Przepraszam, że tak późno, ale najpierw byłam leniwa i mi sie nie chciało zrobić zdjęć, a potem poprostu o tym zapomniałam. Poniższe zdjęcia to odpowiedź na pytanie młodego "gdzie biegnie przewód podłączony do magistrali podciśnieniowej". Mam nadzieje, że zrobiłam zdjęcia prawidłowego przewodu.
Ostatnio sprawdzałam ile pali moje Lupo i wyszło 5,2 l/100km. Trochę sporo biorąc pod uwagę fakt, że jeździłam prawie wyłącznie na trasie, nie przesadzając z prędkością. Warunki atmosferyczne nie były zbyt dobre, ale liczyłam na 4,5-4,8l/100km. Możliwe, że ta różnica wynika z tych nieszczelności na pompie wtryskowej. Zresztą nie jestem w stanie sprawdzić ile tej ropy tracę na boku, bo pompa puszcza ropę tylko gdy samochód działa.
Jeszcze mam kilka pytań. Zawsze gdy samochód długo stoi bez jeżdżenia (conajmniej 12 godzin), gdy uruchamiam go, wskakują wysokie obroty (coś około 2300 obr/min) i słychać wówczas dość niepokojący dźwięk, jakby silnik nie miał smarowania przez ten ułamek sekundy. Każde kolejne uruchomienie nie wywołuje już takiego dźwięku. Mam się niepokoić?
a czy kontrolka od oleju sie wtedy pali i jak zgasnie to przestaje klekotac jezeli tak to jest to normalne lampka moze sie palic do 5-6 sekund po odpaleniu auta. wracajac do obrotów to odpalajac samochód przyciskasz pedał gazu czy palisz go bez gazu? 5,2 litra to nie jest duzo, ale jezeli chcesz zeby palił mniej sprawdz moze masz troche za mało powietrza w kołach sprobuj zatankowac jakiegos dobrego paliwa i uszczelnij pompe wtedy wyeliminujesz straty. a jak bedziesz miała jakies pytania to pisz
Kontrolka się nie pali w trakcie odpalania. Co do odpalania to zawsze zapalam tak samo, tzn. bez gazu, na biegu jałowym, z wciśniętym sprzęgłem i staram się jak najkrócej przekręcać kluczyk w stacyjce. Taki jakiś nawyk. To spalanie mimo wszystko mnie trochę martwi, bo znam innych użytkowników VW Lupo z silnikiem SDI i ich spalanie jest poniżej 5l/100km. Ciśnienie w oponach mam prawidłowe - niedawno zmieniałam w serwisie koła na zimowe i wszędzie ustawili mi 2,1 bara. Sprawdzałam z danymi producenta i takie ciśnienie na te opony jest odpowiednie. Od 3 tygodni tankuje tylko na Shellu rope Diesel Extra, jest zauważalna różnica w pracy silnika, więc jedyne co pozostaje to uszczelnienie pompy.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Po ostatnich przymroskach, jednego ranka zdarzyło mi się tak, że samochód odpalił, przejechałam 10-20 metrów i zaczęła mrygać dioda od oleju oraz jakiś alarm ostrzegawczy. Zatrzymałam się, zgasiłam silnik, poczekałam chwile i odpaliłam raz jeszcze. Potem ponownie - odpaliłam, przejechałam kawałek i znów to samo. Po kolejnym razie sprawdziłam poziom oleju. Okazało się, że jest poniżej wartości minimalnej. Ze względu na to, że mi się spieszyło, olałam sprawę i odpaliłam raz jeszcze i o dziwo, tym razem wszystko zadziałało jak należy. Gdy miałam chwilę (po 2 godzinach i przejechaniu około 20km) sprawdziłam poziom oleju i wszystko było ok. Czy to może być wina jakiegoś słabego oleju? Może mam olej jednosezonowy?
nie wiem czy wiesz ze na oponach zimowych auto pali sporo wiecej ja mam opla 1.7 td na oponach letnich na zbiorniku paliwa robie po miescie 650-700km a na zimówkach w trasie non stop przy normalnej jezdzie zrobie tylko ok 630-650km róznica jest duza dlatego zawsze czekam do ostatniej chwili z załozeniem zimówek. zatankuj vpower diesel to zobaczysz jeszcze wieksza róznice ja ja tankuje chociaz jest drozsza ale i tak sie oplaca lepsze osiagi cichsza praca i wiecej mozna przejechac.
wymieniając olej robi sie to zazwyczaj na ciepłym silniku zeby jeknajwiecej zeszło go z miski, zalewając nowy olej po uruchomieniu silnia czeka sie pare minut zeby obciek i dopiero wtedy sie sprawdza jego stan, dlatego po odpalenu i zgaszeniu zimnego silnika stan oleju moze byc zbyt niski gdyz nie zdazy obcieknąć po rozgrzaniu olej robi sie duzo rzadszy i obcieka bardzo szybko i wtedy wraca wszystko do normy, prawdopodobnie poziom oleju w twoim samochodzie zbliza sie do minimum i po odpaleniu zimnego silnika spada ponizej tej wartosci i czujnik poziomu oleju wyłapuje ze jest go za mało. Co do oleju powinno sie go wymieniac co rok lub w zaleznosci od oleju 5w/40 i 10w/40 co 15tys km. a 15w/40 co 10tys km.
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Współpraca Volvo Cars i Ericsson - usługi internetowe Volvo Car Group i Ericsson nawiązują współpracę w zakresie usług internetowych w samochodach Volvo. Badania szwedzkiego producenta samochodów dotyczące przyzwyczajeń kierowców, wymogów bezpieczeństwa ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.