

Innowacja, która fascynuje: z napędem elektrycznym i czterema miejscami siedzącymi e-up! realizuje nową, przyszłościową koncepcję samochodów, jest autem do codziennego poruszania się po mieście, idealnie nadaje się także dla osób dojeżdżających do pracy z regionów podmiejskich lub jako drugi samochód w rodzinie. Z odległościami do 150 kilometrów radzi sobie doskonale. Po przejechaniu tego dystansu wystarczy 30 minut, aby naładować baterię e-up! do 80 procent pojemności.

e-up! jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy maksymalnej 60 kW / 82 KM. Moc długotrwała wynosi 40 kW / 55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny już od pierwszych obrotów silnika. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu e-up! 14 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Po pełnym załadowaniu, przy niewielkiej masie samochodu, wynoszącej 1185 kilogramów, e-up! może przejechać 150 kilometrów (wg NEFZ).
Złącze do ładowania baterii ukryte jest za "klapką wlewu paliwa". Jako opcja dostępny jest system ładowania CCS (Combined Charging System), ustandaryzowany przez Volkswagena i innych producentów, dopuszczający ładowanie prądem stałym i zmiennym. Kierowcy mogą zatem ładować baterię na większości stacji, niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania.

Stylistyka e-up! jest stonowana. Rzucającym się w oczy znakiem rozpoznawczym na zewnątrz jest przypominająca łuk linia diodowych świateł dziennych w zderzaku. Ponadto wprowadzone zostały optymalizacje aerodynamiczne w przedniej części nadwozia, progach i podłodze. Szlifowane na połysk, 15-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, logo VW na niebieskim tle oraz napis e-up! z tyłu sprawiają, że już przy pierwszym spojrzeniu można natychmiast rozpoznać elektryczną wersję czteroosobowego up!.
POLECAMY Światowa premiera Volkswagena cross up!
We wnętrzu dominują jasnoszare poszycia siedzeń z niebieskimi szwami. Dokładnie przemyślane użycie skóry i chromowanych aplikacji stwarza purystyczne wrażenie, pasujące do koncepcji pełnowartościowego, miejskiego samochodu elektrycznego.

e-up! będzie miał swoją targową premierę jesienią podczas IAA (Międzynarodowa Wystawa Samochodowa) we Frankfurcie, zaraz po premierze będzie można składać na niego zamówienia.
źródło: Volkswagen