Volkswagen Passat R36 niezła zabawka ale warto?

22 Cze 2016, 15:33

Panowie, takie pytanie, co sądzicie o tym aucie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Najpierw może jakieś wady z samego egzemplarza?
Jestem muzykiem robie rocznie ok 25 tys km ale chcę benzynę, do tego ma być to na prawdę mocne auto, a przy tym praktyczne, uniwersalne, jako że jestem muzykiem i czasem trzeba zapakować wiolonczelę, czasem kogoś zabrać nie lubię małych aut.
Myślałem o Mondeo ale ten nie da mi takich osiągów i fajnego brzmienia.
Nawet ciężko coś z BMW wybrać chyba że M3 ale takie mały trochę ten samochód.
Bardziej chyba M5 ale to już poza targetem.

Silniki podobno niezbyt aczkolwiek mój dalszy znajomy twierdzi że on jeździł Audi RS6 długi czas nie dawno zmienił na jakiegoś merola, wg niego problemy dotyczą TFSI/FSI mało litrażowych od 1,4 do 2,0 przez 1,8 itp..
4,2 FSI z Audi R8 to nie to samo co 2,0 FSI z Golfa V itd..
Nie wiem czy ma rację, ale widzi mi się to auto :D

No bo powiedzcie sami jakie kombi segmentu D zapewnia takie osiągi jak 5,4 do setki, V max 250 km/h pewnie zablokowane albo 100-200 w 14,5 sek..
A do tego bagażnik w kombi duży, sporo miejsca itd..
Myślicie że znajdę coś ciekawszego?
Jakie są Wasze opinie?

Myślę, tylko czy samemu nie ściągnąć auta z DE niż taki odkup od Polaka który kiedyś go zakupił na zachodzie.
Kotanski
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2001
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3 8P

22 Cze 2016, 17:08

Jak masz kaske na paliwo i serwisowanie to kupuj. Takie autko to skarbonka.
Ja też jestem muzykiem i wole osobiście mieć kilka dobrych gitar niż wypas furę.
Paskiem jeżdżę w sumie przypadkiem i nie jestem zadowolony z kosztów jakie generuje to auto.
W sumie po co Ci taka moc? Będziesz jeździł na torze?
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Cze 2016, 19:05

Dobre do pokazania się wśród miłośników VW, bo dla reszty to dalej popularny Passat :)
Osobiście nie kupiłbym, bo brak mu nietuzinkowości i nie idzie za tym trwałość i taniość serwisu ale jak CI się podoba to bierz.

Typowy problem FSI/TFSI/GDI to nagar i tego nie przeskoczy w żadnym z powodu konstrukcji układu zasilania. W jednym pojawia się szybciej w innym później, a osoba, która nie jeździła sprawnym nie odczuje stopniowej utraty mocy po prostu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Cze 2016, 20:09

Dziękuje za odpowiedzi, właśnie problem w tym że gdybym szukał auta na tor to wybrałbym BMW M3, ja chce praktyczność, żeby np zabrać 5 osób, do tego bagaże a i tak auto pięknie jedzie, fajnie brzmi i jest frajda, myślę że rzadko który mi to zapewni w takim wymiarze.

dzida napisał(a):Typowy problem FSI/TFSI/GDI to nagar i tego nie przeskoczy w żadnym z powodu konstrukcji układu zasilania. W jednym pojawia się szybciej w innym później, a osoba, która nie jeździła sprawnym nie odczuje stopniowej utraty mocy po prostu.


Czyli co sugerujesz że w takim Audi R8 którym zachwyca się co 2 osoba na ulicy i każdy chciałby go mieć w garazu też jest ten problem?
Nie wiem może się mylę ale te silniki 3,6 - występują też w Porsche Cayenne czy się mylę?
Czyli osadzanie się nagaru i zapychanie to główna wada tych jednostek? a coś jeszcze? a jak z rozrządem?

Myślę że moc warto sprawdzić na hamowni bo nie po to kupuje się taką machinę żeby jeździł jak 1,9 tdi :D
Kotanski
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2001
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3 8P

22 Cze 2016, 20:24

Nie od dziś wiadomo, że super samochody wcale nie są takie trwałe.
Ogólnie opisywane wady dotyczą każdego silnika z wtryskiem bezpośrednim. Różnica polega na tym, że w jednym syf zbiera się szybciej, a w drugim wolniej.
Tak wyglądają zasyfione zawory w Passacie R36.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Moc po czyszczeniu to 288KM to pomyśl co było z tych 300KM przed zrobieniem tego.

Rozrząd na łańcuchu. Jak zacznie klekotać to 3-4tys. spokojnie licz, bo trzeba wyjmować silnik z powodu ciasnoty.
DSG pewnie też będzie niedomagać.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Cze 2016, 23:16

Fajny temat a typ passat z imitacją napędu 4x4, w automacie i z badziewnym V6...
Zestaw godny polecenia :ok:
Jeszcze autor wspominał o dźwięku tego passata ...

Ogólnie ściema polega na tym żeby przeciętny kowalski kupując passata 1,9tdi miał z tyłu głowy że już prawie ma r36 bo w końcu jest to marka która produkuje r8 więc biorę w ciemno tego passka bo musi być dobry... :mrgreen:

Ogólnie auto nie warte tych pieniędzy, populus do bólu, nudny w jeździe i w wyglądzie bardziej dla młodego hydraulika niż muzyka... reszta ok... :wink:

p.s.

Ze swojej mocy pewnie pozostało mu 50km mniej... są tematy na innych forach o poszukiwaniu seryjnej mocy fsi długości dobrej telenoweli... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowcy kontra dziurawe drogi
    Odwilż i wahania temperatur wyjątkowo sprzyjają powstawaniu ubytków w nawierzchni ulic. Uszkodzony asfalt, straszący głębszymi bądź płytszymi dziurami, to prawdziwe utrapienie kierowców o tej porze roku. Nieuważna ...

23 Cze 2016, 00:08

szybki napisał(a): badziewnym V6..


No tak samo jak badziewne jest V8 pod maską Audi R8, ale nie wierzę że nie chciałbyś takiego mieć w garażu :D ioczywiście ja nie wybieram Passata dla silnika "prawie jak w R8" ale chodzi o połączenie sportu z życiem codziennym

Kolega wyżej - widzę że humor dopisuje :D
1,9 tdi porównanie do R36????
Czyli dla Ciebie BMW 318i to to samo co M3?
No dla mnie urlop nad jeziorem Śniardwy raczej nie jest taki sam jak na Balearach ;)
Po pierwsze dźwięk, po drugie osiągi moc, po trzecie wyposażenie a to tylko Passsat :)
Gdyby miał kupować 1,9 tdi nawet bym nie załozył tego tematu a auto ominąl szerokim łukiem ale ta jednostka i takie osiągi w zwykłym dużym aucie są fajne.
Dla mnie to DSG jest kłopotliwe, no ale chyba będę zmuszony zaryzykować albo manual ale raczej niedostępny.

Zacznijmy od tego że każde auto ma swoje wady zarówno BMW M3 jak i jakiś mocny Merol z v8 np czy taki Passat.

Moc myślę że koniecznie do sprawdzenia na hamowni jak mocno odstaje od serii to nie ma sensu się w to pchać.

Nie wiem jeszcze czy na pewno wybiorę to auto ale wybór jest prosty - praktyczne auto w którym komfortowo można podróżować a do tego spory zapas mocy i potężny bagażnik, takich aut praktycznie nie ma, bo nie zależy mi na 2-osobowych wozidłach do latania po ulicach miast

P.S. a przeciętny Kowalski to nawet nie wie że istnieje aka wersja, a hydraulika nie będzie stać nawet na komplet opon do tego auta, nie mówiąc o komplecie hamulców :mrgreen:
Ja użytkowałem w życiu różne auta i tego typu też także dla mnie to nie jest taki problem.

I właśnie knyf jest taki że z zewnątrz dla nieznających szczegółów to populus, ale 3,6 litra pod maską Passata to raczej rzadkość 5 aut w całym kraju :naughty:
Kotanski
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2001
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3 8P

23 Cze 2016, 06:59

Jak Ci się bardzo podoba to bierz ale ja nie tknąłbym tego patrząc co dostajesz w zamian.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Cze 2016, 07:52

Kotanski napisał(a):No tak samo jak badziewne jest V8 pod maską Audi R8, ale nie wierzę że nie chciałbyś takiego mieć w garażu :D ioczywiście ja nie wybieram Passata dla silnika "prawie jak w R8" ale chodzi o połączenie sportu z życiem codziennym


Sorki źle się wyraziłem bo to jest vr6 więc nie V6 ogólnie ten silniczek znany jest z tego że mało jedzie a dużo pali więc słowo sport jest mocno nie na miejscu.
Popatrz sobie w necie i odejmij pianie fanbojów do marki zobaczysz jakie zostaną opinie o tym silniku (nie sugeruj się wypowiedziamiw nawiązaniu do tuningu)
Jak się upierasz puścić kaskę w powietrze bez powodu to lepszym pomysłem będzie V8 z r8 czyli s4... tam też będzie brakować mocy ale pozostanie około 280km, bedzie fajny Nm, też będzie "fajna" skrzynka, będą kłopoty z cewkami, nagarami itp. ale zyskujesz po zrobieniu wydechu dźwięk V8 oraz znaczek s4 ewentualnie rs4 jak będziesz chciał coś mocniejszego.
A co do r8 co innego chcieć mieć w garażu a co innego szara rzeczywistość vieśwagenowej ściemy więc uwierz mi że pierwsze r8 nie było takie różowe jakie je opisują.

Kotanski napisał(a):Kolega wyżej - widzę że humor dopisuje :D
1,9 tdi porównanie do R36????
Czyli dla Ciebie BMW 318i to to samo co M3?

Oj chyba z interpretacji wiersza miałeś pałę :naughty:
To odbywa się całkowicie w inny sposób i dziwię się że tego nie widzisz...

Praktycznie większość marek szczególnie wiodących w swojej ofercie posiada auta marzeń, jest to dla niech mało opłacalne ale chodzi o szeroko pojęty marketing oraz próbę pokazania możliwości technicznych... więc często Kowalski w kapeluszu kupując 1,9tdi z tyłu głowy ma zaufanie do firmy która jest matką np: rs6 V10... już nie mówiąc że s8 V10 jak się przedstawia to ałdi które ma silnik z lambordźini... i co z tego że badziewnie jedzie, co z tego że potrafi sprawiać okrutne figle, co z tego że pali 30l jak to jest silnik lambo więc właściciel s8 może się pochwali a właściciel tdi może być dumny chociaż jak znałby się na autach to śmiałby się z tego.
Więc jak kiedyś usłyszysz że ktoś kupił serwatkowóz tdi w pakiecie s-line za co zapłacił w salonie jedyne hmmm (w sumie nie wiem) to będziesz wiedział czemu to zrobił.

Dokładnie masz tak samo jak super carami gdzie np: vieśwagen ma Vejrona, Lexus LFA a honda NSX-a ...
Kotanski napisał(a):No bo powiedzcie sami jakie kombi segmentu D zapewnia takie osiągi jak 5,4 do setki, V max 250 km/h pewnie zablokowane albo 100-200 w 14,5 sek..

Nie patrz tak mocno na te tabelki bo:
nie wiesz skąd są te wyniki i czy zawierają spadek mocy czy nie a do tego nie mówią nic o frajdzie z jazdy...
Na tej samej stronce :naughty: masz coś znacznie ciekawszego czyli masa prawie 1800kg, 350Nm!!!!!, więc naprawdę lipa jeżeli nastawiasz się na doznania.
Do tego jeżeli chcesz wydobyć ten sport to przy napędzie 4x4 auto musi spełniać pewne warunki bo inaczej ten napęd jest do niczego nie potrzebny a nawet potrafi przeszkadzać ... jak coś to mogę Ci później opisać... :ok:

Podsumowując:

passat r36 nie ma nic wspólnego ze sportem, jest nudny, jest drogi jak na passaka a u ludzi ceniących sport jego dźwięk oraz oryginalność jest zwykłą żenadą.
I tak jak mówiłem lepiej pomyśleć o v8 z r8 czyli s4 ewentualnie zmienić markę.

p.s.

Ostatnio było do sprzedania fajne kombi evo9 po przekładce za 85k wtedy byś był kozak w oryginalnym aucie gdzie nawet właściciel ferrari wolałby nie robić sobie z Tobą sparingów ze świateł i wiedziałby że obok stoi prawdziwy motofan :naughty:
To taka przypowiastka dla rozluźnienia :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Cze 2016, 08:35

Oj te 100-200 w 14.5sekundy jest bardzo mocnk watpliwe. Ja znalazlem informacje o 17.8sekundy i to jak byl nowy. W ogole czemu to jest takie drogie :shock:
Ja bym polecil w211 e500 kombi - masz dosyc solidne v8, szybszy, tanszy i wygodniejszy niz passat :mrgreen:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Cze 2016, 09:02

No dać tyle kasy za passata to masakra. 7tys zł jak za mojego to jeszcze ujdzie :wink:
No a później ile jeszcze w to włożysz...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Cze 2016, 16:28

Nie lepiej ogarnąć rs6 c5?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Cze 2016, 16:56

Kotanski napisał(a):4,2 FSI z Audi R8 to nie to samo co 2,0 FSI z Golfa V itd
szybki napisał(a):A co do r8 co innego chcieć mieć w garażu a co innego szara rzeczywistość vieśwagenowej ściemy więc uwierz mi że pierwsze r8 nie było takie różowe jakie je opisują.
szybki napisał(a):Praktycznie większość marek szczególnie wiodących w swojej ofercie posiada auta marzeń, jest to dla niech mało opłacalne ale chodzi o szeroko pojęty marketing oraz próbę pokazania możliwości technicznych... więc często Kowalski w kapeluszu kupując 1,9tdi z tyłu głowy ma zaufanie do firmy która jest matką np: rs6 V10... już nie mówiąc że s8 V10 jak się przedstawia to ałdi które ma silnik z lambordźini... i co z tego że badziewnie jedzie, co z tego że potrafi sprawiać okrutne figle, co z tego że pali 30l jak to jest silnik lambo więc właściciel s8 może się pochwali a właściciel tdi może być dumny chociaż jak znałby się na autach to śmiałby się z tego.
Więc jak kiedyś usłyszysz że ktoś kupił serwatkowóz tdi w pakiecie s-line za co zapłacił w salonie jedyne hmmm (w sumie nie wiem) to będziesz wiedział czemu to zrobił.

Dokładnie masz tak samo jak super carami gdzie np: vieśwagen ma Vejrona, Lexus LFA a honda NSX-a
nie żebym bronił koncernu, ba, jestem uważany na forum za jednego z wiodących antyVAGowców :mrgreen: jednak nie zauważacie kilku prawidłowości:
1. Jest pewna różnicy między Paseratti z dużym silnikiem a superautem
2. Zgadzam się, że powyższy Passat to zwykłe kombi z VR6 pod macha, ale w pewnych środowiskach zrobisz szał i kociokwik :mrgreen:
3. V10 FSI to temat dość drażliwy, ale jeśli kogoś stać na kupno i utrzymanie takiego auta to w zasadzie ma wywalone (przynajmniej ja bym miał) na spalanie, serwisy. Zwłaszcza, że potencjalny nabywca rs6/Lambo itp ma w zanadżu kilka aut, więc nie musi 5 razy oglądać każdej złotówki. U mnie na mieście ziomix niewiele starszy ode mnie ma czy tam miał , bo dawno go nie widziałem, Gallardo Spyder, za którym przy przygazowaniu unosił się ciemnoszary dym :D ale zimą przesiadł się na RR chyba Sport.
Równie wywalone mialbym na czyjąś opinię, bo wydając górkę pieniędzy na auto bądź co bądź sportowe (naciągane w przypadku s8) kupił bym to, co najbardziej mi się podoba.
Oczywiście szybki się uruchomi, że to wywalanie kasy na takiego S/RSa, ale powiedzmy sobie szczerze - generalnie i filozoficznie ujmując rzecz, całe życie jest mało opłacalne :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Cze 2016, 17:58

mike napisał(a):3. V10 FSI to temat dość drażliwy, ale jeśli kogoś stać na kupno i utrzymanie takiego auta to w zasadzie ma wywalone (przynajmniej ja bym miał) na spalanie, serwisy. Zwłaszcza, że potencjalny nabywca rs6/Lambo itp ma w zanadżu kilka aut, więc nie musi 5 razy oglądać każdej złotówki.


Wszystko ok. tylko że nie zapominaj o tym co szybko zweryfikuje rynek czyli pewne auta skierowane są do pewnego klienta więc oczywiście klient ma kasę więc w poważaniu ma drogi serwis ale ten sam klient jak ma 5aut to niestety ale ma świadomość fajności lub nie fajności danej moto opcji, i tu nic nie pomorze mówienie o silniku z lambo albo tabelka z mocą... bo liczy się to że auto jedzie tak sobie, pali jak smok i nie można nim poszaleć bo się zepsuje więc ... co można nim robić :?: :D
mike napisał(a):1. Jest pewna różnicy między Paseratti z dużym silnikiem a superautem

pewnie że jest różnica tylko że w obu przypadkach łącznikiem jest marketing... i możesz tego nie zauważać ale to jest tak jak miałbyś kupić czerwone auto i ktoś do wieczora sprawiłby że co chwila przypadkowo widziałeś fajne czerwone auto a wieczorem co zrobi ??? wciśnie Ci czerwone auto którego tak naprawdę nie chcesz...

Zobacz np: afera ze spalinami diesla po czym nagłe objawienie elektryczny golf mega ekologiczny...

No i żeby nie mówili że jestem zboczkiem nie lubiącym ałdi to popatrz mike na a4 b5 i rs4 b5 auto kozak, mega temat, super silnik super napędy ogólnie gitara hmmm ceny zaczynają się od 13k eur a zobacz rs4 model nowsze i jak wygląda jego pozycjonowanie. A w obu przypadkach oferta dla osób mających kasę więc wiesz to że masz kasę nie oznacza że się nie znasz na autach i wystarczy znaczek. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Cze 2016, 19:51

szybki napisał(a):oczywiście klient ma kasę więc w poważaniu ma drogi serwis ale ten sam klient jak ma 5aut to niestety ale ma świadomość fajności lub nie fajności danej moto opcji, i tu nic nie pomorze mówienie o silniku z lambo albo tabelka z mocą...
są jeszcze tacy, którzy kupują takie Lambo do kruzingu i lansu na mieście (wspomniany przeze mnie ziomek z mojego miasta), a do szaleństw mają jeszcze coś bardziej hardkorowego :D po oglądnięciu bardzo naukowych programów typu TG boli najbardziej to, że Lambo już nie mają natury mordercy a wozidła na miarę Golfa GTI :/
szybki napisał(a):No i żeby nie mówili że jestem zboczkiem nie lubiącym ałdi to popatrz mike na a4 b5 i rs4 b5 auto kozak, mega temat, super silnik super napędy ogólnie gitara hmmm ceny zaczynają się od 13k eur a zobacz rs4 model nowsze i jak wygląda jego pozycjonowanie
za dzieciaka bardzo nurtowało mnie czemu model wyższy (rs4) ma mniejszy silnik od esa :mrgreen: zasadniczo do codziennej jazdy lepszy będzie S, bo nie ma tylu wynalazków :wink:

P.S jeszcze trochę o tym, co pisałem obok pierwszego cytatu. Mnie jako dość oldschoolowego miłośnika motoryzacji boli obecnie to, że idąc do salonu można sobie ot tak kupić auto, które ma 5s do setki, a nie jest jakimś supersportowcem :cry: zero wyjątkowości, i obok 0-100 komentarze typu "aż 7s do setki" żenada...
To samo tyczy się superaut, którymi bezpiecznie pojedziesz do biedronki po donuty i karton mleka.
Kiedyś aby jeździć (szybko) Ferrari czy Lambo musiałeś mieć kupe kasy i umiejętności, dziś niestety wystarczy to pierwsze :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004