Volkswagen Golf VII 1.4 TSI: niemiecki model znów na wybiegu

21 Paź 2012, 08:48

Zdjęcie

Po raz pierwszy dziennikarzom pokazano go we wrześniu w Berlinie. Kilkanaście dni później nowy Volkswagen Golf VII generacji został już oficjalnie zaprezentowany szerokiej publiczności na Salonie Samochodowym w Paryżu. Teraz, na malowniczym Szmaragdowym Wybrzeżu, w Porto Cervo na wyspie Sardynia, Volkswagen udostępnił najnowszego Golfa do pierwszych jazd. W tym również redakcji serwisu moto.wp.pl. Jesteśmy jednymi z pierwszych, którzy mogli dowiedzieć się, jak jeździ najnowszy Volkswagen Golf VII. W sumie w trwającej niemal do końca października prezentacji weźmie udział około 1400 dziennikarzy z całego świata. Niemcy zadbali, by nadać temu wydarzeniu odpowiedni rozgłos i oprawę. Nowego Golfa na Sardynii testował znany kompozytor i piosenkarz, Chris De Burgh oraz szwajcarscy muzycy: Dieter Meier i Boris Blank z grupy Yello, którzy skomponowali utwór, specjalnie na światową premierę Golfa. Ma już 38 lat. Rozpoznawany na całym świecie samochód Volkswagena znalazł do tej pory ponad 29 mln nabywców. Teraz, ten niekwestionowany król i symbol niemieckiej motoryzacji debiutuje w zupełnie nowych szatach. Zrzucił 100 kg i mniej pali. Według producenta, średnio o 23 proc.

Pierwszy seryjny Golf zjechał z taśm produkcyjnych w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Od tego czasu nieustannie się zmieniał, choć pod wieloma względami ciągle był taki sam. Właśnie za to pokochali go użytkownicy. Wsiadając do Golfa, dobrze wiesz, czego się możesz spodziewać. Tak było z każdą kolejną wersją tego samochodu. Charakterystyczne cechy jego wyglądu ewoluowały, ale każdą generację tego samochodu już z daleka łatwo rozpoznać. Taki zawsze był i taki jest Volkswagen Golf.
Szef designu Volkswagena, Walter de Silva wyjaśnił, że klucz do sukcesu leży w tym przypadku w ciągłości. Na świecie jest mniej niż tuzin samochodów, których stylistyka przez dziesięciolecia była szlifowana i udoskonalana tak, jak w Golfie, i przez to stała się ponadczasowa. Kiedy "jedynka" debiutowała na rynku, była zamknięciem pewnego rozdziału i jednocześnie, początkiem zupełnie nowej epoki. Montowanego poprzecznie z przodu silnika i napędu na przednie koła. Golf I był samochodem innowacyjnym. Pierwsza i czwarta generacja stały się stylistycznymi wyznacznikami dzisiejszego wyglądu Golfa. Tradycja zobowiązuje.

Zdjęcie

Według producenta, średnio może spalać 4,8 l/100 km. Jak jest naprawdę, od razu mogliśmy się przekonać, ponieważ na parkingu przed lotniskiem w Olbii, czekały na nas samochody wyposażone właśnie w tę jednostkę o pojemności 1.4 litra. Drogi na Sardynii są pełne zakrętów, stromych zjazdów i wzniesień. Po przejeździe w tym pagórkowatym terenie, w zależności od stylu jazdy, nowy silnik spalał średnio od 7,4 do 8,2 l/100 km. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jeździliśmy "eko", lecz dynamicznie. Agresywniejsza jazda kończyła się, jak widać, wzrostem spalania o niecały litr.

Zdjęcie

źródło: www.wp.pl
Stworek
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Mława
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.4 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2012, 18:51

1.4 ale jaka wersja? Nie widzę takiej wersji, która miała by mieć średnio 4.8l. Najbliżej to jest 4.7 litra 140konna wersja ACT (chyba tak określana jest) z odłączanymi cylindrami.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    BMW M6 Gran Coupe: siła i estetyka w najczystszej formie
    Na salonie NAIAS 2013 w Detroit BMW M przedstawi premierowy trzeci wariant nadwoziowy BMW M6, wysokiej klasy samochodu sportowego. Nowy BMW M6 Gran Coupe łączy charakterystyczne dla aut spod znaku M osiągi z wyjątkowymi walorami ...