ma pałąk z czterema dodatkowymi reflektorami. Kolejnymi akcentami są przyciemniane tylne światła i osłona podwozia w kontrastowym kolorze. Dwa elektrycznie wysuwane stopnie ułatwiają pasażerom wsiadanie do położonej wysoko kabiny. Stopnie zostały zintegrowane z nadwoziem w sposób prawie niezauważalny i składają się po ruszeniu, co pozwala na zachowanie typowej dla Amaroka przydatności do jazdy terenowej.
Zwiększyła się także szerokość koncepcyjnego auta. Aby stworzyć miejsce dla masywnych opon AT o wymiarach 275/65 R 18 na obręczach Durban w kolorze High Gloss Adamantium Dark nadkola zostały poszerzone o 35 milimetrów z każdej strony.
Dwa kajaki z włókna węglowego są bezpiecznie unieruchomione na skrzyni ładunkowej: tył wsuwa się w dwa specjalne, wyłożone miękkim materiałem otwory w podłodze, przód kajaków jest mocowany pasami do pałąka w kolorze High Gloss Adamantium Dark. Na wewnętrznej stronie łatwo otwierającej się, tylnej klapy jest miejsce na wiosła. Przygotowano także miejsce na pozostałe wyposażenie, takie jak kaski, kamizelki, buty: kaski można przewozić w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej, inne przedmioty w małych skrzyniach z zamykanymi, szczelnymi pokrywami.
W kabinie specjalny kolor wielu detali wprowadza nowe akcenty. Skórzana tapicerka siedzeń jest dwukolorowa: części środkowe są w kolorze Sterling, kontrastują z nimi zagłówki i boki w odcieniu Adamant. Szwy na siedzeniach mają pomarańczowo-czerwony kolor nadwozia. W tym samym kolorze utrzymane są także liczne inne detale, na przykład szwy trójramiennej kierownicy i dźwigni zmiany biegów, pasy bezpieczeństwa i wyloty wentylacji. Pod kopułą kokpitu umieszczono dodatkowe wskaźniki. Informują one o wychyleniu nadwozia na boki oraz odchyleniu od poziomu i dają pasażerom dodatkowe poczucie bezpieczeństwa podczas pokonywania ekstremalnie trudnego terenu.
Silnik
Aby zapewnić maksymalną przydatność do jazdy terenowej Amarok Canyon jest napędzany mocnym silnikiem 2.0 TDI Biturbo o mocy 132 kW/180 KM, dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1.500 – 2.250 obr./min. Za przenoszenie napędu na najtrudniejszym nawet podłożu odpowiedzialny jest 4MOTION - napęd na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.
POLECAMY Wszystkie nowości Geneva Motor Show 2012
źródło: Volkswagen