Volkswagen Lupo- nie przyspiesza, pali 10l, strasznie dymi

07 Paź 2008, 08:41

Czyli pomimo wymiany lub regeneracji wtrysków, wciąż mogę pozostać z niesprawnym w pełni samochodem? Chyba sprawdzę jeszcze te wtryski i jeśli to nic nie da to sprzedaje ten samochód, to jest skarbonka bez dna.
lissica
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
  • 07 Paź 2008, 17:33

    dlatego w celu unikniecia kosztów i wykluczenia wtryskiwaczy proponował bym ich wyjęcie i sprawdzenie, choc wtryskiwacze sa mało prawdopodobne zeby spalanie az tak wzrosło. a czy auto na wolnych obrotach pracuje równo czy obroty faluja, rzuca silnikiem?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    07 Paź 2008, 21:44

    Rzeczywiście, jak stoje na światłach lub jadę na bardzo niskich obrotach to silnik działa nierówno. Jest to słabo wyczuwalne, czasami chodzi normalnie, a po chwili zaczyna lekko trząść samochodem. Dzieje się to dość regularnie.

    Jestem umówiona na sobote na sprawdzenie wtryskiwaczy. To jak myślicie, co mogło spowodować, że ten samochód spala 2 razy więcej niż powinien?
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    08 Paź 2008, 19:20

    no i wszystko jasne jest ustawiona za duza dawka paliwa na pompie wtryskowej, mozna to sprawdzic, podjedz do mechanika tylko takiego który ma dobry sprzet diagnostyczny i popros rzeby sprawdził jaką masz ustawiona dawke paliwa na pompie, jak juz bedziesz wiedziec to napisz.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    09 Paź 2008, 21:39

    Prosiłaś abym wypowiedział się w twoim temacie.Otóż tak:Trudno mi postawić 100% diagnozę na odległość nie widząc samochody,ale uważam że to może być wina wtryskiwaczy,ale należy sprawdzić cały układ wtryskowy(kąt wtrysku,dawka paliwa na pompie wtryskowej)tyle ci jestem w stanie podpowiedzieć.Ale to dobry mechanik który będzie widział samochód powinien wiedzieć o co w nim chodzi.
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Miejscowość: Płock

    12 Paź 2008, 09:07

    Jestem po kolejnej wizycie u mechanika. Dawka paliwa ustawiona na pompie jest minimalna, więc niestety sugestia mlody861 okazała się nie trafiona, ale dziękuje.

    Mechanik który wymieniał mi jeden z wtrysków oraz elektronikę na pompie wtryskowej zapewnia mnie, że na 100% jest to wina wtryskiwaczy i powinnam je wymienić lub zregenerwować. Niech będzie tak zrobię, ale jak zaczęłam się interesować ile kosztuje regeneracja, to dowiedziałam się, że w Lupo 1.7 SDI nie można regenerować wtryskiwaczy. To prawda? Czy poprostu dodzwoniłam się do takich specjalistów którzy tego nie potrafią?

    Co w takim razie sugerujecie? Czy lepiej regenerować, czy lepiej wymienić? Czy wiecie kto potrafi je regenerować?

    Jestem umówiona na poniedziałek i wtorek do punktów regeneracji wtrysków. Na jakie koszty powinnam się przygotować?
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpiecznie na groby
      Listopadowy długi weekend to czas wzmożonego ruchu w okolicach cmentarzy. Kierowcy powinni liczyć się z korkami, utrudnieniami na parkingach oraz zmianami w organizacji ruchu. Planując wyjazdy na groby bliskich pamiętajmy, ...

    12 Paź 2008, 10:58

    minimum to znaczy ile? dla kazdego silnika jest inna
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    12 Paź 2008, 13:24

    Niestety nie wiem. Pewnie i tak nic by mi to nie mówiło, więc się nie pytałam. Zapewnił mnie poprostu, że ustawił minimalną na ten silnik.

    Jutro (lub we wtorek) będe u odpowiednich osób które będą mogły mi powiedzieć jaka dawka jest ustawiona. Jaka jest minimalna dla tego silnika?
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    12 Paź 2008, 13:49

    dawke wtrysku mozna ustawic tylko przez przesuniecie modułu na pompie wtryskowej, nie mozna tego zrobic przez komputer. znajac dawke wtrysku w swoim samochodzie mogła bys poszukac w internecie ile powinna wynosic i mogła bys porównac, zbyt mała dawka moze powodowac ze auto pracuje nierówno i nie ma mocy. wiec warto sobie gdzies zanotowac to co mowi ci mechanik chocby po to aby podzielic sie tym na forum
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    13 Paź 2008, 15:06

    Sprawa się coraz bardziej komplikuje. Zawiozłam dzisiaj Lupo do zakładu który się specjalizuje we wtryskiwaczach i pompach wtryskowych i po 2 godzinach dostałam telefon, że 3 z 4 wtryskiwaczy są całkowice sprawne i nie należy ich wymieniać. Na dodatek jedyny wtrysk który należy wymienić to ten który tydzień temu wyminiałam! Okazało się, że nie nadaje się on do Lupo, bo jest z Oktavii 1.9 SDI i jest zbyt duże ciśnienie.

    Jeśli jutro, po wymianie wtrysku Lupo nadal będzie dymił, to znów trzeba będzie się zastanawiać co jest nie tak z tym samochodem. Widać, że ten "fachowiec" który wymienił mi wtrysk na nieodpowiedni i który przyrzekał, że wina leży we wtryskach mylił się i teraz może się okazać, że jego zapewnienia, że pompa jest sprawna też mogą okazać się nieprawdziwe.

    Może rzeczywiście mlody861 miał rację. Może dawka paliwa jest zbyt duża, bo koleś widocznie nic nie zmieniał. Co oni mogą jutro znaleść w tym samochodzie? Co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania i dymienia?
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    13 Paź 2008, 17:00

    moze byc przestawiony kat wtrysku no i jak pisałem wczesniej trzeba sprawdzic ustawienie dawki wtrysku. to akiemu mechanikowi oddałas swoj samochód 1.9 sdi to silnik o wiekszej pojemnosci a wiec dawka paliwa podawana przez wtrysk musi byc wieksza. nie zdziwiłbym sie ze auto po wymianie wtryskiwacza sterujacego który został wymieniony na niewłasciwy i po ustawieniu odpowiednich parametrów na pompie autko zacznie pracowac poprawnie. juz nie jeden silnik VW tdi i sdi 1.7 1.9 2.4 2.5 wyszedł spod moich rąk wiec troszke wiem na ten temat
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    13 Paź 2008, 18:23

    Tylko że ten wtryskiwacz od Skody nie został zamontowany jako sterujący. On został zamontowany jako drugi od prawej.

    Auto jest tym razem u odpowiednich osób (takie mam wrażenie), więc przekaże im pana sugestie.
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    14 Paź 2008, 17:56

    mimo wszystko to nie był wtryskiwacz do tego auta. jak bedziesz cos wiedziec to daj znac ciekawy przypadek
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    14 Paź 2008, 18:32

    Cieszę się, że jesteś tak zainteresowany. :)

    Trochę poprawił mi się humor. Dzisiaj odebrałam samochód i w końcu widać jakąś poprawę. Samochód prawie całkowicie przestał dymić, nie wiem tylko jaka jest poprawa w osiągach oraz spalaniu.

    Mechanik który się zajął moim samochodem zregerował wspomniany wczoraj wtrysk paliwa, dodatkowo przeczyścił katalizator, coś przy wtryskach (podobno były strasznie zasyfione) i dodatkowo wyłączył jakiś ERG (coś dotyczącego ekologii). Mówi jednak, że samochód i tak nie chodzi całkowicie sprawnie. Sam nie wie co to jest, ale jak dla niego on chodzi nierówno. Pytałam się o dawkę paliwa, ale powiedział, że nie jest w stanie jej sprawdzić. A co do kątu wtrysku, to mówi, że jest prawidłowy.

    Jak wspomniałam Lupo teraz prawie wogóle nie dymi (jedynie przy mocnym dociśnięciu gazu), co podobno może być spowodowane syfem w układzie wydechowym który zaległ przez niesprawny wtryskiwacz. W czwartek mam dalszy wyjazd więc sprawdzę jak samochód teraz pali oraz czy poprawiły się osiągi na wyższych biegach, bo na mieście nie mam co testować.
    lissica
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Słupsk

    15 Paź 2008, 17:09

    chodzi o zawór EGR tzw. zawór recylkulacji spalin ale on fektycznie nie jest istotny, daj mu ostro po gazie niech wydmuchnie wszystkie nagary z siebie i jezeli dalej bedzie duzo palił i nierówno pracował to ja bym szukał problemu w dawce paliwa miałem podobny przypadek w VW LT35 2.5 TDI tez duzo palił , nieróno pracował i kopcił mał ustawiona prawie dwa razy taka dawke jak potrzeba był mocniejszy ale tylko na niskich obrotach a później juz go zalewało, po ustawieniu pompy auto chodzi jak trzeba
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy